20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
משה פייגלין

פייגלין: לנתניהו אסור לשתוק

יור חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, משה פייגלין, אומר כי על יור המפלגה נתניהו להגיב מיידית על הצעת חכ נווה להכיר במדינת פלסטין.

יש מי שרוצה להראות שהליכוד אינו קיים מבחינה אידיאולוגית ולסלול את מקומו האישי אל מפלגת השלטון, כך אומר יור מנהיגות יהודית משה פייגלין בראיון לערוץ 7 על הנסיון של דני נוה להוביל מהלך של הכרה בליכוד במדינה פלסטינית. אם הנסיון יצליח, מזהיר פייגלין, אלו יהיו המסמרים האחרונים בארון הקבורה של הליכוד. בטיוטת ההצעה שהגיש דני נוה נכתב, כי הליכוד יכיר בתפיסה מדינית מציאותית, כזו המקבלת את העובדות שנוצרו בשטח, מקבלת נכונות לפשרה ובכלל זאת השלמה עם הקמתה של מדינה פלשתינאית כחלק מהסדר עם הרשות הפלשתינאית. וכן: ביסוד תפיסתו של הליכוד אמונתנו בזכותנו על ארץ ישראל כולה ושלילת הטיעון כי מדובר באחזקת אדמות ככובש. נכונותנו לויתורים מושתת על ההכרה כי האינטרס הרחב של מדינת ישראל מחייב ויתור על חלק מזכויותינו ההסטוריות . מדינת ישראל צריכה לחתור לעיצוב גבולות בני הגנה שיבטיחו בהסדר את הצרכים הבטחוניים שלה, ומתוקף כך הליכוד שולל חזרה לגבולות 67. מפת ההתישבות היהודית צריכה להביא לידי ביטוי את העקרונות הנל ובמרכזן גבולות בני הגנה למדינת ישראל . מרכז הליכוד וגם חוקת הליכוד מתנגדים למדינה פלסטינית, מזכיר פייגלין. לדבריו, השאלה העומדת על הפרק היא האם הליכוד מתערטל מתעודת הזהות האידיאולוגית שלו, או שבשלב מסוים הוא יחזור לעצמו כמי שמייצג את המחנה הלאומי ומהווה מכשיר ההנהגה של מחנה זה. במובן זה הליכוד לדבריו בפרשת דרכים. רבים מאותם חברי כנסת שנבחרו לוטשים עיניים לתפקידים ולקרבת קדימה, אומר פייגלין. לצערי הרב דני נוה אחד מהם, המצפה לתפקיד או לגלישה לקואליציה, זה שורש מהלך זה. המהלך, הוא מוסיף, משקף אינטרסים ואם יור הליכוד נתניהו לא יתעשת ולא יבין שצרה זו שבאה על הליכוד סיבתה היא שתעודת הזהות של התנועה טושטשה ומוסמסה, לא תהיה לליכוד תקומה. פייגלין מותח ביקורת על שתיקתו של נתניהו הדבר עלול להתפרש כהסכמה למהלך או אפילו לכך שהמהלך של נוה הוא בלון ניסוי של נתניהו. נוה אינו טיפוס של יוזמות לקיחת סיכונים וזעזועים ונכונות לספיגת ביקורת. יודעי דבר משערים שהוא מופעל עי מישהו. אנו מקווים שהדבר אינו נכון ואם אכן כן, שזה לא נתניהו. פייגלין מבטיח כי מנהיגות יהודית תמשיך, היה והליכוד ייחרב, מנהיגות יהודית פועלת לקראת מנהיגות יהודית אלטרנטיבית לזו הקיימת היום מימין ומשמאל והמכשיר הרלוונטי כרגע הוא הליכוד. מנהיגות יהודית לדבריו פועלת ביחד עם גורמים נוספים שנותרו נאמנים לערכי הליכוד והם התארגנו בשלל צורות למנוע את המהלך. למשל על ידי הגשת עתירה לבית הדין של הליכוד למנוע את הדיון בטענה, כי מדובר בהצעה לא חוקית העומדת בסתירה לחוקת הליכוד ולהחלטת המרכז. אני מניח שההצעה לא תעבור ואין לה משמעות אבל הסכנה היא במתן לגיטימציה לרעיונות כאלו ויצירת סחף נוסף של הליכוד בעמדותיו.
 

הגיע למערכת ע”י  יעקב לוין ׁ(עדיף שתפרסמו בשם משה פייגלין)



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לטמון את הראש בחול הסיני /מאת:משה פייגלין

אריק זיו ויזר

פורים: בוחרים לנצח /מאת משה פייגלין

למה הם תוקפים את הליכוד /מאת:משה פייגלין מקור ראשון

אריק זיו ויזר

עבודה בעיניים: שלושה ספורים של רמייה עצמית /מאת:משה פייגלין

אריק זיו ויזר

ועדת חקירה מוסרית /מאת משה פייגלין

אריק זיו ויזר

הכושים ברמת אביב “ללכת עם להרגיש בלי”/ מאת :משה פייגלין.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן