20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

עתירה לכנס את לשכת הליכוד

לבית הדין העליון של הליכוד הוגשה היום עתירה שבה מבקשים העותרים לתת צו מחייב לכנס את לשכת הליכוד בהקדם

 

העותרים כותבים בעתירה כי לשכת הליכוד לא התכנסה מזה שנה וחצי, למרות שלפי חוקת הליכוד יש לכנס את הלשכה מידי חודשיים. הם מציינים עוד כי לאחרונה עולים נושאים מדיניים ופוליטיים הנוגעים בליבת קיומו של הליכוד, אך הפורום המתאים לדון בהם משותק. לדוגמה הם מציגים קריאות טלפוניות ומסרוני סמס שקוראים לחברי המרכז ולפעילי התנועה לתמוך בראש התנועה על החלטתו האמיצה לסיים את הקפאת הבניה. הפורום התנועתי להבעת תמיכה כזו הוא לשכת הליכוד, אך זו איננה פעילה.

לפי חוקת הליכוד יש בתנועה שלשה מוסדות מרכזיים: המזכירות, לשכת הליכוד, ומרכז הליכוד. העתירה הוגשה נגד ראשי כל הגופים המרכזיים של הליכוד: ישראל כץ, יו"ר הועידה, משה כחלון, יו"ר המרכז, גדי אריאל המנכ"ל, ודני נווה, שנבחר לראשות הלשכה אך התפטר מתפקיד זה ומכל תפקידיו הציבוריים.

התובעים הם שבעה פעילים מחברי הלשכה, ורובם מקבוצת המייסדים והותיקים. העותרים הם בצלאל (בוצי) ויינשל, הלל הברמן, יוסף דוריאל, אהרון בוצר, אילן מרל, ויצחק פרנקל. אליהם הצטרף לעתירה גם שמעון שלוש הצעיר יותר. הם מיוצגים על ידי עו"ד אהרן מלצר, ראש הפורום לשמירת ערכי הליכוד.

יצוין כי עד שנבחר ביבי לראשות הליכוד היה מקובל להפעיל את מוסדות התנועה לפי רוח החוקה. אולם בתקופת היו"ר הנוכחי ועוזרו הפוליטי נוטרלו בהדרגה כמעט כל המוסדות הדמוקרטיים של הליכוד. המרכז עבר מעין "סירוס" כאשר הוחלט ליטול ממנו את סמכויותיו לבחירות נציגינו לכנסת, והוא לא התכנס מזה זמן רב מאוד. לשכת התנועה היא הגוף שנועד להכריע בנושאים אידיאולוגיים ועקרונות. מנחם בגין הביא לאישור הלשכה את הסכם השלום עם מצרים לפני שהציגו בכנסת. יצחק שמיר הביא לאישור הלשכה את הנושא של ועידת מדריד ונושאים אחרים. נתניהו הוא ראש הממשלה היחיד מהליכוד שמדלג על לשכת הליכוד ומתעלם ממנה בשאלות ערכיות כמו הקפאת בניה וכמו ההכרזה על הסכמת הליכוד להקמת מדינה פלסטינית בשטחי ארץ ישראל.

היו"ר הנבחר של הלשכה, דני נוה, התפטר מתפקידו לפני כשנתיים, ומאז הלשכה קיימת רק על הנייר. לא מונה לו מחליף זמני, ולא נבחר לו יורש לתפקיד. חברי הלשכה לא זומנו לשום דיון ולא עודכנו במאומה. אפילו מצע הליכוד לבחירות האחרונות לא הובא לאישורם, כפי שעשו כל ראשי התנועה וראשי הממשלה מהליכוד, עד לתקופת ביבי. על לשכת מנכ"ל התנועה, גדי אריאל, מוטלת האחריות לארגן את הלוגיסטיקה לכינוס הלשכה ולזמן את חבריה לפגישה מידי חודשיים. גם דבר זה לא נעשה מזה כשנתיים, ועל כך עתרו החברים לבית הדין העליון של הליכוד.

טרם הוגש כתב הגנה, ועדיין לא נקבע מועד לדיון בבית הדין העליון של הליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רשימת המועמדים בסניף קרית עקרון

אריק זיו ויזר

חשיפה:בפרימריז רשימה ארצית עד מקום 22,המחוזות מתבטלים.

אריק זיו ויזר

מכתב ראשי הערים לנתניהו

אריק זיו ויזר

עושים עבודת קודש וחשוב לומר את המובן מאליו

אריק זיו ויזר

חוק ברוורמן

אריק זיו ויזר

הבחירות למרכז : המירוץ נפתח

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן