20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

פייגלין משנה כיוון, קיים פגישה היסטורית עם הקהילה הגאה

כבר לא “הומופוב גאה”: ח”כ פייגלין, הסמן הימני-קיצוני בליכוד, נפגש עם נציגי הקהילה בבית אגודת הלהט”ב; נרשמו הסכמות בצד חילוקי דעות

 

אמש (ה’) הגיע ח”כ משה פייגלין לבית האגודה למען זכויות הלהט”ב (לסביות, הומואים, טרנסקסואלים וביסקסואלים) למפגש עם ראשי הקהילה הגאה. לאירוע הגיעו עשרות נשים וגברים  מהקהילה הגאה, ראשי ארגוני הקהילה וחברים רבים מ”גאווה בליכוד”, הקבוצה הגאה בתנועת הליכוד.

“זהו אירוע הפוליטי החשוב ביותר מזה שנים רבות שהתקיים בקהילה”, אמר ד”ר אוון כהן, יו”ר גאווה בליכוד, אמירה שזכתה לתמיכה נרחבת בקרב הנוכחים. את המפגש עם ח”כ פייגלין, שבעבר התבטא בגנות הקהילה הגאה אך אמש הצהיר על עצמו שהוא אינו הומופוב, ומבין כיום דברים שלא הבין בעבר, יזמה האגודה למען זכויות הלהט”ב. דבריו הפתיעו את הנוכחים, אך היו רחוקים מלהפתיע את חברי “גאווה בליכוד”, שחברי המועצה של הקבוצה מקיימת מזה כמה חודשים דיאלוג עם ח”כ פייגלין מתוך הבנה ששינוי תפישותיו של האדם שבנחשב סדין אדום בידי הקהילה עשוי להשפיע לגרום לרבים אחרים להבין את צורכי חברי קהילת הלהט”ב והקשיים העומדים בפניהם.

 

במשך כשעתיים, התנהל דיון פתוח ונוקב בסוגיות רבות המעסיקות את הקהילה, במהלכו הסביר ח”כ פייגלין שעיקר השינוי בהבנתו את הנושא נעשה לאחר שילדו של חבר קרוב של הח”כ יצא מהארון, וביקש להיפגש עמו. “”היום אני במקום קצת אחר. אני מבין את המצוקה ומזדהה עם המצוקה..אני לא הומופוב”, אמר כשנשאל האם הוא עדיין אותו “הומופוב גאה” שהיה בעבר. ח”כ פייגלין ציין שהשבוע ייסד את השדולה הליברלית בכנסת, ושהוא נכון להילחם “על חירותו של אדם, של בני עמי, וגם של קהילת הלהט”ב. אם פוגעים באסיר הומוסקסואל בכלא, אז אני אבקר אותו, שהסוהרים ידעו שהוא לא לבד…זכויות האדם שלכם חייבות להישמר, ושם אני מחויב לעזור לכם ולתמוך בכם”.

עיקר ההפתעה נבעה לא מהאמפתיה וההבנה אלא לנכונות הח”כ לתמוך בקיומה של פעילות חינוכית למניעת הומופוביה ופגיעה בבני נוער להט”בים ולחינוך לסובלנות בבתי הספר וכן בקרב בקרב מורים, מחנכים ורבנים פייגלין; עוד היה הח”כ קשוב במיוחד למצוקות שהועלו על ידי נציגי הארגונים הלהט”בים הדתיים ונציגי ארגוני הנוער של הקהילה. על אף שאמר שלא ייזום חקיקה להט”בית כיוון שהוא מתעתד להתרכז בנושאים אחרים, הוא הצהיר שיתמוך בתיקון לחוק שיאסור אפליה בבתי הספר על רקע נטייה מינית.

על אף המפגש הנינוח יחסית, נתגלעו גם חילוקי דעות משמעותיים בנושא נישואים אזרחיים, אימוץ ופונדקאות. “אני חושב שהמשפחה היא ערך. גבר ואישה. אני רוצה לשמור על מעמדה המיוחד של המשפחה הקלאסית”, אמר והוסיף שהוא רואה בזכות הילד לאב ולאם ערך חשוב.

כשנשאל מדוע לראייתו מתן אפשרות להכרה בתא משפחתי להט”בי פוגע בערכי משפחה, בעוד שהוא אמור לחזק אותה כיוון שבכך הוא הופך אותה לחלופה, ואולי אף לקונצנזוס בקרב אוכלוסייה שעד אתה נכפה עליה חוסר הכרה בזוגיות ומשפחה, אמר שיש מקום לדיון בנושא, אך דבק בעמדתו. עם זאת, לשאלה מיו”ר האגודה, שי דויטש, בנוגע לאפשרות שח”כ פייגלין יתמוך בברית זוגיות במקום השם “נישואים אזרחיים” לבני ובנות הקהילה, ענה “יכול להיות, יכול להיות”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מזל טוב לרב יוסף ויכלדר בהגיע בנו למצוות

אלי חזן

אימו של אפי להב מירושלים נפטרה

אלי חזן

אריק זיו גם אתה עוסק בפלגנות

אריק זיו ויזר

מירי רגב, האישה הראשונה של ישראל

אריק זיו ויזר

“הבעיה האמיתית של יוקר הדיור היא יאיר לפיד”

אריק זיו ויזר

מנכ”ל ליכוד אנגלוס לנתניהו: אמץ דו”ח לוי, ודא שליכוד יישאר ליכוד

אלי חזן
דילוג לתוכן