24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

פייגלין מוסיף המון/מאת:ד”ר ניצה כהנא

בשבוע שלפני הבחירות המקדימות התרומם קמפיין שאמר שפייגלין מוריד לליכוד ששה מנדטים בגלל תזוזה של אנשים מהמרכז שמאלה.
אני תומכת של פייגלין, אבל האמנתי שזה אולי קצת אפשרי. ניחמתי את עצמי בכך שגם אם ייתכן שהליכוד יפסיד מפייגלין מנדט או שניים -עדיף ליכוד טיפה קטן יותר עם עמוד שדרה אידיאולוגי, מאשר ליכוד שיוכל ללכת למקומות שיכשילו את המדינה ואת הליכוד שוב, כמו בהתנתקות. אחרי שפייגלין נבחר, אני מודה שהתגובה הציבורית והאהדה הרבה לה זכה מהעם הפתיעה אותי.
לא רק שהליכוד לא ירד, אלא להפך, היתה תחושה שהתמיכה העממית בפייגלין- ודרכו בליכוד כולו- עולה.
אלפי אנשים התעניינו וכתבו באינטרנט כתוצאה מהבחירה הזאת, ובאופן מפתיע רוב התגובות היו חיוביות לפייגלין ולליכוד.

פתאום הבנתי דבר חדש.

היום, רוב האנשים המצויים במרכז המפה הפוליטית, לא ממש סגורים על עצמם מבחינה אידיאולוגית. הם לא במרכז בגלל מאמינים “בדרך המרכז” (אין דבר כזה), אלא הם שם משום שהם לא מאמינים לא בשמאל ולא בימין.
הם מבינים שדרך השמאל וההתנתקות הוכחה כטעות, ושאנחנו משלמים על זה יומיום בקאסמים על עוטף עזה- כשזה עלול עוד להתדרדר לטילים על קרית גת ואשדוד. דרך הימין אולי צודקת אבל הם לא ממש בטוחים שהיא אפשרית, עובדה היא שהמנהיגים שנבחרים מימין לא מבצעים אותה. כמו כן, כל הזמן מפחידים אותם מתגובה בינלאומית קשה, ומבעיות עם אמריקה אם מישהו יבצע את דרך הימין.

בקיצור, זה מבלבל, ולהרבה אנשים אין להם דעה מוגדרת בעניין.
אז מה נשאר לאנשים לבחור?
מה שנשאר להם זה הבחירה באישיות של האדם- באמינות, בישרות, בחוכמה של מי שעומדים לבחירה. זו הסיבה שהקמפיינרים של ברק וליבני עובדים בעיקר על התדמית האישית של המנהיגים ולא על אידיאולוגיה. זה גם הנושא העיקרי בו הם מתקיפים את נתניהו.

בנושא הזה פייגלין הוא נכס יקר מאוד לליכוד!

האמון שהוא מעורר באנשים, הרבה יותר חשוב להם ממשנתו האידיאולוגית. הרבה יותר חשוב שהוא אמין וישר ומדבר באופן אמיתי ולא בסיסמאות. אפילו חשוב להם שיש לו חוש הומור.

בקיצור אם רוצים שאנשים מהמרכז הפוליטי יצביעו לליכוד- חייבים לשים שם אנשים אמינים כמו פייגלין. גם ההפך נכון. כאשר מתנהגים בערמומיות ובצורה לא דמוקרטית נגד יריב פוליטי מבית, זה דוחה אנשים מ”המרכז”. אנשי המרכז הפוליטי לא יצביעו לליכוד אם מי שעומד בראשו לא יצטייר כאדם טוב ואמין, שאפשר לסמוך עליו. אם נתניהו יראה קטנוני, וככזה שמנצל את כוח שבידו בצורה לא דמוקרטית, הוא יבריח את כל האנשים הללו לחיקם של ברק שמנסה למצב את עצמו כ”מנהיג” ושל ליבני שמנסה להדביק לעצמה תדמית של אישה אמינה ישרה ונקייה.

צריך לשכנע את נתניהו להפסיק להלחם את מלחמות האתמול של ימין נגד שמאל, ולהפסיק לנסות לכבוש את ה”מרכז” על ידי דחיפת הליכוד שמאלה. זה לא רלבנטי!
היום המאבק הוא אישיותם של הפוליטיקאים. בני בגין נתן דחיפה גדולה לליכוד כי הוא נחשב אדם ישר. מסתבר שגם לפייגלין יש הרבה מניות בקטע האישיותי הזה.

אם פייגלין יישאר במקום העשרים תוך שהיושב ראש נתניהו מקבל את “דין הדמוקרטיה” בליכוד, עם כל ההסתייגות האידיאולוגית שיש לו מפייגלין, זה יעשה טוב לנתניהו ולליכוד. זה ימצב את נתניהו כמנהיג ישר ודמוקרטי. סביר שאז, הליכוד יקבל הרבה מעל למקום שלושים ושש. אם נתניהו יכשל במבחן הזה, וירחיק את פייגלין, הציבור יתייאש ממנו. המאבק נגד נתניהו מצד ליבני וברק יהיה בדיוק על הרקע הזה- שהוא אישיות שאינה מתאימה להנהגה.
במצב הזה יתכן שחס וחלילה גם המקום העשרים בליכוד יהיה לא ממש ריאלי…..



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שר הפנים התארח אצל צוקית אהרון

אלי חזן

תגובה – למפטרים האדונים יואב דבוש ושלומי גבאי.

אריק זיו ויזר

הלזה יקרא דמוקרטיה /אלעד מרון

אריק זיו ויזר

מכתבו של שמעון ראם לסיוע ללאומיות

אריק זיו ויזר

השר מיכאל איתן בסניף הליכוד בכפר סבא

אריק זיו ויזר

שלום במצודה

אלי חזן
דילוג לתוכן