19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

ענת גוב, זה בשבילך

המאסה עושה את התודעה. גם ענת גוב נפלה קורבן לשקרנים ששיווקו את ציפי לבני כ”פוליטיקאית אחרת”. לא אחרת, ולא נעליים. שקרנית. הלכתי לארכיון…

תשאלי אנשים- מי האויב הכי גדול של האמת? התשובה הספונטאנית שתקבלי: השקר. טעות! האויב הכי גדול של האמת, הוא האינטרס. השקר, הינו הנבוט בעזרתו האינטרס מגרש את האמת מהתודעה. זה בדיוק מה שעשו לך.

כתבת מאמר תמיכה בציפי לבני. תחת הכותרת “ציפור משונה”, את שואלת (ומשיבה): אז למה בעצם אנחנו כל כך מאוכזבים מציפי לבני? כי כשהייתה לה הזדמנות להקים ממשלה, לאחר התפטרותו של אהוד אולמרט, היא סירבה לשלם לש”ס מיליארד שקל תמורת תמיכה בה, והעדיפה לבקש את אמון העם וללכת לבחירות” (ידיעות-אחרונות / 13.3.12).

שקר! אני בטוח שלא התכוונת לשקר לקוראיך. אבל מה לעשות שהאמת הפוכה? לבני קראה את מאמרך, וחזרה על אותו שקר (בפעם האלף) בתוכנית הבוקר של “אורלי וגיא” (14.3.12). ומהי האמת? לבני הסכימה לשלם לש”ס מיליארד שח. השיחות התפוצצו, בגלל שסירבה להתחייב בכתב ובפומבי על אי חלוקת ירושלים.

השקר עליו ביססת את מאמרך התנחל, סליחה, נספג בתודעתך- בזכות המאסה. מיליון פעם שמעו צרכני התקשורת, סיפורי בדים על עמידתה האיתנה של ציפורה, מול הדרישות של הסחטנים בשחור…

בנוסף לשקר, הכנסת למאמר עוד כמה טיעונים, שבעדינות נגדיר אותם כמניפולטיביים. למשל (ציטוט): “ציפי לבני לא הסכימה לשלם, הלכה לבחירות, וקיבלה את מספר המנדטים הגדול ביותר. ונחשו מי נהיה ראש ממשלה? זה שהסכים לשלם, כמובן”. מהטיעון הזה ניתן להסיק, שלדעתך, זה לא בסדר שמנהיגת קדימה, שהיא המפלגה הגדולה אינה ראש ממשלה.

תזכורת!- לליכוד היו 40 מנדטים. קדימה הוקמה בזכות גניבת 14 מנדטים מהליכוד (אני מבין שזה היה בסדר). איך קרה ששרון מנהיג קדימה נהיה ראש ממשלה עם 14 מנדטים (כולם גנובים), בעוד מנהיג המפלגה הגדולה (נתניהו) היה באופוזיציה עם 26 מנדטים שנותרו? התשובה לשאלה הזו, כוחה יפה לתמיהה שהעלית.

עוד מתוך המאמר: “לנתניהו הייתה הזדמנות פז שלא תחזור על עצמה- להקים ממשלת אחדות עם קדימה והעבודה, ולנטרל פעם אחת ולתמיד את הסחיטה הסדרתית של החרדים. אבל הוא העדיף ללכת עם “השותפים הטבעיים”, סגר דיל עם ש”ס, ואחרי שהדיל היה סגור, הזמין את לבני לפגישה, והציע לה להצטרף לממשלה ימנית, קיצונית, חרדית, עם שלל כיבודים ואפס השפעה”. סוף ציטוט.

גם זה טיעון מניפולטיבי. לדעתך נתניהו היה צריך לפנות קודם לקדימה ולעבודה, להקים קואליציה חופשית, ורק אח”כ להציע פירורים למי שהוא כינה “שותפיו הטבעיים”. ונניח שהיה נוהג כך- מי לדעתך היה ראש ממשלה בקואליציה המבוססת על הליכוד, קדימה והעבודה? ציפי לבני! היא הייתה טוענת לכתר בגלל ש- “28, זה יותר מ- 27”. בנוסף- המרחק האידיאולוגי בין קדימה לעבודה היה יותר קצר.

ציטוט אחרון: “ציפי לבני הבטיחה פוליטיקה אחרת, וניסתה לקיים את הבטחתה”. לא הבנתי מה ז”א “ניסתה”. קיימה את הבטחתה, או לא קיימה. לבני הבטיחה פוליטיקה אחרת (ולא קיימה) רק מסיבה אחת: הרקורד שלה נקי מהישגים. מאחר וכך, משווקיה “מכרו” אותה לציבור כ”נקיית כפיים”. סליחה, אבל מנהיגה שעבריינים מורשעים (עומרי, רמון והנגבי) לוחשים על אוזנה, זה לא פוליטיקה אחרת. ועוד לא אמרנו מילה על הניהול הבעייתי של קדימה, כפי שעולה מדוח מבקר המדינה. גם חוקרי המשטרה בודקים.

 

למענך, ענת גוב היקרה, טרחתי והלכתי לארכיון. הכותרת מידיעות-אחרונות, (אוקטובר 2008) אומרת הכול. קטע הוידאו שתראי, שודר ב- 2001. אחרי ששרון סגר הסכם קואליציוני עם “שותפיו הטבעיים”, לבני פנתה למפלגת העבודה להצטרף לקואליציית גנדי-ליברמן. זה בדיוק מה שעשה נתניהו. סגר עם שותפיו הטבעיים, ואח”כ פנה לקדימה. פנייתה לעבודה בשם שרון, וסירובה לנתניהו בשם קדימה- מוכיחים שאין כאן עקרונות. הכול אינטרס פוליטי צר.

לסיכום, ענת גוב- עדיף לך להתמקד בכתיבת מחזות ולא להשחית זמן בשיווק מנהיגת מפלגה שהוקמה בזכות גניבת מנדטים. הסוף הפוליטי נושף בעורפה. את תראי בהתפוגגותה, סוג של טרגדיה, אני אראה בזה סוג של תיקון…

למאמר המקורי ולקטע הוידיאו של לבני לחצו כאן לאתר של נרי אבנרי



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חיים רמון- קשקשן בלתי נלאה

אלי חזן

הבוז למבזי המדים / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

והטיפש בעת ההיא יפטפט

אלי חזן

הפקרתה של הביביסטית / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

שאול מופז, זה בשבילך

אלי חזן

עוד פעם העולם שתק/כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן