19 באפריל 2024
ליכודניק
צילום איציק דדוש
יומן פוליטי

פאטה מורגנה בליכוד

צילום איציק דדוש

ניצחון יוסף וכותונת הפסים, צוות חדש לנתניהו, מריונטות פוליטיות.

פאטה מורגנה

מושג המגיע מהמדבר כאשר ההולך במדבר החום מכה בו והוא פתאם רואה הזיות. כך ראה השבוע נתניהו את החברים בליכוד. יש להדגיש : החברים נבררו עם פינצטה. כך, אל הכנס הגיעו רוב אלה שתומכים בנתניהו. שם, ראינו מצגת של אוהבים את המנהיג כמו במקומות אחרים. טוב שנתניהו החל בתהליך של התחברות לחברי הליכוד ונקווה שהמעט הזה יספיק. בכל מקרה היה וזה יהיה חד פעמי והקשר של נתניהו עם עמך לא יהיה דרך הפילטרים בלשכה, יכול להיות שינוי. היה ולא, אז בכל מקרה זה פאטה מורגנה.

ניצחון יוסף וכותונת הפסים
ביום ראשון התחולל קרב רב בליכוד כאשר השרים ארדן סער מנצחים על ההדחה של השר כץ. זה החל לפני מספר חודשים כאשר הועידה נסגרה והיה צריך לבחור מוסדות. אין אישיות פוליטית בכירה שאינה רוצה להנהיג את מרכז הליכוד ומזכירות הליכוד. בעת ההיא השר ארדן בחן את השטח בליכוד והבין כי לא ינצח את השר כץ. בצר למתנגדי השר כץ הובילו לדחיה של הועידה עד שנדרש בית המשפט וקבע מסמרות לקיום הועידה. מייד, החלו נסיונות טירפוד של ההתמודדות של השר כץ. כבר דשנו בשבועות האחרונים על נסיונות למנוע מהשר כץ להיבחר ולנצח. היה רק חסר שיציעו לעשות הצבעה עם יונות דואר.
ואחרי שנפלה החלטה ונכנסו לנוהל של בחירות החל הקונצרט הגדול כנגד ישראל כץ. הוא הוצג כמי שלא הפעיל את המזכירות והתנועה ומכיוון שהקו של אנטי ביבי הוביל נראה היה כי מעמדו נחלש והשלושה – סער ארדן וסילבן – החלו לנגן ביתר שאת כנגד השר כץ. בתקשורת, היו שהספידו את השר כץ והוא לא נגרר. במוצאי שבת עלה השר ארדן בשני ערוצים כאשר תקף חזיתית את השר כץ. אחריו עלה סילבן שלום שאמר שהוא תומך במירי רגב ואחר כך עלתה ובאה מירי רגב. הצופה מהצד ראה כיצד השר כץ הולך להפסיד.
ביום הבחירות הופיעו השרים ארדן וסער בקלפיות ועוד היו בטוחים שהם הצליחו. השר כץ עמד איתן בסניף חיפה כל היום ובסיום היום נסע להצביע באשדוד.
מיד לאחר סגירת הקלפיות התברר כי היו שצעקו והיה אחד שהתמקד לניצחון – ישראל כץ. השר כץ הגיב לאחר הניצחון שלו כאשר אמר ש”הניצחון הזה שייך לאלו שתמכו בי ובעיקר לצוות שלי ואלה שהצטרפו אלי במאבק למען הליכוד”. השר כץ הזכיר כי קטי שיטרית שהגיעה לשעתיים לעזור נשארה שבועיים.
הוא הוסיף : “באו אחי והלבישו אותי בכותונת פסים כמו יוסף, אך אני לא נתתי להם להשליך אותי לבור”.

