19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

פורצים את דרך הליכוד באירופה

לאחר שנים שבהן הליכוד עבד בזירה הבינלאומית בעצימות נמוכה משתנה אופי הפעילות של אגף קשרי חוץ ובתוך זמן קצר יהפוך הליכוד לחברה אזורית במפלגה האירופית ERC עם סיום ביקור של משלחת פוליטית בשטרסבורג

 

לאחר שבחודשים האחרונים היו גורמים שניסו לסכל כל שיתוף פעולה בין הליכוד לבין מפלגות אחיות באירופה יצאה משלחת של הליכוד בהזמנת מפלגת AECR ( Alliance of European conservatives and reformists – ברית השמרנים והרפורמיסטיים האירופים) האירופית אל הפרלמנט האירופי על מנת להתחיל במו”מ להצטרפות כחברה אזורית בברית.


AECR  היא המפלגה השלישית בגודלה בפרלמנט האירופי ומונה מעל 70 חברי פרלמנט מאין ספור מדינות באיחוד. 

עוד על מפלגת AECR – קראו כאן

בין המארחים והאורחים נוצרה כימיה נדירה עד כדי כך שתוך כדי פגישות עם חברי פרלמנט נמצא “האח התאום של מירי רגב” – חבר הפרלמנט הפולני ריצ’רד צ’רנסקי שלא הפסיק לשבח אותה על פעילותה לתיקון האופי של החברה בישראל ולעמידתה אל מול גורמי שמאל.

מה שהיה יפה הוא שחלק מאנשי המשלחת של הליכוד הציגו את ארצות המוצא של ההורים שלהם ונוצר דו שיח עם חברי פרלמנט שבאים מאותן ארצות ובהן צ’כיה ופולין.

בערב המסכם הרצה ראש המשלחת אלי חזן – מנהל אגף הסברה וקשרי חוץ של הליכוד – על עקרונות המדיניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד לנוכח ההיסטוריה של ישראל והאתגרים שניצבים בפניה.

הקשרים שנוצרו והרצון שלהם ללמוד על ישראל הוביל לכך שהם נענו להזמנה של חזן להגיע לישראל עם משלחת שתמנה עשרות חברים על מנת ללמוד על ישראל ועל הליכוד בביקור מרוכז. הנציגים האירופים הביעו התלהבות מהשילוב שבין נצרת עילית לנצרת ולהוכחה שלמרות הכל אפשר לחיות יחד. יתר על כן, שתי המפלגות יבחרו פרויקט משותף שיבוצע בישראל ותכליתו קירוב לבבות וקבלת האחר. המטרה בהזמנת המשלחת לישראל היא להנחיל לנציגים האירופים ידע רב שכולל דרכים למלחמה בחרם כנגד ישראל. מלבד הביקור במרכזו יהיה ירושלים צפויים חברי המשלחת לבקר בצפון לפי הזמנתו של ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו. כמו כן, יתקיים סיור בשומרון וביקורים במכון ז’בוטינסקי, ביד ושם ובמרכז מורשת מנחם בגין.

שלומי וריאט – יועץ פוליטי ליו”ר הכנסת – בלט כגורם אקטיבי במשלחת ונראה כי הוא יהיה אישיות מרכזית בקשרי החוץ של הליכוד. מהבחינה הזאת יכול יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין לסמן לו עוד V להצלחה.

מ”מ מנכ”ל הליכוד צורי סיסו יצר קשר בלתי אמצעי עם מקבילו ב – ECR והם העניקו תובנות קונסטרוקטיביות האחד לשני. חלק מחברי הפרלמנט התרשמו מסיפור חייו של סיסו שגדל בעיר מעורבת והצליח לשבור תקרות זכוכית.

דנה כץ – עוזרת יועצת התקשורת לשר התחבורה שייצגה את צעירי הליכוד – ורחלי בן ארי סקעת – חברת מועצת העיר רעננה מטעם הליכוד – ציינו בפני הצדדים יחד עם חברת הפרלמנט אמה מקלרקין את יום האישה הבינלאומי ועמדו על הצורך בהמשך קידום נשים בפוליטיקה.

הודות לדני כץ – נציג המייסדים בליכוד – הובן בסיעה האירופית שהליכוד נותן מקום של כבוד לותיקים. שמעון גפסו – ראש עיריית נצרת עילית – סקר בפני הנוכחים כיצד מנווטים עיר שעוברת פיתוח אינטנסיבי ואת חשיבות תמיכת שרי הממשלה בפיתוח הזה. גפסו הוא יליד טוניסיה ולמפלגה האירופית יש קשר ישיר למפלגה טוניסאית שהיא גם חברה משקיפה. אביו של גפסו היה יועץ לנשיא טוניסיה והדבר עזר להבין כיצד אפשר לקשור קשרי ידידות ולפרוץ מחסומים של שנים.

הנציגים הבריטיים בסיעה האירופית התלהבו מאתר ליכודניק כאתר פרטי נעדר ספונסרים קבועים כאשר האתר המקביל של המפלגה הבריטית מקבל תמיכה קבועה. סוכם על שיתוף פעולה בין שני האתרים והרעיון הוא שמפלגות אחרות החברות בברית יאמצו את מודל ליכודניק והאתר המקביל אליו ובעתיד ייערך מפגש משותף של עורכי אתגרים ובלוגרים ימניים ושמרניים.

בימים הקרובים נציג בפני חברי הליכוד את חברי הפרלמנט שנפגשו עם המשלחת ואת עיקרי דבריהם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איוב קרא פועל להשבת ישראלים שהצטרפו לדאעש

אריק זיו ויזר

ריבלין נבחר לאביר איכות השלטון

אלי חזן

מייסדי הליכוד: הוקרה לנתניהו על ניהול המערכה

אלי חזן

מתחברים לארץ ישראל

אלי חזן

עכשיו זה רשמי : ארביב מועמד הליכוד למחוז מישור החוף

אריק זיו

בום : תוספת 17 אלף מתפקדים לספר הבוחרים.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן