19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

עשרות ראשי רשויות מרחבי הארץ ביקרו באילת העיר המדגימה לתכנית הלאומית ‘עיר ללא אלימות’

 

כחלק מהליך הרחבת התכנית הלאומית “עיר ללא אלימות” והפעלתה בתקופה הקרובה ב-79 רשויות ברחבי הארץ ביקרו באילת, בשבוע שעבר, כ – 40 ראשי הרשויות המצטרפות לתכנית, לסיור לימודי בן יומיים בעיר המדגימה אילת, במטרה ללמוד את המודל הייחודי ותחילת ההטמעה שלו  בערים השונות.

בביקור השתתפו כ-50 ראשי רשויות ובכירים, ביניהם: מנכ”ל המשרד לביטחון פנים – חגי פלג והמשנה למנכ”ל – אליעזר רוזנבאום, סמפכ”ל משטרת ישראל – ניצב אילן פרנקו, סגן ראש אק”מ (אגף קהילה משטרה) – תנ”צ חיים קרימקה וקצינים נוספים. כמו כן השתתף בסיור המטה הארצי של התוכנית הלאומית בראשותה של ד”ר אורלי אינס.

 

האורחים נחשפו לראשונה לעקרונות המודל ולעיקרי התוכנית שהוצגו ע”י ד”ר אינס. סמפכ”ל המשטרה הרחיב על תפקידה של המשטרה בתוכנית ועל חשיבות השותפות. “צמרת משטרת ישראל מאמינה בתוכנית ונרתמת ליישום” ציין הסמפכ”ל. ראש העירייה תיאר בפני עמיתיו ראשי הערים את הייחודיות של התוכנית, השפעותיה על העיר אילת ותרומתה לקידום העיר ולהגשמת החזון של עיר בטוחה, איכותית, אוניברסיטאית, מטופחת. בדבריו הדגיש ראש העירייה את נושא המנהיגות והדוגמא האישית של ראשי הערים, שהכרחיים להצלחת התוכנית.

 

חברי פורום המטה של התוכנית הציגו את עיקרי העשייה העירונית, כל אחד בתחומו. ד”ר דרורי גניאל – ראש מינהל שח”ק, סיפר על העשייה בתחום החינוך. פרידה בן לולו – מנהלת האגף לשירותים חברתיים, סיפרה על שלביה הראשונים של התוכנית ועל פיתוח המודל, וכן על תחום הרווחה. איריס כהן – מנהלת רשת המתנ”סים, סיפרה על תחום החינוך הבלתי פורמאלי. נצ”מ משה כהן – מפקד משטרת המרחב, תיאר את תחום האכיפה ומנהלת התוכנית באילת – עו”ד שרון מיר, סיפרה בקצרה על יוזמות חדשות ופיתוח שירותים חדשים בתחום האלימות, שאילת מפתחת כחלק מהיותה עיר מודל מדגימה.

 

 

 

בתום הסקירה התקיים סיור במוקדי הפעילות: מגרשים מוארים בבתי הספר “צאלים” ו”מצפה ים”, מגרש האקסטרים במתנ”ס קולייר, מרכז בראשית לנוער, מוקד השליטה והבקרה במוקד העירוני, מתחמים מפוקחים במוקדי הבילוי, פארקים בהם יש מצלמות אבטחה, גני ילדים המפעילים את תוכנית “אילנות”, בית ספר תל”י הרי אילת המפעיל את תוכנית “מוגנות” ועוד. במהלך הסיור ניתנה סקירה על ידי מנהלות בתי הספר, הגננות, אנשי רשת המתנ”סים, סיירת הורים, נציגי ועדי הורים, נציגים של קבוצות הנוער “LOVE” ונוער אילת אומר לא לסמים, אלכוהול ואלימות וכן אנשי רווחה שהציגו פעילות המרכז הרב תחומי לטיפול באלימות, מרכז לנערה ויחידת אילנות לייעוץ להורים.

 

ראש העירייה שזכה להערכה רבה מעמיתיו על ההתגייסות העירונית והמעורבות החוצה מערכות ציין: “ראשי הערים הבינו שלא מדובר בעוד אסופת פרויקטים מתוקצבת, אלא בתוכנית שיש לה “כוכב צפון” – רעיון מארגן שמרכז אליו את כל המאמצים העירוניים בנושא התמודדות עם אלימות” והוסיף: “רובם גם הבינו מה גודל המשימה ואת האתגרים הלא פשוטים שניצבים בפניהם”. עו”ד שרון מיר – מנהלת התוכנית באילת ציינה: “האורחים התרשמו עמוקות מרמת העשייה הענפה, מתחושת המחויבות העמוקה של כולם, ממידת ההטמעה וההצלחה של התוכניות כפי שבאים לידי ביטוי בשטח – השפה האחידה שהעיר מדברת בה, המנהיגות והדבקות במשימה, שיתופי הפעולה והחיבור, חזות העיר ועוד”.

 

“עיר ללא אלימות” היא תכנית לאומית להתמודדות עם כלל מצבי ההתנהגות האנטי-חברתית, האלימות, העבריינות והפשיעה המתרחשים ברשות המקומית. התכנית אשר ממומנת על ידי ממשלת ישראל, באמצעות המשרד לביטחון פנים והקרן לידידות, תפעל בקרוב ב-79 רשויות ברחבי הארץ בעלות כוללת של כ- 60 מיליון ₪ לשנה. מטרת התכנית להקים מערך עירוני מקיף, מתואם ואפקטיבי בראשות ראש הרשות המקומית ובשותפות רחבה של כלל הגורמים העוסקים בנושא לצורך הטיפול בתופעות האלימות והגברת תחושת הביטחון האישי ברמה העירונית. תחומי הפעילות של התכנית ברמה העירונית הם: אכיפה, חינוך פורמאלי, פנאי וחלופות,  טיפול בנזקי אלימות וההקשר העירוני הרחב.

 

כבר בשנת 2004 החלה לפעול התכנית בעיר אילת מתוך מטרה לבנות מודל למאבק בתופעת האלימות וההתנהגות החברתית בכל עיר בארץ ובעולם שתסכים לקבל עליה את עקרונות הפעולה בהם מטפלת התכנית.

 

 

 

 

לאור הצלחת התכנית  בעיר אילת צורפו בשנת 2006 11 ערים נוספות (טבריה, עכו, נצרת עלית, חדרה, נתניה, רמלה, לוד, בת ים, מעלה אדומים רהט, אשקלון) שהפעילו את התכנית בשנתיים וחצי האחרונות בהצלחה חסרת תקדים בתחומים כגון: ירידה חדה בנזקי הרכוש באזורים מצולמים, ירידה של עשרות אחוזים באירועי אלימות בבתי הספר בהם פועלת התכנית, ירידה של עשרות אחוזים באלימות בגני ילדים ועוד.

 

על רקע הצלחת התכנית בערים הותיקות החליטה ועדת השרים למאבק באלימות, בראשות  השר לביטחון הפנים – ח”כ יצחק אהרונוביץ’, להפוך אותה למאמץ המרכזי של משרדו במאבק נגד האלימות והחזרת תחושת הביטחון בקרב תושבי ישראל ולהרחיבה ל-79 רשויות.

 

לאחרונה פורסם ‘קול קורא’  במסגרתו הגישו כ-130 רשויות בקשה להצטרף לתכנית. כאמור, לאחר הליך בחירה ארוך נבחרו 67 רשויות חדשות ברחבי הארץ מכלל המגזרים תוך מתן מענה ייצוגי למגזרים השונים:  החרדי,  הלא יהודי, המגזר הכפרי ויתר המגזרים בישראל. כמו כן, ניתן מענה על פי חלוקה גיאוגרפית ותחום האחריות של מחוזות המשטרה השונים. רשויות אלה התווספו ל – 12 הרשויות בהן פועלת התוכנית ובראשן אילת, כאמור העיר המדגימה.

ד”ר אורלי אינס, ראש המטה המקצועי ומי שפיתחה את המודל הייחודי של התכנית: “החזון הוא לראות צוות יעיל ומתואם בכל הרשויות המקומיות שיהיה מורכב מראש הרשות, מהמשטרה ומגורמים נוספים כגון חינוך ורווחה. ביחד עם רישות העיר במצלמות, תוכניות מניעה מקיפות במערכות החינוך והקמת השיטור העירוני בקרוב ייווצר תמהיל נכון יותר ויעיל יותר, של אכיפה, מניעה ושיפור איכות החיים. על כן חשוב מאד שראשי הרשויות השקיעו מזמנם ומרצם להגיע לאילת לראות בעיניים, לחוש ולהבין בצורה הטובה ביותר מה נדרש מהם ומה עליהם לעשות בכדי שגם העיר שלהם תהפוך לסיפור הצלחה”. עוד הוסיפה ד”ר אינס: “התוכנית הזאת מושתתת על הרעיון שלא ניתן להתמודד לבד עם אלימות ושרק התמודדות משותפת יכולה ליצור שינוי אמיתי ומשמעותי. התוכנית מחברת את כלל המאמצים האזרחיים עם כלל המאמצים המשטרתיים ברמת הרשות המקומית למען התמודדות יעילה יותר עם האלימות ועם עברות איכות החיים ולמען הגברת רמת ותחושת הביטחון האישי של התושבים. כולם ישבו סביב שולחן אחד ויפעלו על בסיס תוכנית משותפת”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הנאמנים האחרונים של חופרי

אלי חזן

סיעת הליכוד ברעננה משתתפת בצערה של משפחת שלגי

אלי חזן

נפתח בית לחיילים בודדים ברעננה

אלי חזן

יוקם מלון ברעננה. סיעת הליכוד מברכת

אלי חזן

צעירה ויצירתית- לוד מושכת אוכלוסייה

אלי חזן

אילן כהן קיים מסיבת עיתונאים בביתו שברעננה

אלי חזן
דילוג לתוכן