26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

פורום הצעירים בעד מיגון לשעת חירום בדגש על מיגון בתי נכים

ליאור רזניק יו"ר פורום הצעירים למען הדרום שלח  מכתב לשר להגנת העורף ולסגן השר לפיתוח הנגב והגליל, שבו הוא מציג את הבעייתיות של השכונות הישנות ברחבי העיר באר שבע (כאשר העיר באר שבע מובאת כדוגמא בלבד), שכונות שהמיגון שבהן דל ולא בטוח שיספיק לכלל אוכלוסית השכונות בזמן חירום, כמו כן, לא בטוח שכולם יספיקו להגיע למרחבים בזמן.

 

בנוסף, ליאור מתריע על שני נושאים:
1) מצבם של הנכים, מצב שבתיהם לא תמיד ממוגנים ולהם אין אפשרות ללכת למרחב מיגון ציבורי.
2)חוסר הכרה של המרחבים הציבורים וחוסר מציאתם בזמן אמת- ליאור מציע לשלוח לבתי התושבים חוברות שבהם רשומים אזורים/שכונות והמרחב מוגן הציבורי שלהם.

ליכודניק מביא את הנוסח המלא:

 

לכבוד: השר להגנת העורף, מר אבי דיכטר.

לכבוד: סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, מר איוב קרא.

העתק:ראש עיירית באר שבע, מר רוביק דנילוביץ.

 

הנדון:מיגון לקוי או חסר כנגד ירי תלול מסלול

 

א.ג.נ. 

 

בשנים האחרונות אנו עדים לאיום מתגבר של ירי תלול מסלול לעבר מטרות אזרחיות, איום אשר פוטנציאל הפגיעה שלו הוא עצום. על המדינה מוטלת החובה להגן על אזרחיה בכל  דרך, ולהוריד את הסיכוי לפגיעה בהם.

 

לצערנו בישראל 2012 יש מספר בעיות בתחום המיגון מפני טילים:

  • אני מביא בפניכם כדוגמא את העיר באר שבע אם כי סבור אני כי בעיה זו קיימת במקומות רבים במדינתנו: שכונות רבות בעיר הן שכונות שהבתים בהן ישנים וחסרי מיגון, בחלק מהשכונות הללו קיימים מקלטים, מקלטים  שאינם תת-קרקעיים ואינם בכמות מספקת בשביל לאכלס בו את כלל הדיירים באזור או לחילופין במרחק יחסית רחוק-מרחק שבו אנשים מבוגרים או מוגבלים פיזית לא תמיד יספיקו להגיע אליו בזמן.

 

  • בנקודה הקודמת דיברתי על החוסר במרחבים מוגנים בסמוך לבתים או בתוך בתים בנקודה זו אני רוצה לשאול שאלה פשוטה, מה מוגבל פיזי בדגש על רמה קשה צריך לעשות בשעת חירום במידה ואין לו מרחב מוגן בביתו?

 

  • בזמן אמת יכול לקרות מצב שאנשים  לא ידעו איפה המרחב המוגן הציבורי נמצא ולכן, בכדי למנוע בלבול ובזבוז זמן מיותר, יש צורך בשליחת חוברות שבהם יש רישום של אזורים ומיקום המרחב הממוגן בכל אזור.

 

אודה לכם מראש על תגובתכם וטיפולכם בנקודות שהועלו במכתב, שכן-הדבר הבסיסי והכי חשוב שמדינה צריכה לדעת לעשות זה להגן על אזרחיה בצורה הטובה ביותר.

 

בתודה ובברכה,

ליאור רזניק

יו"ר פורום הצעירים למען הדרום.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הזמנה לאירוע של ח"כ אורן חזן בחנוכה

אריק זיו ויזר

"חייבים לראות בעינים – לא שונה מפרברי ניו יורק סיטי וניו ג'רזי".

אלי חזן

תנופה עצורה – סיפורו של מפונה מגוש קטיף

אלי חזן

לע"מ מייחצנת את ישראל דרך פייסבוק

אריק זיו ויזר

תוגש תביעת דיבה כנגד A.F.P. שהשמיצו את תושבי אלון מורה

אריק זיו ויזר

גוברים הקולות בציבור הקוראים להקדמת יום הזיכרון לחללי צה"ל ביום אחד

אלי חזן
דילוג לתוכן