29.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

פייגלין – החידה נפתרת?

הקרנת בכורה של הסרט “החידה” נערכה במוזיאון תל אביב, במהלך אירוע הוקרה חגיגי לרגל כניסת משה פייגלין לכנסת. את הערב ארגנה עמותת ידידי מנהיגות יהודית בארה”ב. השתתפו באירוע מאות חברי ליכוד, ביניהם חברי מרכז, וגם חברי הכנסת יריב לוין ודני דנון כיבדו בנוכחותם את האירוע. יצוין שהאירוע היה מפואר ומושקע ברמה אמריקאית שאיננו מורגלים בה בליכוד. לא בכיבוד המשובח ולא באכסניה היוקרתית.

 

 

הסרט “החידה” נפתח בסקירה של השמצות ועלילות של התקשורת על משה פייגלין, ואח”כ הוא סותר ומבטל אותן אחת לאחת. בהמשך הסרט מוצג משה פייגלין “בנעלי בית” עם משפחתו, ועם נופי השומרון שנראית מגינת ביתו. הסרט מלווה אותו גם בספורט היומי שלו ברכיבה על אופני הרים במשעולי השומרון. בסרט משתתפים גם מליצי יושר כמו רובי ריבלין, יולי אדלשטיין, ואברום בורג. בסרט מרואיינים אפילו מקטרגיו בעבר, העיתונאים דן מרגלית ושלום ירושלמי, שכעת מדברים בשבחו. הקטע המרגש ביותר בסרט מתאר את שיקומו של הבן דוד פייגלין מתאונת דרכים קשה, וסיפורים של הוריו, משה וציפי, מהתקופה שהיו ליד מיטתו בבית החולים. סצנה סוחטת דמעות בסרט מתארת את הרגע המרטיט שבו דוד התעורר מהתרדמת הממושכת ושב להכרתו.

את הסרט ביים הקולנוען עידו צוקרמן שידוע כמפיק של סרטים דוקומנטריים רבים וגם סרטי בידור כמו “העוקץ” ו”בלתי נתפס” עם נמרוד הראל.

שמואל סאקט, יו”ר מנהיגות יהודית בארה”ב, סיפר שהסרט הופק במימון אמריקאי למטרות הסברה בארץ. זאת בעקבות הניסיון שנצבר עם הרצאות של פייגלין באמריקה, שם הוא מתקבל בענין ובחום רב, לעומת יחס קריר ומסתייג בישראל, עקב עלילות דמוניות של התקשורת ששטפה את המוח לציבור.

משה פייגלין בירך את יוצרי הסרט ואת קהל האורחים בהקרנת הבכורה. הוא הציג את הבסיס למשנתו הפוליטית אודות המשמעות הערכית של הסכמי אוסלו והשלכותיה על תחושת הצדק של אזרחי ישראל. הוא הזכיר את עברו כקצין הנדסה קרבית, והישווה את דרכו הפוליטית הארוכה לצעידה בתוך “שדה מוקשים”. לדבריו, בתחילת דרכו הציבורית נתקל רק “במוקשים קטנים”, כמו ישיבה קצרה בכלא על ארגון הפגנות. לעומת זאת כיום הוא נתקל בכנסת “במוקשים גדולים ומסוכנים יותר”.

משה פייגלין ניתח את תוצאות הבחירות, והציג את מסקנותיו לפיהן אנחנו בפתח תקופה פוליטית חדשה. לדעתו ישראל נמצאת בסופה של תקופה שבה הויכוח הציבורי היה בין ימין ובין השמאל בהיבט הפוליטי. הבחירות מראות שהשיח הציבורי החדש הוא על זהות ישראלית מול זהות יהודית. משני צידי הליכוד קמו מפלגות צעירות ורעננות, שאחת מייצגת את הזהות הישראלית (לפיד) והשניה את הזהות היהודית (בנט). שתיהן מציבות לליכוד אתגרים לרתום למען עתידנו את האנרגיות המתפרצות בהווה. זאת כדי שלא נוריש לדור הבא את רוח התלישות והחידלון שמלווה את החברה הישראלית בעשורים האחרונים.

“לפנינו משימה אדירה” אמר פייגלין בנאומו. “לפנינו זמנים קשים ומורכבים. יידרשו מאיתנו החלטות קשות. אני מתפלל שיהיה לנו אומץ וענווה וחוצפה לעשות את הישר בעיני ה'”.

גם שי כהנא, מנכ”ל תנועת מנהיגות יהודית, בירך את הבאים בנאום בכורה מלוטש ומרגש.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

‏והליכוד שוב ישן בשמירה

אריק זיו ויזר

נקודות אור

עינר אביב

האם נתניהו אחראי על הגרעון של הליכוד לאחר הבחירות ?

אריק זיו ויזר

ניר שור הוא היועץ הפוליטי החדש של השר ארדן

אריק זיו ויזר

חוק נורווגי למען הליכוד

אריק זיו ויזר

ד”ר גיא בכור ב’ליכודיאדה’: אל לנו להתערב בסכסוכי העמים מסביבנו

אריאל אילוז
דילוג לתוכן