22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

פגישת ראשי רשויות מהליכוד עם יו"ר הקואליציה ושר האוצר

ראשי רשויות של הליכוד שעומדים בחזית הקיצוצים והגזרות הכלכליות באו היום לכנסת ולמשרד האוצר לשטוח את מצוקותיהם והבעיות שאיתם הם מתמודדים. יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין נפגש עם ראשי הרשויות בכנסת ולאחר מכן התקיים ע"פ הצעתו מפגש עם שר האוצר יובל שטייניץ בלשכתו של השר, שפינה מזמנו היקר למפגש חשוב זה.

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל אמר במפגש כי "בשנים האחרונות נוצר מעין מעגל קסמים מוזר בו הליכוד עולה לשלטון מבריא את הכלכלה תוך גזרות קשות וקיצוצים, נופל, ומפלגות אחרות מקבלות קופה שמנה ומרעיפים מכל טוב על האזרחים". כשריאל הוסיף כי "הרשויות נמצאות במצב קריטי ומשרדי הממשלה השונים חייבים למרות המשבר להגדיל את התמיכה ברשויות".

שר האוצר יובל שטייניץ הקשיב קשב רב לטענות ולדרישותיהם של ראשי הערים שניכר היה שבקעו ממעמקי ליבם, ממצוקה אמיתית, ומדאגה לאזרחים. ראשי הערים שטחו בפני שר האוצר דוגמאות למצוקות היומיומיות איתן הם נאלצים להתמודד. שר האוצר הציג בפני הנוכחים סקירה כלכלית והציג בפניהם את מצב המשק הישראלי שעומד בפני המשבר החמור בתולדותיו. שר האוצר אמר כי "בניגוד למשבר הכלכלי ב-2003 את המשבר הזה אנו עוד לא חשים במלוא עוצמתו ולכן אנו עדיין לא מבינים את היקפו וחומרתו. אין לי שום כוונה להשלות אתכם ולהבטיח לכם הבטחות שווא, האמת היא נר לרגלי כדרך חיים, וכך אנהג גם הפעם". למרות המצב הקשה שר האוצר הבטיח לראשי הערים כי תקציב החינוך לא יקוצץ אלא יגדל. עוד הוסיף השר כי"יתכן שאחוז הגרעון, למרות הסיכון הכלכלי, יגדל באחוז נוסף מה שיאפשר הקלה משמעותית במצבן של הרשויות המקומיות".

יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין אמר במפגש כי חשוב לקיים דיאלוג בין ח"כים ושרים מהליכוד לבין ראשי רשויות מהליכוד באופן קבוע. "תפקידנו לייצג אתכם ולהקשיב לכם ולעצותיכם ולדאוג שתיפסק האפליה והפגיעה ברשויות שראשיהן מזוהים עם הליכוד כפי שקרה בשנים האחרונות. אני כיו"ר הקואליציה אוודא שראשי רשויות מהליכוד מקבלים יחס הוגן מכלל השרים גם מאלו שאינם מהליכוד. יש לנו תפקיד חשוב ביותר בהפסקת מדיניות הייבוש של הרשויות ביהודה ושומרון כפי שהונהגה ע"י הממשלה הקודמת". בעניין זה הוסיף אלקין כי "יישובים ביהודה ושומרון ערי הפיתוח והפריפריה צריכים לחזור למרכז סדר העדיפיות הלאומי".

שר האוצר , יו"ר הקואליציה וראשי הערים סיכמו ביניהם על המשך פגישות במתכונת זו ע"מ ליצור דיאלוג בריא ומועיל לשני הצדדים.
כמו כן סוכם בין יו"ר הסיעה ח"כ זאב אלקין לראשי הרשויות כי תהיה נציגות של ראשי השלטון המקומי מהליכוד בישיבות הסיעה בכנסת.

השתתפו בפגישה בני כשריאל ראש עיריית מעלה אדומים, דוד עמר ראש עיריית נשר, יוסי נשרי ראש עיריית קרית אונו, אלי דדון ראש מועצת בית דגן, מלאכי לוינגר ראש מועצת קרית ארבע, שאול גולדשטיין ראש המוא"ז גוש עציון,רון נחמן ראש עיריית אריאל, חמי דורון יו"ר וועדה קרואה בטייבה, דני מורביה ראש מוא"ז לכיש, אבירם דהרי ראש עיריית קרית גת, אבי רואה ראש המוא"ז מטה בנימין, יעקב ממן ראש מועצת כוכב יאיר-צור יגאל, יוס ברודני ראש עיריית גבעת שמואל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר אדלשטיין קורא לסדר את ה"גרדיאן"

אריק זיו ויזר

חג עצמאות שמח משר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין

אלי חזן

רק לתזכורת מי זה בנט

הרויזיוניסט

בעקבות דו"ח המבקר הנהלת משרד התרבות דורשת לממש את התפטרותו של המנכ"ל אמיר עשבי באופן מיידי

אריק זיו ויזר

תדרוך השגרירים של השר מרידור

אלי חזן

השר מיכאל איתן בדעתו ובאמת שלו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן