26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

עסקי גופות בלתי נמנעים

מצד אחד העמדה של השר לבטחון הפנים גלעד ארדן ומצד שני העמדה של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. הראשון נגד החזרת גופות ואילו השני בעד 

 

אין ספק שמדובר כאן בדיני נפשות. אין ספק ששני הצדדים מאמינים שהם עושים את המיטב עבור מדינת ישראל. אין ספק שמדובר בתקופה לא פשוטה ואין ספק שאין מנצחים בויכוח הזה אלא רק פחות מפסידים. שאלת החזרת גופות מחבלים – כן או לא ?

מאז גל הטרור והודות לשינוי נהלי פתיחה באש רוב המחבלים נהרגים ואז עולה השאלה מה אתה עושה עם הגופות? 

יש רושם שרוב בצבור השיראלי לא היה רוצה להחזיר גופות של רוצחים. אך מצד שני באופן מפתיע גורמים צבאיים עומדים על כך שיש להחזיר גופות מחבלים בתנאים מסוימים. נכון הם אומרים – הדבר מרתחי אך עדיין עדיף לנו בלי גופות מאשר עם גופות. בעמדה הזאת תומך השר יעלון ונראה שכרגע הוא מצליח להתוות את המדיניות בשעה שהקבינט המדיני בטחוני יישר איתו קו. 

הדבר המטריד הוא וכאן עולה הסוגיה שאם כבר מחזירים גופות אז עדיף להחזיר אותן בתמורה לגופות של הדר גולידין ואורן שאול. הטענה מנגד אומרת שבכל מקרה החמאס לא מעוניין להחזיר גופות ויש לנו אין ספור גופות אחרות לתת תמורת בנינו. ובכלל, יש לעשות הפרדה בין עזה לבין יו”ש. 

מצד שני עמדתו של השר ארדן. הוא מתנגד בתוקף. הוא עומד על כך ואך מתווכח בכל מקום. לא לתת תמריץ לטרור. 

נכון לעכשיו, העמדה של יעלון מתקבלת באופן מוגבל. בואו לא נתפלא אם המציאות תשתנה. יש שיאמרו : לו יהי. 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“אנחנו חברה שעדיין נאבקת על עצמאותה”

אריק זיו ויזר

שנה אקדמאית חינם במסלול גמליאל בירושלים

אריק זיו ויזר

גמליאל: ההתנגדות לאוניברסיטה באריאל – נזק לישראל

אלי חזן

אדלשטיין מגנה את שריפת מועדון בית”ר

אלי חזן

שטייניץ : “הקפאת הבנייה תיפסק בחודש ספטמבר”.

אריק זיו ויזר

השר אדלשטיין נגד האמן קוטלר : טייק 1

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן