21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

עפיף עבד : ליכודניק אמיתי ,לוחם חברתי

עפיף עבד, מתמודד על משבצת מגזר לא יהודי, בראיון מקיף לליכודניק לקראת הפריימריז

 

 

מדוע בחרת בליכוד להיות הבית הפוליטי שלך? עם אלו ערכים שהליכוד מיצר אתה מזדהה?

ראשית אציין כי אני ליכודניק מבטן ולידה זה היה ויהיה ביתי תמיד ולתמיד,הייתי בצעירותי פעיל בצעירי הליכוד אני נושא בכיסי בגאווה גדולה כבר המון שנים את תעודת בית”ר שלי ומאד גאה במה שמייצג הליכוד ובערכי תנועת בית”ר עליהן חונכנו כל בני משפחתי.כמי שמעורב בענייני העדה ראיתי את השינוי שחל ובלט עם השנים בפתיחת חלון הזדמנויות לכל מי שמרגיש כי ביכולתו לתרום ולהשתתף במאמץ המשותף בשיפור פני החברה הישראלית ובחיזוקה של המדינה מכל הבחינות,במאמץ משותף עדים היינו לקדמה בכפרים הדרוזיים  בכל תחומי החיים ויישומה הלכה למעשה של ברית החיים בין בני ובנות העדה הדרוזית לבין אחינו ואחיותינו היהודים וזאת בזכות מדיניות ממשלות הליכוד במגזר שאותה התחיל רה”מ המנוח מנחם בגין מאז 77 ועד עצם היום הזה.

 ועל כן מתוך אמונה שהליכוד מנהיג את המדינה לאיכות חיים ולהנחלת ערכים של שוויון, צדק חברתי לאומי המוביל חברה ישראלית המתמודדת עם אתגרים לחיזוק השורשים הלאומיים והאזרחות הישראלית.

מהם האתגרים שעומדים לפני מדינת ישראל לדעתך? כיצד לדעתך צריך לטפל באתגרים הללו?

 האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל:

בפן הביטחוני כולנו עדים לחוסר היציבות השלטונית במדינות ערב מסביב ועלית מגמת האסלאם הקיצוני המאיים על היציבות במזרח התיכון,מה שמכונה ה”אביב הערבי” אינו כזה אלא בפועל מדובר בהקצנה מסוכנת של המדינות הסובבות אותנו ובעולם הערבי בכלל. משולש הרשע שמתחיל באירן דרך חזבאללה וחמאס בעזה וגיוס תאי טרור מתוך שנאת חינם לכל מה שמסמל את העם היהודי והיושבים בציון מצריך מאיתנו להיות ערניים שבעתיים ולהיות מוכנים לכל תרחיש גם אם הוא תרחיש קיצון.אל לנו להיות נאיביים ולהתעורר למצב אשר לו לא התכוננו כראוי. עלינו להביט במציאות כפי שהיא ולא לצייר לעצמנו מצג שווא שאינו נכון ולחזק מערכת הביטחון על כל זרועותיה על מנת שנוכל לעמוד איתנים אל מול האתגרים הביטחוניים המאד מורכבים אשר לפנינו. כוח ההרתעה של מדינת ישראל אינו מוטל בספק ולו לשנייה אחת אך בהחלט יש להעצים אותו ולשלוח מסר חד משמעי והוא שעם מדינת ישראל ממש לא כדאי להתעסק.

בפן הכלכלי דעתי אנו פשוט צריכים להביט למדינות אירופה ולראות איך מנהלים את המשק בצורה לא נכונה ולראות מה יכולות להיות התוצאות,אנו רואים מדינות כגון ספרד,יוון,אירלנד,פורטוגל ומדינות נוספות אשר פעלו בצורה שגויה ולא העריכו נכון את חשיבותה העצומה של קופת המדינה וכעת ניצבות אל מול שוקת שבורה,ההבדל הקטן\גדול בינינו ובינן הוא שהגוש האירופאי מתייצב לצידן ובהלוואות שונות ובאלתורים שונים מנסה לייצב את מצבן ולהחלים את הכלכלות החולות שלהן ואם חלילה תתרוקן קופת המדינה שלנו אני יכול להבטיח לך שאף אחד לא יעמוד בתור לעזור לנו אלא ההיפך הגמור,תהיה זו הזדמנות לכל מי שקם עלינו להרגנו לנצל שעת משבר ולנסות לפגוע בדבר היקר לנו יותר מכל וזו מדינת ישראל. היציבות הכלכלית של מדינת ישראל לאור המשבר הכלכלי העולמי אינה מקרית אלא תוצר של מחשבה עמוקה ופעולות נכונות אותן מבצעת ממשלת ישראל תחת הנהגתו האחראית של ראש הממשלה בנימין נתניהו,אנשים נוטים שלא להעריך נכונה את פעולותיו אך די אם נראה שאפילו דירוג האשראי של ארה”ב ירד בעוד שלנו יציב וחזק מתמיד,זה לא מקרי בכלל,כל זאת קורה כי מישהו מקבל את ההחלטות הנכונות לטובת כולנו. 4

גם בנושא ההתחמשות הגרעינית של אירן פעלה ממשלת ישראל בראשותו של בנימין נתניהו בחוכמה רבה,העולם מבין כעת את הסכנה שבדבר ומבין כי הסכנה אינה רק למדינת ישראל אלא מדובר בסכנה לעולם החופשי כולו,אם לא היה פועל ראש הממשלה כשם שפעל ולא מביא את הדבר הזה לסדר היום העולמי לא היינו רואים את המעצמות מפעילות סנקציות ולוחצות על משטר היאטוללות האירני כשם שקורה עכשיו,אין לי ספק שכל הלחץ הן של האיחוד האירופי והן של האו”ם ושל ארה”ב על אירן הוא תוצר של פעולות הסברה נכונות אותן יזמה ממשלת ישראל בראשותו של בנימין נתניהו.

אני חושב שחשוב להבין כי כרגע אין פרטנר בכל הקשור לתהליך השלום עם הפלסטינים והתנהלות חמאס בעזה היא ההוכחה על כך, על אף הנכונות שהביע ראש הממשלה לקידום דיאלוג בנושא בהשתתפות ארצות הברית והמדינות התומכות.

אני חושב שחיזוק המערך ההסברתי בעולם לתדמיתה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית הדואגת לכל אזרחיה ובית לגיטימי לעם היהודי בארץ ובתפוצות הוא חשוב מאד.לא יכול להיות שישראל תצטייר כבריון השכונתי וכמדינה שאינה חפצה בשלום כאשר המציאות היא ההיפך הגמור,הרי מי כמונו הישראלים חולמים על היום בו נוכל להניח את נשקנו במחסנים ולחיות בשלום עם כל הסובבים אותנו,בהחלט יש להשקיע רבות בתחום ההסברה.

אני חושב שיש להמשיך בדרכה של הממשלה הזו ולחזק את הפריפריה בשיפור תשתיות, השקעה במערכת החינוך, עידוד יזמות והבאת משקיעים לסגירת הפערים החברתיים לשיפור החוסן האישי של האזרח.

לפעמים נדמה שהקשר של המדינה עם העדה הדרוזית מבוסס רק על דם. כיצד לדעתך  צריך לחזק גם ברבדים אחרים?

אמת שהקשר של המדינה עם העדה הדרוזית טומן בחובו גם ברית דמים אבל הרבה לפני ברית הדמים קיימת ברית החיים בינינו וכמובן ההיסטוריה המשותפת של הדרוזים עם המדינה והעם היהודי,מאד חבל לי שברית הדמים היא זו שמודגשת הרבה לפני ברית החיים ושותפות הגורל בין העדה הדרוזית והעם היהודי,אני בהחלט חושב שגם במערכת החינוך יש לשנות את הגישה הזו ולהשריש את הידע הזה לדורות הבאים באמצעות שילוב הנוער ויצירת מערכות לשיתוף פעולה בכל התחומים והנושאים.כולנו יושבים בציון כולנו אוהבים כל גרגר של מדינת ישראל וכולנו באם נדרש נתן נפשנו למען המדינה היחידה שיש לנו בעולם,מדינת ישראל.כך היה תמיד וכך יהיה תמיד.אני דרוזי גאה מאד וישראלי גאה מאד ואין בכלל קונפליקט בין 2 הדברים.

יש לקדם יצירת מדיניות של העדפה מתקנת כלפי המגזר בבעיות הבוערות בתחומי החיים כגון : חינוך והשקעה בתקציבים לכל תלמיד, מתן מענה לבעיות תכניות מתאר ובנייה לזוגות צעירים במסגרת שכונות לחיילים משוחררים, עידוד יזמים להשקעה ביצירת מקומות עבודה בכפרים במיוחד לנשים דבר המחייב הבנה והתחשבות מעמיקה לייחודיות העדה הדרוזית מבחינת מסורת ומנהגים.

מה מגלם עבורך הרעיון הציוני?

הרעיון הציוני ביסודו הוא קיבוץ גלויות בארץ האבות,החזרת עטרה ליושנה,איננו אורחים פה אלא חזרנו הביתה בין אם האויבים שלנו אוהבים את העובדה הזו ובין אם לא.  מדובר בהתחדשות והתחנכות על בסיס דברים שהיו פה מימים ימימה  כגון ערכי ההתיישבות בארץ ישראל כמקלט העם הנרדף בגולה,זה הוא ביתנו ואנחנו לא מבקשים מאף אחד בעולם אישור לנושא הנ”ל,מדינת ישראל היא עובדה,ציון שהיא ירושלים היא בירתה המאוחדת לעד וכדאי לכולם להתרגל לכך כי כך זה יהיה תמיד. אני איש בית”ר מאד גאה שחונך על ערכיה של התנועה הציונית ותורת ז’בוטינסקי וכדרוזי שמאמין בצורך ההתיישבות בכל חבל ארץ כדי לשמור על ציונותה וצביונה של המדינה,בדיוק כפי שכתוב בהמנון בית”ר :”למות או לכבוש את ההר”,מי שגדל על תורת ז’בוטינסקי יודע כמה חשוב חינוך הנוער ויצירת דורות לעתיד על בסיס מדינת ישראל כמדינה יהודית ויצירת דור מנהיגות בעתיד מכאן באה היישום של הקמת חטיבת דרוזית בתנועת ביתר ופתיחת סניפים של בית”ר בכפרים הדרוזיים שכבר פועלים ברוב המגזר ביוזמתי האישית.    

 

אחת הטענות של חלק מערביי ישראל היא שאינם יכולים להזדהות עם המדינה משום שהיא וסמליה “יהודים” כיצד תשיב לכל מי שחושב כך?

כל הניסיונות מצד חלק מערבי ישראלי מנסות לצייר את מדינת ישראל כמדינה גזענית באה לשרת מטרות פוליטיות של מפלגות ערביות בניסיון לגייס קולות כי מבלי זה אין להם במה לשווק את עצמם במגזר וההוכחה הנוגדת דעה זאת הינה השתלבותם של ערבי ישראלי במוסדות המדינה לרבות שירות לאומי ,רווחת האוכלוסייה דבר המוכיח ההפך.

מי שחי במדינה צריך לכבד את סמליה , אני מאמין שממשלות הליכוד עושות  הכול לסגור פערים  כלכלים,חברתיים וכדומה ומתן מענה חיובי למגזר הערבי אך הדבר חייב להיות הדדי ובדיוק כמו שמדינת ישראל נותנת להם צריכים גם הם לתת למדינה,יפה אם יתחילו בזה שיבחרו להם מנהיגים שבאמת דואגים להם ולא יועצים של ארכי טרוריסטים כמו אחמד טיבי שהיה יועצו של עראפאת,או עזמי בשארה שבסופו של דבר הוכח כמרגל מול מדינת ישראל וכמובן חנין זועבי שהלכה למעשה השתתפה באירוע טרור אל מול חיילי צה”ל ומטיפה נגד המדינה,אם אלו המנהיגים שהם בוחרים אז שלא יתלוננו.

איך היית מחזק את הקשר בין המרכז לגליל?

חיזוק הקשר בין המרכז לגליל בשיפור תשתיות וקיצור זמן הגעה מ- ואל , העצמת הכוח האנושי בגליל בהשקעה בחינוך, תיירות, תעשיה ויזמות ושיפור רמת היכולת האישית לשילוב בכל התחומים.בהחלט הייתי מייצר פלטפורמה כלכלית מסוימת שתעודד יזמים ובעלי עסקים להעתיק את בתי העסק שלהם לאזור הגליל ולייצר מקומות עבודה לתושבי המקום,אני חושב שגם בפן התיירותי ניתן לשפר המון כי אמנם כל מדינת ישראל היא יפיפיה אך הגליל הוא החלק היפה ביותר שלה ותיירות שתגיע לאזור יכולה לעזור לאזור מאד. 

 

 

למה כדאי לבחור בך?

את דרכי בתנועה התחלתי כנער והיא ביתי כבר עשרות בשנים,תמיד הייתי נאמן לליכוד גם שאחרים עזבו אותו, אני ליכודניק אמיתי ולוחם חברתי שבשגרת היום שלי משקיע מאמץ רב בלפתור בעיות ולטפל בפניות ציבור מכל המגזר ובהתנדבות מלאה ובאהבת חינם בכל משרדי הממשלה. ובתנועה מילאתי תפקיד חשוב בעיניי כסגן יו”ר מטה הצעירים בליכוד, דבר החשף אותי לרובד חשוב בקהילה ובתור פוליטיקאי המעורב שנים רבות כצעיר ובוגר כאחד בתחום המונציפלי בכפרים הדרוזים, אני מאמין שאוכל לתרום מניסיוני הרב לקידום וחיזוק הליכוד במגזר כמפלגה מובילה ומנהיגה, קידום ושיפור בביצוע משרדי הממשלה במגזר חיזוק והידוק הקשר במרקם היחסים המיוחד במינו בין העדה לעם היהודי ומאמין ביכולתי להוסיף כוח חשוב בתנועה.אני דרוזי גאה מאד וגם ליכודניק גאה מאד.

אני אדם צעיר ודומיננטי חונכתי על ערכים חברתיים ומסורתיים אשר מניעים בי את כוח הנתינה והשייכות למדינה בכלל ולמגזר במיוחד.

על כל אלה ועוד אבקש לקבל את תמיכתכם, כי חשוב לי מאד לחזק את הליכוד במגזר וכמובן לחזק את המגזר בתוך הליכוד ובכלל בחיזוק הקשר הכל כך אמיתי וכל כך טבעי בין הדרוזים לשאר העם היושב בציון.אני גאה ונרגש כי עלי הוטלה המשימה ע”י רוב גדול במגזר הדרוזי ואינני שוכח מי שלוח אותי למשימה הזו שהיא בעיני עבודת קודש.מי שמכיר אותי יודע שדלתי תהיה פתוחה במשך כל הקדנציה לכל דורש ושאני אדם שבא לעבוד ולא סתם בא לעבודה.שליח ציבור היא אחריות גדולה למי שבאמת בא למלא את המשימה ואני מוכן להתחייב כי את משימתי כשליח ציבור אבצע על הצד הטוב ביותר.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מטה הבחירות הפך למטה לחיזוק העורף

אלי חזן

פריימריז בליכוד, מיומנו של מתמודד

אלי חזן

היחס לארה”ב מורכב כמעט כמו רשת דייגים סבוכה

אלי חזן

אלקין ואדלשטיין מבקשים לבטל את הבטחת הייצוג לעולים עד מקום 21

אלי חזן

שבתאי צור יתמודד במחוז הנגב

אלי חזן

נסגרו הקלפיות: למעלה מ- 72,000 מצביעים (!)

אלי חזן
דילוג לתוכן