18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

פועה, זה בשבילך

בקודקודם של רבים בשמאל יש מערכת "כיפת-ברזל" והיא מיירטת כל אמת או עובדה שסותרת את האידיאולוגיה הקבועה. מהסיבה הזאת- אין מציאות שיכולה לערער לשמאלנים את הביטחון בצדקת הטעות. פועה יקרה, במקום ליירט עובדות, תעבדי על שיפור היחסים עם האמת? הלכתי לארכיון…

לבעלה של שרה קוראים ביבי, ולאשתו של עמי איילון קוראים ביבה. אל תשאלי אותי למקור השם. חז"ל הורונו לא לחקור במופלא מאיתנו. ולמרות המלצת חז"ל מצאתי עצמי סקרן להבין איך הראש של ביבה עובד. הפכתי והפכתי, ולכלל מסקנה לא הגעתי. אין לי מושג למה, אבל בדמיוני, ביבה איילון ואת, תאומות אידיאולוגיות.

 

ולפני שאני חוזר לביבה, כמה מילים עלייך כפי שאני מתרשם מתגובותייך למאמריי. לא תאמיני, אבל למרות שאת תמיד חולקת עליי, לעיתים בארסיות, אני מקפיד לקרוא אותך. אני נהנה מהרהיטות, השנינות, האירוניה הדקה, ובעיקר משום שתגובה ממך, מזניקה (ברוב המקרים) רבים אל המקלדת. סליחה על הקונוטציה, אבל זה מזכיר לי כלבה מיוחמת, שגורמת לכל כלבי השכונה לרוץ אחריה.

 

כמו ביבה איילון, גם את לא ממש מתרגשת מעובדות או מציאות. שמתי לב שמעולם לא הגבת לגופו של עניין. תמיד את מצליחה לדלות משהו מהזיכרון שלך, שאין לו קשר לנושא, ולתקוף. אבל פועה, מה עם המציאות?

 

בקטע שהבאתי, ביבה איילון מסבירה (לפני ההינתקות) מדוע חשוב לעקור אלפי יהודים מגוש-קטיף. היא בטוחה שאחרי הגירוש, יהיה יותר טוב. כדי לתת חיזוק לנבואתה, היא מזכירה לנו את השקט בצפון- תוצאה של מנוסת צהל. "היה לנו מודל לבנון שעבד יפה", היא אמרה, "את זה עוד לא ניסינו".

 

ומה קרה במציאות? אני יודע שהפיכת חיי תושבי הדרום לגיהינום, לא ממש מטרידה את שמאלני ת"א. אבל פועה- ההינתקות ריסקה את הקלף המתון שלכם אבו-מאזן, ואנסה את צהל לצאת למבצע "עופרת-יצוקה". לא רק מתנגדי ההינתקות מהימין הזהירו- גם זיאד אבו-זיאד הזהיר מהתוצאה. ובאשר למנוסת צהל מלבנון- (גם) מוחמד דחלאן הבין שזה יעודד אלימות. אלא שלשמאלנים אין מחר. הכול עכשיו.

בעיה!- המחר תמיד מגיע, ומביא איתו את התוצאות של תאוות ההתקפלות. האם ריסוק התחזיות של ביבה גרם לה (או לבעלה) לחשבון נפש? האם היא מודה שטעתה? לא היא, לא בעלה ולא את.

 

ההסבר שלי: בקודקודם של רבים בשמאל יש מערכת "כיפת-ברזל" והיא מיירטת כל אמת או עובדה שסותרת את האידיאולוגיה הקבועה. מהסיבה הזאת- אין מציאות שיכולה לערער לשמאלנים את הביטחון בצדקת הטעות. פועה יקרה, במקום ליירט עובדות, תעבדי על שיפור היחסים עם האמת? עכשיו קבלי את ביבה…

 

 לקטעי הוידיאו ולמאמר המקורי לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מה הבעיה, משקרים

אלי חזן

אל תאמינו לימין

אריק זיו ויזר

מפקיר העורף הגדול

אריק זיו ויזר

אין צדק בעולם! (גרסת המלפפון) / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

איך את ישנה בלילה, נקיית הכפיים

אריק זיו ויזר

למה הוא פוחד משאלות? / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן