19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

“על כלל סיעות הבית לעשות לביטול ההתיישנות על עבירות גילוי עריות”

כך אמרה היום יו”ר הועדה לקידום מעמד האישה ח”כ ציפי חוטובלי המתכננת להטיל את מלוא יהבה על הנושא  

הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח”כ ציפי חוטובלי (ליכוד) קיימה היום דיון ראשון בנושא ההתמודדות עם תופעת גילוי עריות בישראל. מרכז המחקר והמידע של הכנסת הציג נתונים כי ההערכה היא כי אחת מכל ארבע נשים ואחד מכל שבעה גברים עברו טראומה מינית בילדותם ואחת מכל שבע נשים ואחד מתוך 11 גברים הם קורבנות של גילוי עריות.

 

לוועדה הוזמנו נפגעות שהעידו על עוצמת הפגיעה, על הטיפול הכושל של המדינה על שלל רשויותיה ועל הצרכים של כל אחת אשר חוותה עבירות גילוי עריות כדי שתוכלנה להתמודד הן ברמה הנפשית והן ברמה החברתית. מהדיון עולה כי עיקר הצרכים הינם הכרה כנפגעות טראומה ולא כחולות נפש; סיוע פיננסי למימון טיפול מתאים כדי לשקם ולהחזיר אותן לחיים נורמטיביים.

 

ח”כ ציפי חוטובלי, יו”ר הוועדה: “מדובר קודם כל במודעות חברתית ובהתחלה של מהלך בטיפול בנפגעי עבירות גילוי עריות החולש על מספר תחומים חקיקתיים שכוללים בין השאר התיישנות עבירות ותחומים טיפוליים הכוללים חינוך, רווחה, בריאות הנפש. כאשר מדברים על נפגעות גילוי עריות חשוב לציין כי טיפול מונע ואיתור מוקדם הם המפתח למניעת הישנות מקרים ולהחזרת הנפגעות לחיי שגרה נורמטיבים ככל האפשר”.

ח”כ אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו): “על המחוקק חלה החובה לקדם הצעות חוק אשר יבטלו את ההתיישנות על עבירות מין בתוך המשפחה. זוהי חובה מוסרית של החברה הישראלית לסייע בכל הכלים העומדים לרשותה”.

ח”כ עפו אגבאריה (חד”ש): “הנתונים המספריים המוכרים כיום הם רק קצה הקרחון. יש מקום לשפר את המצב בעיקר במגזרים שהנושא אצלם הוא טאבו כמו הערבים, החרדים, הקווקזים ועוד”.

עו”ד רוני אלוני סדובניק מקימת פרוייקט מג”ע – מיגור גילוי עריות מישראל: “נפגעות גילוי עריות נדונות לחיים מלאי קשיים, להתמודדות עם שכול ואובדן הילדות ומרגישות נבגדות בידי המעגל הקרוב ביותר, מחוללות ונאנסות אלפי פעמים בביתן שאמור להיות המקום בו הן מוגנות ביותר. לאחר שהן אוזרות אומץ ופונות לקבלת סיוע המדינה מערימה קשיים ואינה נותנת את הטיפול והתמיכה להם הן זקוקות”.

ורד לב, נפגעת גילוי עריות אשר שובתת למעלה מחודש מול הכנסת דורשת החמרת הענישה על עבירות גילוי עריות ותיקון חוק ההתיישנות לביטול ההתיישנות על עבירות אלו. “סדרי העדיפויות צריכים להיות עצירת הפוגעים ברמה המיידית והוצאת הפוגעים מהחברה כדי למנוע פגיעה נוספת בחפים מפשע. רשויות הצדק הן אלו שצריכות לפעול ולקחת אחריות למיגור תופעות אלו כליל”.

ד”ר לימור עציוני, מומחית משפטית בתחום גילוי עריות: “השינויים החקיקתיים שהחלו בשנות ה-90 צריכים להמשך. יש צורך בביטול חוק ההתיישנות על עבירות אלו, קביעת פיצוי מינימלי ולהתאים בין הדין הפלילי לאזרחי מכיוון שהפער בנושא ההתיישנות עצום”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין: ההצעה להקמת ועדות החקירה תובא להצבעה ביום רביעי הבא

דנון עומד על ההבדל בין טיבי לבין הישראלי הממוצע

אלי חזן

“לישראל יש אינטרס אסטרטגי להמשיך במו”מ”

אלי חזן

חה”כ ציון פיניאן : הליכוד עולה לשלטון בשל מחדלים בטחוניים, ונופל לאופוזיציה בשל מחדליים כלכליים,

דיווח: משה כחלון ככל הנראה לא ירוץ ברשימה עצמאית

אלי חזן

ביום שני הכרעה בשאלת חסינות ח”כ זועבי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן