22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

פגישת שר החינוך גדעון סער עם אינטלקטואלים "רוסים"

ביום שישי, ה13 בנובמבר, התקיימה פגישת שר החינוך גדעון סער עם ועדת החינוך של פורום "נאמני ליכוד דוברי רוסית". פורום זה מורכב מליכודניקים ממחנות ודעות שונים. הדבר העיקרי שמאחד אותם – השפה הרוסית והמנטאליות של יהודי ברית המועצות לשעבר. מטרת הפורום היא לא רק לקדם את האינטרסים הפוליטיים (אשר אינם בהכרח אחידים לכל חברי הקבוצה), אלה גם לשמש כחוליה מקשרת בין פוליטיקאים לקהילה האזרחית, הדוברת רוסית. למטרה זאת הורכבו בפורום ועדות הכוללות אנשי מקצוע שאינם פוליטיקאים. אחת מהועדות העיקריות בפורום היא הועדה לענייני חינוך בראשות ליכודניקית ותיקה, מתמטיקאית וסוציולוגית, גב' אסיה אנטוב. יו"ר הפורום, רומן בורוכוב, יזם את הפגישה עם שר החינוך.

חינוך נמצא בראש סדר העדיפויות של יהודים יוצאי רוסיה, כשבחינוך הכוונה היא הן להוראת המדעים המודרניים והן להוראת המסורת וההיסטוריה של העם היהודי אשר במשך שנים היו נסתרות מיהדות רוסיה על ידי מסך הברזל. בתחילת העליה הגדולה מברית המועצות, העולים ענו על צרכים אלו בצורה פרטנית על ידי הקמה של בתי ספר מיוחדים (הגדול והמוכר ביניהם, בית הספר "שבח מופת" בתל אביב) עם הזמן הקהילה צמחה מעבר לפתרונות מקומיים שכאלו והיום העולים מרוסיה דואגים לשיטת החינוך הכללית בישראל.

לפגישה עם השר קדמו הכנות רבות. מומחים מתחום החינוך והאקדמיה הציגו את הפרויקטים שלהם. הועלו הצעות להעלות את רמת החינוך התיכוני והעל-תיכוני לפי עקרונות הליברליזאציה. על מנת להגביר את התחרות יש צורך להגדיל את יכולתם של ההורים לבחור את בתי הספר המתאימים לילדיהם, להקל על הקמת בתי ספר חדשים, וליצור מערכת לימודים בסיסית מינימלית אשר תחייב את כל בתי הספר.

היו גם הצעות שונות לגבי לימוד יסודות הכלכלה, פילוסופיה, תולדות האומנות ופסיכולוגיה וכמו כן לימוד ההסטוריה והתרבות של כל הקהילות היהודיות המרכיבות את החברה הישראלית. הנוכחים העלו הצעות שונות כיצד ניתן לנצל את לימודי ההיסטוריה והתרבות של קהילות ישראלי על מנת להפוך את לימודי ההיטוריה והמסורת בבית ספר חילוניים למעניינים ומושכים יותר ואף כיצד לימודים אלו להוות חינוך לפטריוטיות.

מלבד יו"ר הפורום רומן בורוכוב ו יו"ר הוועדה אסיה אנטוב, בפגישה נכחו פעילי הפורום דר' מרק רדוצקי, דר' אריה גרינברג, יצחק קובנט, ולד ברסלבסקי וזליג אלכזוב. בנוסף לפגישה הוזמנו נציגי ועד ההורים (כגון ראיה ריגר, מנכ"לית הפורום הארצי עולים – הורים) כמו כן נציגי האקדמיה (כגון ראש "הפרויקט הרוסי" של האוניברסיטה הפתוחה ויקטוריה ליבינ).
לאחר שהשר למד את הפרויקטים השונים בעיון רב, הוא הביע את דעתו על כל אחד ואחד מהם וציין כי הוא מסכים עם פרויקטים רבים אך לא עם כולם. השר התייחס בשלילה לרעיון הליברליזציה, כשהוא מציין כי ישנם תחומים בהם יותר מידי חופש יכול להביא לכאוס. השר דיבר נגד חופש מוגזם עבור בתי הספר הפרטיים מקבלים סבסוד ממשלתי. " עם רמת חופש כזאת בתי הפסר החרדים לא ילמדו מתמטיקה, הפרוגרסיבים יורידו את התנ"ך והערבים יכניסו את לימודי הנקבה" אמר סער. עם זאת השר הסביר כי הוא כבר עושה את כל שביכולתו על מנת לצמצם את הפער החברתי בחינוך.

השר סיפר על הצעדים השונים ברפורמות מערכת החינוך אשר ננקטו תחת הנהגתו.

1. פרסום נתונים אינטגרטיביים על עבודות ביתי הספר המורכבים הן מהישגי התלמידים והן מנתונים חינוכיים כגון אחוזי הבוגרים המשרתים בצבא.

2. הקצבה של 50 מליון שקלים לעידוד בתי ספר עם נתונים טובים, 50% מסכום זה כבונוסים אישיים למורים.

3. הכנסת שיטת בחירה ניסיונית של בתי ספר בערים אחדות בארץ.

4. ישום התוכנית למשוך כ500 עובדי הי-טק לתחום הוראה פרטנית של מתמטיקה ופיזיקה, החל משנת הלימודים הבאה.

5.בנושא החינוך האזרחי, השר כבר נקט בכמה צעדים מעשיים. הוא לא רק סיבסד טיול חובה לירושלים אלה גם אף הוסיף מספר מקומות לרשימת האתרים המבוקרים ( כגון – שער האריות, עיר דוד, מנהרות הכותל וכ"ו.)

מובן מעליו כי הפגישה אחת לא ניתן היה לדון בכל הנושאים והשר הביע את רצונו כי פגישות שכאלו יערכו על בסיס קבוע. הפגישה הבאה תיערך בעוד כ 3 חודשים.

יו"ר הפורום רומן בורוכוב מודה מקרב לב לכל המשתתפים,במיוחד לכבוד שר החינוך מר' גדעון סער. למרק רדוצקי ואסיה אנטוב על ההכנה והעזרה לארגון פגישה זו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אריק זיו מושתל של קדימה/מאת פרץ אלי – הגיע במייל

אריק זיו ויזר

דדוש:עכשיו מאוחר לבטל את רצון הבוחר.

אריק זיו ויזר

די לסתימת פיות

אריק זיו ויזר

עם ישראל חיי ומדבר גרוזינית. / מאת:דוד פורטנוב

והיא לא תצלח?

אריק זיו ויזר

פורום גליל עמקים עושים שלום

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן