20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

עצרת הזיכרון לחללי “אלטלנה”

62 שנים לנפילתם של חללי אלטלנה – אנו כאן כדי לזכור

באנו גם השנה הזאת לעלות לקברותיהם ולהתייחד עם זכרם הקדוש של  אחינו-חברינו שדמם הטהור נשפך על ידי קין, על-ידי אחים טועים, והוא עודנו זועק  מן האדמה” אמר ד”ר אפרים אבן, יו”ר ברית חיילי האצ”ל, בטקס האזכרה השנתי לחללי אוניית הנשק “אלטלנה” שנערך בבית הקברות שבנחלת-יצחק בי”ט בסיוון תש”ע (1 ביוני 2010). בין המשתתפים הרבים בטקס בלטו מפקדים וחיילים של הארגון הצבאי הלאומי, ובהם ראש מטה האצ”ל לשעבר פרופ’ שלמה לב-עמי, חברי הנהלת ברית חיילי האצ”ל, עולי “אלטלנה” ובני משפחותיהם, מר משה ארנס שר הביטחון לשעבר, ח”כ זאב אלקין, יו”ר הקואליציה ויו”ר סיעת הליכוד בכנסת, ח”כ אופיר אקוניס, סגן יו”ר הכנסת ויו”ר ועדת הכלכלה , ודני דנון, סגן יו”ר הכנסת.

ד”ר אבן הזכיר כי האוניה “אלטלנה” באה לארץ-ישראל, בשעה ש-600,000 יהודי ארץ-ישראל התבוססו בדמיהם בעקבות מלחמה ממושכת עם ערביי ארץ-ישראל, שאחריה באה גם פלישה של חמישה צבאות ערביים לארץ-ישראל, מלבנון, מסוריה, מעבר-הירדן, מעיראק וממצרים.  אכן, עד סוף המלחמה הגיע ל-6,000 בערך מספר החללים היהודים שהפילו הערבים, היינו כאחוז אחד מכלל יהודי ארץ-ישראל באותם ימים.  לו בימינו היו נופלים, חלילה, חללים בשיעור הזה, המחיש  ד”ר אבן, היה מספרם כ-60,000 איש!   

שני דברים עיקריים  היו חסרים אז בארץ, קבע  הנואם: לוחמים ונשק.  לו היו לנו אלה,  כי אז אבידותינו היו קטנות  בהרבה, הישגינו  גדולים פי כמה, וקרוב לוודאי כי כמה מהבעיות הקשות של ימינו היו נפתרות כבר אז.   

ד”ר אבן הזכיר כי באונייה “אלטלנה” באו לארץ כ-940 לוחמים עברים, מספר די רציני גם בממדים של ימינו,  ודאי בממדים של אותם ימים, וכן נשק וציוד מלחמתי שבו ניתן היה לצייד כעשרה גדודי צבא.

הלוחמים שבאו ב”אלטלנה” היו יוצאי 15 ארצות שונות, אך רובם ככולם היו יוצאי ארצות מזרח אירופה ומרכזה, ניצולי שואה, יהודים שלמן סיום המלחמה, ואולי גם במהלכה, עשו את כל הניתן להיעשות כדי  להגיע מהר ככל האפשר לארץ-ישראל, ולהשתתף במלחמה  למען תחיית המדינה העברית.

על האופן שבו נאסף הנשק והציוד המלחמתי שהיה באוניה, הזכיר ד”ר  אבן  את דבריו של מפקד האצ”ל שכתב כי הדבר נעשה  ב”עשר אצבעותינו”,  היינו במאמץ משותף אדיר של חברי האצ”ל בכל אתר,  ובתרומה של המוני העם בארץ-ישראל באמצעות מגבית “קרן הברזל”.  הוא גם הזכיר את ה”דיפלומטים” של האצ”ל באותם ימים שבמגעיהם עם השלטונות הצרפתים שכנעו אותם  לספק כמויות גדולות של נשק לאצ”ל, אף להביאו במשאיות צבאיות נהוגות בידי חיילים צרפתיים היישר אל  האונייה “אלטלנה”, שעגנה בנמל צרפתי. הוא הזכיר גם כי האונייה “אלטלנה” הייתה אמורה לחזור לצרפת ולהביא עוד ועוד נשק ולוחמים.

הנואם התפלמס עם דברים שנכתבו ב”ספר הפלמ”ח  ולפיהם – בניגוד ל”הגנה”, “עיקר כוונתם של מנהיגי האצ”ל  הייתה להשגת השלטון על היישוב”. אמר ד”ר אבן: “יותר מ-62 שנה קיימת מדינת ישראל. במהלך השנים הללו נחשפו עשרות אלפים רשומות הנוגעות לאצ”ל. בין כל אלה לא נמצאו אפילו רשומה אחת, אפילו משפט אחד,  ואפילו רמז אחד שמהם  יעלה כי לאצ”ל או לראשיו היו כביכול שאיפות סקטורליות. רק חרות ישראל עמדה לנגד עיניהם!” 

“דוה הלב  על  טהורים שבאו לסייע ונתקבלו באש רובים ותותחים, כאילו אוייבים היו, על נשק יקר שהושמד באחת משעות המצוקה הקשות של עמנו ושל ארצנו, על הישגי-עד  שיכולים היו להיות מושגים ולא הושגו”, סיים ד”ר אבן את דבריו , והוסיף כי ברית חיילי האצ”ל תזכור לעד  את 16 לוחמי האצ”ל  שנפלו מידי אחים טועים  וגם את 17 לוחמי “אלטלנה” שנפלו אחר כך מתרשיחה ועד אילת בקרבות מלחמת העצמאות.

בטקס דיבר גם מר יחיאל קדישאי, מוועד עולי “אלטלנה”, שהודה לחבר הוועד  אליעזר לוקר על מאמציו להעתקת האנדרטה הישנה לחללי “אלטלנה” מקו המים בחוף תל-אביב אל בית הקברות בנחלת-יצחק, וכן שלח ברכת רפואה שלמה ליו”ר הכנסת לשעבר, דב שילנסקי, ממפקדי “אלטלנה”, שבשל מחלתו נעדר מן הטקס.

דיבר גם ח”כ אופיר אקוניס, שבין שאר דבריו העלה על נס את מפקד האצ”ל מנחם בגין, שהורה לפקודיו באצ”ל שלא להשיב אש, כדי למנוע  מלחמת אחים.

הרב אריה לוין, נינו של הרב אריה לוין אבי האסירים, קרא שני פרקי תהילים, ותפילת הקדיש נאמרה על-ידי חזן צבאי ועל-ידי נכדו של חלל האצ”ל איתמר ליפשיץ ז”ל.    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כנס בוגרי בית”ר לחיזוק ירושלים רבתי ופיתוחה

אריק זיו ויזר

השר סילבן שלום ברעננה

אריק זיו ויזר

‘ליכודניק’ מאחל מזל טוב לאריאל מורלי וארוסתו טל

Gilad Trugbild

כולם על במה אחת!!!

אריק זיו ויזר

מסדר ז’בוטינסקי חוגג את יום הולדתו ה-131 במעמד השר כחלון

אריק זיו ויזר

מתארחים בביתו של יוסי מזרחי , טבריה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן