23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

עם סגולת מחיר

אמיר אוחנה ואיציק שמולי, הר הבית פצצה מתקתקת, כאוס בשמאל, צעירי ליכוד בלי הנהגה, תרופות בלי מע"מ, תג מחיר אירגון טרור, רכבת כבדה בת"א

עם סגול או עם תג מחיר? בכל פעם אנחנו שומעים את אלו שמגדירים אותנו כעם סגולה ולאחר השבוע חייבים להעמיד זאת בסימן שאלה. כילד, תמיד אהבתי את ההרגשה הלאומית שאני שייך לעם סגולה וגם היום אני חותר להיות עם סגולה. על מנת להגיע ליעד חייבים להוקיע את  מי שמבצעים "תג מחיר".

מי שעומדים מאחורי ההסתה נגד הקהילה הגאה, מי שעומדים מאחורי ההסתה נגד המתנחלים, מי שהולכים בעולם וקוראים לחרם על ישראל, מי שקורא לטייסי צה"ל רוצחים, מי שרודף את חיילי צה"ל ביחד עם הקרן החדשה ובצלם, מי שקוראים לאלו שהצליחו כלכלית "שודדים", מנהיגים העומדים על גג בבית אל ומסיתים כנגד הממשלה שהם מכהנים בה, כאלה הפונים לקבל סעד מבג"ץ אך כאשר הוא לא מקבל מבג"ץ את מבוקשו הוא מפנה D9  כנגד בג"ץ וכן, כאשר אתה רואה את אוהדי בית"ר משתוללים בשרלואה הבלגית, ומביישים את המדינה, אז גם הם נכנסים אל תוך אותה קטיגוריה. אם ננקה את כל אלה מתוכנו באמת נהייה עם סגולה.

רק לפני שבועיים השיקה ישראל ביתנו את הספין הגדול שלה על עונש מוות למחבלים הייתי מצפה מספינר כמו שרון גל שעכשיו ידרוש עונש מוות למחבלים שבאים תחת "תג מחיר". הרי אין הבדל בין טרוריסט ששורף ילד פלסטיני לטרוריסט השורף ילד יהודי. דין אחד לשניהם וכן אותו דין מגיע לשטיסל שהלך לרצוח יהודים ושלא יבלבלו את המוח ירושלים עיר מורכבת.


שקט. עובדים בתל אביב סופסוף

 

הרכבת הקלה בתל אביב היא אולי הפרויקט החשוב ביותר של השנים האחרונות אך רמת הקיטורים עולה ועולה. בכל צורה ובכל שיחה שהייתה בשנים האחרונות עלתה השאלה מתי תהיה רכבת בתל אביב?

שר התחבורה הבטיח כי הוא ידאג לכך שכפי שדאג לסיום העבודות של הרכבת הקלה בירושלים שהייתה תקועה במשך שנים והרכבת כיום נוסעת. גם כפי שהוציא לביצוע את העבודות לרכבת מהירה לירושלים והעבודות היום מבוצעות במלא המרץ וכפי שהבטיח שיוקם עוד שדה תעופה בדרום כך הרכבת הקלה בגוש דן תוקם. עכשיו כאשר הוא מוציא את הפרוייקט לדרך כל אלה שקיטרו מתי רכבת בתל אביב בוכים ומייללים. ראוי להדגיש :  פרוייקט כזה לא יכול להתבצע בלי קשיים. יהיה קשה אבל בעוד שש שנים הכל יהיה אחרת .


חוק רוזי

 

ח"כ דוד אמסלם לקח את המקרה האישי שעבר עם אישתו רוזי ז"ל כאשר עברה תלאות וסבל. הדבר הראשון שהחל לטפל בו הוא הקלה לחולים. ח"כ אמסלם יזם את הצעת חוק "רוזי" לתרופות מצילות חייים ללא מע"מ. יש משהו חשוב בהתנהלות החברתית של אמסלם.


