29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

פולישוק, פולישוק, פולישוק, ישראל יעקב

אלוף פיקוד צפון של נתניהו הוא איש הסתרים של פולישוק. מתברר כי אחד הגורמים שעיצבו את המחשבה על הסדרה הוא ישראל יעקב.

בסוף הקרנת טרום הבכורה של שני פרקי פולישוק מהעונה השנייה עלה שמואל הספרי, יוצר הסדרה, לספר על דרך יצירת העונה השנייה ולהודות לעושים במלאכה. הוא ציין כי במהלך התחקיר לתוכנית הוא נפגש עם חברי מרכז מהתענ”כים כאשר הוא התכוון לישראל יעקב – מנהל לשכת ראש הממשלה בצפון. בהקשר זה יש לומר הספרי השתמש בעיצותיו הנבונות ורבות הניסיון של ישראל והצליח להביא אותם היטב למסך. מתברר כי מי שהוגדר אלוף הפיקוד של נתניהו הוא גם יועץ מעולה לסדרת טלויזיה.

 

זאת ועוד, הספרי סיפר שבמהלך התחקיר הוא שאל בסיטואציה מסוימת פעילים פוליטיים מי הפוליטיקאי שהכי התבזה על מנת להשיג את תמיכתם. אותם פעילים נקבו בשם מסוים (השם שייך לשר בכיר בממשלה). זמן קצר לאחר מכן נפגש הספרי עם פקידים בממשלה ובסוף הפגישה הוא שאל אותם מי לדעתם השר הכי טוב שהיה במשרד ? הם השיבו ללא היסוס בשמו של השר שהפעילים הפוליטיים נקבו בשמו. משמעות הדבר ששיטת הפריימריז היא שיטה לקויה שיש לבדוק אותה. במקום לבוא בטענות לנבחרי הציבור שלנו – ראוי שנבדוק את כלל המערכת.

 

לכאורה, את שיאי הצחוק הפוליטיים והביזאריים יכולנו לחוש ולראות עוד בעונה הראשונה של פולישוק. השנינויות הקטנות, האוויליות של משרדי הממשלה, חוסר האונים לכאורה של הפוליטיקאים, העצות הטובות של היועצים שלעולם לא באמת מיושמות ויותר מהכל הניואנסים, שאנו מכירים מהעולם הפוליטי שבו אנו נוטלים חלק, יוצרים לנו תחושת הזדהות עמוקה עם הדמויות שבסדרה.

 

אם חשתם סימפטיה והנאה מהעונה הראשונה – חכו לעונה השנייה. היא הרבה יותר מצחיקה, יותר מעניינת ויותר אותנטית מהעונה הראשונה.

 

שהרי, בעונה הראשונה זכה הציבור הישראלי למתנה קומית – טראגית שהעניק המחזאי המהולל שמואל הספרי בהתמקדות על חייו של נבחר ציבור ישראלי ביש גדא אך בר מזל שהופך לשר ובהמשך לראש מפלגה. קהל הצופים זכה לגלות טפח לא רק מן ההתנהלות הפוליטית של נבחריו אלא גם לגלות ולא להסתיר טפחיים מן ההתנהלות הביזארית והשערורייתית של פקידי הממשלה. את הדוגמא הטובה ביותר אנו נראה בפרקים הראשונים של העונה השנייה באשר למאפייני היועצת המשפטית של המשרד לקידום חברתי, יועצת משפטית שגם אם דמותה איננה אותנטית לחלוטין הרי שכל העוסק בפעילות פוליטית יודע בדיוק למה מכוון הספרי בביקורתו השנונה כלפי אותן גורמות וגורמים במשרדים הממשלתיים שדואגים לעכב כל יוזמה ולהפוך מעשים לחוסר מעשים.

 

מכל מקום, המשחק של כלל השחקניות והשחקנים על הקאסט הוא משחק המשדר אמינות ומשאיר טעם של עוד. ששון גבאי הוא אחד השחקנים הטובים שהצמיח עולם המשחק הישראלי, חנה אזולאי הספרי היא שחקנית בחסד עליון וגם שירי דגני כתקומה שהרבני מצליחה לעורר פרצי צחוק בלתי נשלטים אך מי שעולה על כולם הוא השחקן גיא לואל שמגלם את היועץ הפוליטי קוזו אביטל. בעיניי, גיא לואל הוא השחקן הטוב ביותר בסדרה והישגו העיקרי, דרך הכתיבה של הספרי, הוא שהוא מלביש את הדמות בלבוש חד שאיננו אותנטי אך מאוד מבדר ובמידה רבה הוא זה שמעצב את מקסימום ההנאה מהסדרה. מי כמו אלו העוסקים בעולם הפוליטי יודעים כי היועץ הפוליטי במציאות דהיום הוא דמות שהמערכת עושה הכל על מנת להתעלל בה וכי היא הפוכה מהדמות של קוזו בסדרה. הדבר איננו פוגם לרגע בהנאה – נהפוך הוא – הוא מעצים אותה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם ירושלים תימכר לחרדים ?

אלי חזן

יצא לו האיווט

אלי חזן

הסכנה האדומה חוזרת – אלי חזן

אריק זיו ויזר

בגין, המהפך ופניה של מדינת ישראל / אלי חזן

אריק זיו ויזר

ירושלים כבר לא בקונצנזוס

אלי חזן

ניצחון הרוח של מיכאל – אלי חזן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן