22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

עשור ליציאת צה"ל מלבנון צוין בכנסת

בכנס מיוחד אותו ערך השר פלד השתתפו כמאה לוחמי צד"ל

הכנסת ציינה עשור  ליציאת צה"ל מלבנון.  השר יוסי פלד, הממונה על הטיפול באנשי צד"ל, קיים כנס מיוחד בכנסת לציון עשור ליציאת צה"ל מלבנון. במרכזו של הכנס נערך דיון מיוחד בנושא הטיפול באנשי צד"ל וקליטתם בארץ. בכנס השתתפו שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, שר הרווחה בוז'י הרצוג, סגן השר איוב קרא, ח"כ ישראל חסון וראש עיריית נהריה  ג'קי סבג. בכנס נכחו כמאה אנשי צד"ל.

השר פלד בירך את משתתפי הכנס, ואמר, כי אחת המטרות המרכזיות שלו ושל צוות לשכתו הוא השוואת תנאיהם של אנשי צד"ל, המחולקים בין שתי קבוצות טיפול שונות ופתרון העיוות שנוצר. השר פלד התייחס לפעילותם של אנשי צד"ל, ואמר, כי מדינת ישראל לא שכחה את מי שפעל ולחם לצידה לאורך השנים ועשתה רבות עבורם, אך זה לא מספיק. "אנחנו פועלים להקמתו בנהריה של מרכז להכשרה מקצועית ייעודי לאנשי צד"ל, שיסייע במציאת מקורות תעסוקה חדשים". כמו כן, הוסיף השר פלד, הוא מקדם תוכנית על פיה לכל משפחת צד"ל יהיה בית, ושלם כך הוא פועל מול שרי הממשלה לתמיכתם בתוכנית.

שר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג, ציין בכנס את חוק צד"ל שחוקק לפני מספר שנים, שלפני כן הם היו חסרי סטטוס. שר הרווחה ציין, כי לאחרונה משרדו קיים בשיתוף לשכת השר פלד דיון מיוחד בו מופו בעיותיהם של אנשי צד"ל הדורשות טיפול תוך התייחסות לבעיות החדשות שנוצרו במהלך השנים.

ראש עיריית נהריה, ג'קי סבג, שבעירו נקלטו כבר מרגע יציאת צה"ל מלבנון מאות משפחות אמר, כי מהרגע הראשון תושבי נהריה הביעו תמיכה והערכה באנשי צד"ל וסייעו להם בקליטתם בעיר. כיום משפחות צד"ל מתגוררות בחלקים שונים בעיר, והן הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי הקהילה, החברה והתעסוקה בנהריה.
.
במהלך הכנס דיברה מונה ג'לאד, בת לאיש צד"ל המשרתת כיום במשטרה. מונה ריגשה את הנוכחים בדבריה, כשסיפרה בכנות על הבעיות היומיומיות הקיימות בפני אנשי צד"ל ובני משפחותיהם בתחומי הדיור, התעסוקה, השפה והשתלבותם בחברה הישראלית. למרות הקושי בחיים במדינה אחרת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שר החינוך ברעננה : "ביצענו שינויים מרחיקי לכת בתחום החינוך"

אריק זיו ויזר

"זו עת לאחדות וזו עת לגיבוי ראש הממשלה"

אריק זיו ויזר

השר אלי כהן: כשרפורמה היא לא מילה גסה

דניאל נחמיה

הממשלה אישרה את מינויה של הגב' אורלי פרומן למנכ"לית משרד התרבות והספורט

אריק זיו ויזר

בורובסקי : יש לבטל את המשרד לענייני מיעוטים

אריק זיו ויזר

יעלון: "נשיא המדינה לא צריך להתבטא פוליטית"

אלי חזן
דילוג לתוכן