לשכה חדשה
נתניהו חייב לבנות צוות שיבחר מתוך אנשי הליכוד. מנסיוננו נתניהו שואב את אנשיו מהכרות אישית ומי שלא הצליח לעבור את המעגל האישי אין סיכוי שנתניהו יקח אותו לצוות שלו. ואלו מתמעטים, אין ספק כי יש בתוך הליכוד לא מעט כאלה שמתאימים כמו כפפה ליד לנתניהו. נתניהו שבוי בתוך קונספציה שלא הוכיחה את עצמה.
אם נתייחס למבחן התוצאה היו לנתניהו יותר נפילות מאלו שהכיר מאשר שחקני חוץ.
ראו כיצד הוא תקוע עם מנכ”ל ליכוד שאינו יכול לפטר אותו. המצב שם שאי אפשר לבלוע ואי אפשר להקיא .
המצב שאל הסגל אין קופצים. וכך נתניהו במקום להסתכל על צעירים מתוך התנועה שלנו והכנסה שלהם לתוך העשייה, הוא מביא לנו כל מיני דמויות מהעבר שלו.
יש בליכוד אנשים מתאימים כמו מיכל שיר , אשר הוכיחה כי היא לקחה רעיון והפכה אותו לעסק מצליח, אלברט סחרוביץ, ראש המטה של יולי אדלשטיין, דוד שרן ראש המטה לשעבר של השר שטייניץ, קטי שיטרית- הגיעה להישג של תמיכה אדירה בשטח של הליכוד והייתה יו”ר מטה של שר החינוך היוצא. אלון רוטשילד ודוד שאיין שהובילו את גלעד במשך שנים, שי קינן – עוד צעיר מבטיח שנבחר במחוז של תל אביב. אלו שהוזכרו רק דוגמית למיטב שקיים בליכוד .

מריונטות פוליטיות
בעיתוני סוף השבוע אנו מגלים כי צמד הלוזרים מהבחירות ממשיכים בפאניקה. כל הפרשנים מתודרכים כי הם הגיעו למערכת מוגמרת וחוזים חתומים. הם, צמד החמד עזריאל וגבריאל – כמו שלושת הקופים : לא ראינו לא שמענו אפס לא ידענו.
מה שמעניין הוא שרק כשהם נחתו על הכיסא של יו”ר מטה הבחירות ויו”ר מטה הסברה, כבמטה קסם הופיעו כאלה שהובילו אותם בבחירות המקדימות. מנהל המטה נראה כנער הליווי של ראש המטה, כך נצפה אפילו בשבת תרבות מאחורי יו”ר המטה .מה שמעניין למשל הוא כיצד יו”ר מטה הסברה אפילו שלט לא תלה בביתו אבל אם נזכור הרי שבבחירות המקדימות כל הארץ כוסתה במאות שלטים של ארדן ואם זה עבד מדוע לא כוסתה הארץ בשילוט של הליכוד?
בטור הפוליטי של הפרשן הבכיר יוסי ורטר השר ארדן האשים אותי כי סחטתי אותו. בפועל, ארדן טען שדיבר איתי על הפרסום של בנט. זהו שקר גס אבל אין לצפות מארדן לדבר אמת. ארדן דיבר עם מי שעמד מאחורי הפרסום – משה איפרגן, הפרסום ירד. הוא מעולם לא דיבר איתי.
בפועל, עוד יתבררו ההאשמות ביננו בערכאות שונות.
אך עובדה קטנה לוועדת הבדיקה : במערכת בחירות מדפיסים כובעים וחולצות. איש ליכוד וותיק פנה אל ההסברה וטען שהוא יכול להביא את הפריטים במחיר טוב. שלחו אותו אל אדם ששאל אותו מה המחיר שלו?  הוא נתן מחיר נמוך. מעבר לקו הייתה שתיקה. ואז הגיע המריחה : הוא נשאל – “אתה יכול לספק עד יום ראשון 12 אלף פריטים ? מדובר היה ביום חמישי. הוא ענה כן למרות שידע שאין סיכוי. עד היום אף אחד לא חזר אליו. 
אז מי סחט את הליכוד ב – 56 מיליון שקל?

באולפני החדשות הופיעו רק הצמד חמד. שטענו כי שנתניהו נתן את ההוראה שהם יופיעו. אבל בבדיקה עם גיל שפר לא היו דברים מעולם.
נתניהו לא פסל את השרים האחרים ואת חברי הכנסת .
אז כפי הנראה ועדת הבדיקה תצטרך לבדוק מי מינה את הפעילים? מי נתן הוראה לא לחבר את השטח? מי נתן את ההוראה להדיר את מנהיגי הליכוד? והכי חשוב, מי הפעיל את להקת המעודדות ששרו “הו אה מי זה בא ראש הממשלה הבא”. הלהקה קיבלה תשלום על פנינים שיצאו מגרונם.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אובמה לא היה נבחר בועדה מסדרת – אריק זיו

אריק זיו ויזר

בניו יורק יש יורש לנתניהו

אריק זיו ויזר

התוספת שתופסת ללשכת נתניהו

אריק זיו ויזר

העוזר שלי בתנובה

אריק זיו ויזר

בעקבות חוק אי הפללה, מה לוקחים בתאגיד החדש ?

אריק זיו ויזר

מחר בליכודניק : חרדים להשתמטות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן