24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בוריס אפליצ'וק

עסקת שליט חייבת להתבצע עכשיו. /מאת:בוריס אפליצ’וק

אם בימים שנותרו לממשלת אולמרט גלעד שליט לא יוחזור הביתה – גם הממשלה החדשה, שתקום בקרוב, תעמוד מול דילמה מוסרית ובטחונית לא פשוטה.
החלופות הנראות לעין כרגע הן גרועות: או כניעה לדרישותיו של החמאס כולל שחרור מאות מחבלים-רוצחים עם דם על הידיים, או הפקרת גלעד שליט בשבי החמאסי ללא תקווה לשחרורו בעתיד הקרוב, המשך סבלו וייסורים בלתי נתפסים שעוברים על הוריו.
על פניו, זאת המשוואה, אבל בהנחה שממשלת ישראל מתכוונת לשמר את המצב הקיים באיזורנו כפי שהוא היום, קרי: שלטון החמאס בעזה , המשך “טיפטוף” הקסאמים והגראדים בדרום, ניסיונות להגיע להבנות והסדרים עם החמאס בתיווך מצרים, פעולות צבאיות טקטיות נגד מטרות הארגון, חיסולי מחבלים בודדים וכ”ו… בתנאים האלה ביצוע העסקה, זאת באמת כניעה מסוכנת לטרור והזמנה לחטיפות נוספות.

ואם אני מבין נכון, זאת לא התוכנית של נתניהו.
הממשלה הלאומית שתקום לא מתכוונת להמשיך באותו המשחק המכור מראש.
ראש הממשלה המיועד התבטא לא פעם ולא פעמיים שמטרתה הראשונה של הממשלה שהוא ירכיב תהייה למוטט את שלטון החמאס בעזה. לפי נתניהו זה כורח המציאות והיעד האסטראטגי של מדינת ישראל.
במילים אחרות מדובר במלחמת חורמה נגד החמאס עד להתמוטטות המוחלטת של שלטונו והכרעת הארגון.

אם אלו הם פני הדברים וההחלטה האסטרטגית כבר התקבלה, טרם יציאתה למבצע הצבאי הממשלה חייבת להחזיר את החייל החטוף הביתה, אפילו בתנאים המשפילים של הישות הטרוריסטית (בתנאי, כמובן, שדינה כבר נגזר למוות). התנאי היחידי להסכמתנו לעסקה המסוכנת הזאת הוא – שלא יהיו כל הבנות בכתב או בעל פה מול כל גורם שלישי (מצרים, ארצות הברית, האיחוד האירופי וכ”ו) לגבי רגיעה עם החמאס או ערבויות לגבי בטחון חיי הצמרת הצבאית או המדינית של הארגון. זאת אומרת, גם לאחר העסקה מדינת ישראל חייבת להישאר משוחררת מהתחיבויות בינלאומיות שעשויות להגביל את חופש פעולתה נגד החמאס. במקרה כזה כל המחבלים המשוחררים – הם בכל מקרה בני מוות שידו הארוכה של צה”ל תשיג אותם בעתיד הקרוב, בעזרת השם.

אם אלה התוכניות שלנו ואנחנו לא רוצים להשלות את עצמנו – זאת האופציה היחידה להחזיר את גלעד הביתה כל עוד הוא בחיים. כל האמור לעיל נכון בתנאי שלב המחלוקת בין מדינת ישראל והחמאס – שיחרורם של מאות אסירים עם דם על ידיים, ואין דרישות נוספות שלא ידועות כרגע לציבור.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מצביעיים פייגלין – מקבלים ברק./מאת: אפליצ’וק בוריס.

אריק זיו ויזר

שאיפות רוסיות ומדיניות חוץ של ישראל /בוריס אפליצוק

אריק זיו ויזר

שנת הביזיון הלאומי/מאת:בוריס אפליצ’וק.

אריק זיו ויזר

קצב נפל קורבן לעקשנותו והיעדר יושרה מינימאלית.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן