30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

על הדר, בית"ר ונבחרינו באזכרה לבגין

האזכרה השנתית למנחם בגין נערכה ביום שני ליד קברו בהר הזיתים. עשרות ממוקירי זכרו באו לחלוק כבוד למנהיג הגדול של הליכוד, שנפטר לפני 24 שנים. הבן, ח"כ בני בגין, הקריא בקול פרקי תהלים בסדר האזכרה, ומנדי החתן אמר את תפילת האשכבה "אל מלא רחמים". בני בגין סיים באמירת קדיש.

 

כשעה לפני האזכרה נערכה ישיבת הסיעה השבועית, ובתחילתה הקדיש ראש הממשלה נתניהו דברים לזכר מנחם בגין, מייסד הליכוד. נתניהו סקר את שש היסודות של עוצמתנו הלאומית, שעוצבו על ידי מנחם בגין בזמנו בראשות הממשלה, והם אקטואליים מאוד גם כיום.

אחדים משרי הממשלה והח"כים שהשתתפו בישיבת הסיעה, באו אחר כך גם לאזכרה ליד קברו של מנחם בגין בהר הזיתים. נכחו –כמובן- השר אופיר אקוניס והשר לשעבר גדעון סער, שמגיעים בקביעות מידי שנה לאזכרה לבגין, עוד בטרם נכנסו לכנסת ולממשלה. גם השר זאב אלקין הגיע. ליד קברו של מייסד הליכוד עמדו באזכרה גם חברי הכנסת אמיר אוחנה, יואב קיש, אבי דיכטר, מיקי זוהר, נורית קורן ושרן השכל. אפילו חה"כ יואל חסון, שנטש את הליכוד, הגיע הפעם לכבד את זכרו של מנחם בגין. יבורך.

בסיום האזכרה הניחו רוב הנוכחים אבן קטנה על המצבה והלכו לדרכם. ליד הקבר נשארו כמה ביתרים, ופצחו בשירת המנון ביתר. אכן היה שם "ביתר", אבל לא היו "הדר" ו"תגר".

יותר מידי ח"כים ושרים מהליכוד לא טרחו לבוא לאזכרה. שניים מהם בלטו במיוחד- ראש הליכוד בנימין נתניהו, וראש מזכירות הליכוד ומרכז הליכוד, ישראל כץ. העדרו של ראש הממשלה התקבל דוקא בברכה. "טוב שביבי לא בא" אמרו אנשים בקהל זה לזה. "כל פעם שהוא מגיע לאזכרה, המאבטחים שלו מטרטרים את הקהל, עושים פקקים, מעכבים אותנו יותר משעה בכניסה". חלק מהבאים לאזכרה מתייאשים בגלל אנשי הביטחון של ביבי, וחוזרים הביתה מבלי להתקרב לקבר של בגין. אחרים מצליחים לעבור את הבדיקות הביטחוניות, אבל מגיעים לקבר לאחר שהאזכרה כבר הסתיימה. כשביבי לא בא, אין את כל החסמים והמכשולים האלה.

לעומת זאת נשמעו בקהל טרוניות וכעסים על ישראל כץ. אנשים שאלו "מה כבר יש ליו"ר מרכז הליכוד לעשות עכשיו, שזה חשוב בעיניו יותר מהאזכרה למייסד הליכוד?". אנשים אחרים העידו שראו את ישראל כץ בישיבת הסיעה כחצי שעה לפני האזכרה, והוא בודאי ישתתף בהצבעות בכנסת בשעה 4, אחרי האזכרה. אז מה יכול להיות חשוב בעיניו יותר מלחלוק כבוד למנהיג שלנו?

ניכר גם חסרונם של השרים מירי רגב, יריב לוין, יובל שטייניץ, בוגי יעלון וחיים כץ. השרה גילה גמליאל נעדרה בגלל שהיא בחו"ל. גם כעשרה ח"כים מהליכוד לא טרחו להגיע לאזכרה. אולי העדיפו את מנעמי המזנון. בושה! זה לא הדר ביתרי.

ובאשר ל"תגר": הרכב הקהל באזכרה השנה היה שונה ממה שראינו ברוב השנים האחרונות. בעשור הראשון לפטירת בגין באו לאזכרה בעיקר חברי חוג תגר. הותיקים והזקנים שהיו עם בגין עוד מתקופת האצ"ל, והמשיכו לקרא לו "המפקד" גם אחרי הקמת המדינה. לצערנו, בעשור האחרון מספרם הלך והתמעט, כי רבים מהם הלכו לבית עולמם. השנה ראינו באזכרה רק את אפרים אבן ועוד שלשה ותיקי הליכוד מחוג תגר. לעומתם בלטו השנה חברי חוגים צעירים יותר, כמו נציגות מרשימה של חברי פורום בושאייף, בראשות מטי יוגב ורואי רחמים ואחרים, וגם חברים בחוג תדמור, בראשות דני כץ ואופיר בוריה. וכמובן, גם נריה מאיר מביתר, ויעקב חגואל מהסוכנות, שגדלו על ברכיו של מנחם בגין.

יהי זכרו ברוך.

 

הערת המערכת : השר ישראל כץ הוא כהן וכפי שידוע לכותב בשביל שכהן יעלה לקברו של בגין ז"ל יש צורך לשנות הלכה בת אלפי שנים. גם הכותב ציין בעצמו כי השר כץ היה לפני ואחרי. כמו כן, השר כץ הוא לא יו"ר מרכז הליכוד אלא יו"ר מזכירות הליכוד. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלי עמר תומך ברובי ריבלין לנשיאות

אלי חזן

דיכטר עם נתניהו

עינר אביב

הלהב של פולארד

אריק זיו ויזר

ליכודניק מרכין את ראשו : נפטר ג'ו גלרט

ליכודניק

הכירו את המועמדת : קטי שטרית

אריק זיו

בליכוד מגיבים: שמאלנים, חסרי ניסיון ואנטי דתיים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן