20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

פורום נשים ציוניות עבור עובדי הבניין

ביום 24.12.13 התקיים דיון בוועדה לפניות הציבור בכנסת, לבקשת “פורום נשים ציוניות”, המזוהה עם הליכוד, בריבוי מקרי הנפילה של פועלי בניין.

 

 

הועדה דנה בכך שבסה”כ אירעו בשנה האחרונה 56 מקרי נפילה של פועלי בניין (לצורך השוואה בשנת 2009 היו 19 מקרי נפילה) שמחציתם הסתיימו במוות. המקרים האחרים הסתיימו ברובם בנכויות , במקרים בודדים בלבד יצאו הפועלים ללא פגיעה פאטאלית. נקודת המוצא של הועדה הייתה שלא כל מקרי הנפילה של פועלים מדווחים וכפי הנראה שיעורי הנפילה בפועל הם אף גבוהים יותר.  יצוין כי תוך כדי הישיבה עצמה, קיבלו המשתתפים דיווח על פועל נוסף שנפל במהלך הבוקר מאתר בנייה באשקלון.

 

הועדה דנה במגמת העלייה מדאיגה. לפי נתוני הועדה בסה”כ מועסקים כיום בענף הבנייה 213,300 עובדים חוקיים ולא חוקיים, כאשר אחוז האזרחים הישראלים מתוכם נמצא במגמת עלייה.

 

נתון נוסף שהועלה בדיון הוא ריבוי האנשים שעוסקים בבניין עדיין בשנות החמישים לחייהם ולעיתים אף בשנות השישים לחייהם והשיעור הגבוה שהם מהווים מקורבנות התאונות בענף הבנייה.

 

 

לוועדה התברר כי תקנות הבטיחות בתחום לא עודכנו משנת 88′ (כ- 25 שנה) וכי על אף שענף הבנייה הוא המוביל בתאונות עבודה ובמקרי מוות, רק 7% מתקציב ההדרכות באגף לבטיחות בעבודה של בל”ל מוקצה לו.

הועדה קבעה המשך דיון לעוד שבועיים מהסיבה המצערת , שלמרות החשיבות הגבוהה של הדיון נעדרו ממנו רבים מנציגי משרד הממשלה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ פיניאן פועל להעלאת אחוז החסימה בבחירות מקומיות

אריק זיו ויזר

ראש הממשלה חייב להכשיר את השכונה

אריק זיו ויזר

נס האומנות של הקשישים והסטודנטים

אריק זיו ויזר

חזרה לטרור? כרטיס ישיר לכלא בדרך דנון

אריק זיו ויזר

מהשאול ועד כאן – נאומו של יו”ר הכנסת בערב יום העצמאות

אלי חזן

דנון : “קדימה היא כמו הטיטאניק- ספינה טובעת שחבריה נוטשים אותה”

אלי חזן
דילוג לתוכן