צעירים

 

לאחר מחשבה מעמיקה החליט יו"ר צעירי הליכוד דוד שאין כי אחרי שביטל את ההפגנה מול שגרירות ארה"ב בשל ההסכם עם איראן יפגינו צעירי הליכוד מול הכנסת בעד מתווה הגז. המהלך נחל כשלון מוחלט ומתברר שחוסר היכולת של דוד שיאן באה לידי ביטוי בתגובה קשה כלפי צעירים שפועלים באופן עצמאי. ביום שלישי השבוע היה מפגש של צעירים עם חברי כנסת בפתח תקווה. כאשר הם פנו ובקשו שיפורסם המפגש שלהם בצעירי הליכוד הם נענו בסירוב. למה הם שאלו? וקיבלו תשובה : לא קיבלתם אישור. מיותר לומר כי הכנס היה מוצלח אבל ללא ספק חבל לראות שאלה שהגיעו מהדור הצעיר שהיו אופוזיציה לצעירי הליכוד נוהגים בצורה שלא נהגו בה כאשר איתמר דוננפלד ועומרי אקוניס עמדו בראש. חבל שבמקום לעודד פעילות מנסים לשים תקרת בטון על פעילות הצעירים.

אחד מאלה שהובילו את הדור הצעיר בעבר אמר לליכודניק אחרי שהוצג לו הוכחות של תכתובת כיצד המערכת עובדת היום הרים ידיים ואמר "הגולם קם על יוצרו".


בשמאל אמרנו כאוס

 

השבוע יצא עיתון הארץ במאמר הרסני כנגד זהבה גלאון ממר"צ. המאמר הוא מאמר קצת מוזר מהעיתון של האנשים החושבים. זהבה מנסה לגבש שמאל ברור משום שמה שהביא אותה לכך אלו תוצאות הבחירות. מבחינתה יש גורמים הנמצאים במפלגת העבודה שיכולים להיות שותפים למהלך של יצירת שמאל חזק יותר כאשר היא רואה כיצד מפלגת העבודה חותכת ימינה וכיצד יאיר לפיד מחזר אחר חצרות החרדים, אלו שבקדנציה הקודמת הוחרמו על ידי זהבה, רוצים את מרץ מתחזקת בשמאל הלא ברור. הטוענים לכתר ובהם ראש האופוזיציה נראים כמו בריצת מרתון ללא אופק. כך, כל אחד יושב על כסאו וטוען שהוא יותר טוב וכך כאשר מבינים הטוענים לכתר ראש האופוזיציה שהם עושים מעשי שטות כך יאיר לפיד נראה כבר רץ ומתפלל. נשאר שרק יקח את גרבוז איתו וישתטחו על איזה קבר. בוז'י חותך ימינה ובבסיס מפלגתו מתנהל קרב שבו שרידי העבודה מנסים להחזיר עטרה ליושנה של העבודה שהייתה פעם מרכז ימינה. כל זה הכאוס בגדולתו של השמאל הישראלי.


הר הבית לידינו

 

כבר הרבה שנים שממשלות ישראל מתנהגות להר הבית כמו הפרסומת "ללכת בלי להרגיש עם". ללא ספק אין ריבונות של מדינת ישראל בהר הבית וכל המערכות נוהגות בזהירות יתרה. במשך כל השנים יש גרעין שהולך וגדל הרוצה בעימות. עכשיו חלקים מאותו גרעין מאמינים באמונה שלמה כי אם יחתרו לעימות מול הפלסטינים הניצחון קרוב והגאולה קרבה ובאה. אך בפועל כל אלה חסידים שוטים ההולכים בדרך הקנאים שתוביל לחורבן בית שלישי.

עד כדי כך שיושבת דניאלה וייס, מנהיגת סהרורי הגבעות, וטוענת : אנחנו העלינו את הליכוד. למה הדבר דומה? לאותו אוהד שקנה כרטיס למשחק וטוען שהוא הבקיע את השער.


אמיר אוחנה פנה במכתב לאיציק שמולי ממפלגת העבודה

 

"מכתב לאיציק שמולי

אני אוהב אותך אחי. "אחי" במובן העמוק ביותר של המילה.

מדי פעם חלפנו זה על פני זה במסדרונות הכנסת, חיוך נימוסים על פנינו. מעולם לא החלפנו מילה. והבוקר אתה יוצא מהארון בפני העולם ומספר שגם אתה הומו. אתה הוא "חבר הכנסת המסתורי" ששואלים עליו.

הגעת רחוק וגבוה במפלגתך. אתה מהבולטים מבין אלו שמצדיקים את השם "המחנה הציוני". נלחם באומץ נגד גל עכור של פוסט ציונות השוטף חלקים בציבוריות הישראלית. ובכל זאת – בעניין "שלנו", שמרת על שתיקה.

והיום אני יכול כבר לומר – כאבה לי שתיקתך. כי גם בשתיקה יש מסר – מסר רע מאוד. שיש במה להתבייש, שיש מה להסתיר, שיש איזה קלקול או פגם שאסור שידעו. גם אם לא לכך כיוונת, ואני מאמין שלא לכך כיוונת, הבט על השתיקה הזו מעיניו של נער בן 15 המגלה לראשונה כי הוא שונה מחבריו. היית שם פעם, כולנו.

מה רצינו אז, זוכר? רצינו קבלה של עולם המבוגרים, רצינו דמויות להיאחז בהן. לראות שזה בסדר, שלא קרה אסון. שעוד נדע להיות מאושרים. שלא נצטרך להחזיק את המשא הנורא הזה – הסוד, עמוק בלב.

שנוכל לאהוב.

אוחנה. בדיוק נגד ההתבטאויות והמעשים האלה – יצאנו מהארון
וזה מה שמצעדי הגאווה שרבים כל כך אוהבים לשנוא, באים לבטא: הנה, אנחנו כאן, בפנים גלויות. לא מסתתרים. וכל אחת ואחד יוכל לראות, ולמצוא לו את הדמויות עימן הוא מזדהה. וזה מה שניסה לגדוע אותו דוקר שפל באבחת סכין והוא לא לבד. הקריאות נגד האקט הכל כך בסיסי, צעדה גלויה ופתוחה על החירות שלנו, לא פסקו אף פעם. פוליטיקאים, אנשי דת (מכל הדתות), ושאר שונאים.

"עשו מה שאתם רוצים בביתכם – אל תחללו את המרחב הציבורי" הייתה הקריאה, בתמצית. כאילו אנחנו מקולקלים, דפוקים, מדבקים, מחללים מעצם קיומנו. ובדיוק נגד ההתבטאויות והמעשים האלה – יצאנו מהארון. כי אין לך תרופה טובה לניפוץ הדעות הקדומות, למיגור השנאה, זולת פתחון לב. כי מילים שיוצאות מהלב – גם נכנסות אליו.

והיום, סופסוף – עשית את הצעד הבלתי נמנע. היום אני גאה בך, היום אני אוהב אותך, היום אין בינינו מפלגות, אין בינינו מחלוקות. היום אני לצידך – ואתה לצידי.

כי זה צו השעה, איציק, ויש כל כך הרבה שנאה מסביב. כך כך הרבה, לעזאזל.

והמעשה שלך היום, חבר שלי, אחי, הוא כמו נר באפלה.

וכל עוד הנר דולק – עוד אפשר לתקן".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ארדן הקוזאק הנגזל

אריק זיו ויזר

בנתיב נתניהו : מהעברת התקציב ועד בחירת יו"ר המרכז

אריק זיו ויזר

בנט אתרוג שהפך לצנון !

אריק זיו ויזר

ההצגות של ריבלין

אריק זיו ויזר

הבשורה על פי סער – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

מצל"ש ועד ציר סער

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן