11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

על האיחוד האירופי לגבות את תוכנית המאה על מנת לסיים את הסכסוך הישראלי – פלשתיני

ליכודניק מתכבד להביא את תרגום מאמרו של אלי ורד חזן, מנהל אגף קשרי חוץ של הליכוד, אשר נכתב לכתב העת "Conservatives Global"

 

הסכמי אוסלו שנחתמו בין ישראל לבין אש"ף ב – 1993 יצרו למעשה אבנורמליות בינלאומית משום שלמרות שהם הפכו את הרשות הפלשתינית לשחקן מדינתי מקובל הרי שמנהיגיה עשו הכל על מנת להמשיך ולהתנהל כמו ארגון טרור. הרשות עודדה בשפה הערבית את ארגוני הטרור הפלשתינים – ובהם חמאס והג'יהאד האיסלמי – לבצע פעולות אלימות שהובילו לרציחתם של מאות ישראלים בעוד היא דיברה באנגלית על שלום. עם פריצתה של אינתיפאדת אל אקצא באוקטובר 2000 היא כבר הפכה להיות שחקן מרכזי ואקטיבי בהובלת האלימות כנגד אלפי אזרחים ישראלים חפים מפשע. לא זו אף זו, גם תומכיה הגדולים ביותר של הרשות הפלשתינית יודעים : מדובר ברשות מושחתת שקיבלה ב – 26 השנים האחרונות מעל 35 מיליארד דולר מהקהילייה הבינלאומית על מנת לבנות מדינה לפלשתינים אך במקום זאת היא השקיעה את מרבית הכסף בגורמים שהובילו להריסתה : לא רק בטרור אלא גם בהסתה. לא בצמיחה וביצירה אלא בהאטה ובהריסה.

כאשר אנו מתמקדים בעובדות הללו הרי שזה מאוד עצוב ולא מעשי להביט בעמדות הלא רלוונטיות של האיחוד האירופי כלפי הקונפליקט הישראלי פלשתיני. לאחר פרסום תוכנית המאה של הנשיא טראמפ תקף שר החוץ של האיחוד, ג'וזף בורל, לא רק את טראמפ אלא גם את ישראל שקיבלה אותה!

הגישה הזאת היא גישה מוזרה. שהרי, מאז מלחמת העולם השנייה מטיפים לנו האירופים שוב ושוב שאין לומר לא לתוכניות שלום. "תנו הזדמנות לשלום" הוא סלוגן ששמענו מהאירופים שוב ושוב בימי הפיגועים הכי קשים שעברנו. והנה, אותם אירופים מתכחשים לכך כאשר מדובר בתוכניתו של הנשיא טראמפ.

אז למי שלא מכיר את ההיסטוריה חשוב שיבין כמה דברים : ב – 1937, 1947 ובשנת 2000 הציעו נציגים של הקהילייה הבינלאומית לחלק את ארץ ישראל לשתי מדינות. בכל פעם היהודים אמרו כן והערבים אמרו לא. בכל פעם הם גם החלו בגל טרור ואלימות אשר בסופו הושפלו. לא זו אף זו, גלי האלימות הללו הביאו את ישראל למצוא פתרונות יצירתיים למצבים בלתי אפשריים והם אחד הגורמים לכך שהיא הפכה להיות מעצמת היי טק. בכל פעם, מי שעמד במוקד הביקורת לא היו אלו שהתקיפו אנשים שלווים באלימות אלא אלה שהותקפו, כלומר, אנחנו הישראלים. במבט לאחור כולנו מבינים : הפרדיגמה הזאת נכשלה. אלברט איינשטיין פעם אמר ש"אי שפיות: לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות". גישה כמו של בורל משקפת זאת שכן התפיסות המיושנות לגבי מדינה פלשתינית צריכות להתחלף בתפיסות ריאליות ותוכנית המאה של טראמפ היא תוכנית שכזאת.

אם האיחוד האירופי רוצה בשלום הוא חייב לתמוך בה. היא מצוינת משום שהיא ריאלית. היא מבטיחה החלת ריבונות של ישראל על ישובים ישראליים ביהודה ושומרון, ביטול של זכות השיבה הפלשתינית לישראל, הכרה בינלאומית ירושלים מאוחדת בריבונות ישראל, כזאת שתבטיח חופש דת מלא לבני כל הדתות, אך היא מבטיחה גם הכרה פלשתינית במדינה יהודית ובעצם משנה את דפוס החשיבה שהוביל שוב ושוב לכישלון ולעשרות אלפי הרוגים בסכסוך עקוב מדם. במקביל, היא הביאה לכך שישראלים רבים שהתנגדו בעבר למדינה פלשתינית יכולים כעת לקבל את הרעיון משום שהוא דורש מהפלשתינים להפסיק את מעשי האלימות ומשקיע באלו שאמורים לנטוש את דרך האלימות 50 מיליארד דולר שיסייע להם לבנות את העתיד שכה חשוב להוביל אותו אליהם. דווקא אנשי האיחוד האירופי אמורים להבין יותר מכל את החשיבות הכלכלית שכן הייתה הזאת הכלכלה שהובילה את ההצלחה לשלום ביבשת אירופה.

ב – 1948 ניסו צבאותיהם של מדינות ערב לפלוש לישראל ולמנוע את הקמת המדינה. ב – 2020 שליטים ערביים מברכים במתינות על תוכנית המאה. הם יודעים בדיוק למה. גם הם מבינים שמי שרוצה בשינוי המצב במזרח התיכון לטובה חייב לתמוך בה. מדובר במשחק תיכון חדש.

 

 

אלי ורד חזן הוא מנהל אגף קשרי חוץ של תנועת הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תקשורת כזב : אלי ורד חזן בביקורת על "הסדנה להנדסת תודעה"

אלי ורד חזן

ליכודניק מרכין את ראשו בשל מותו של אפי נחמיה

דניאל נחמיה

לפעמים חייבים לומר "אמרנו לכם"

אריק זיו ויזר

"שרה נתניהו מהווה מודל השראתי עבורי"

אריק זיו

דירה עכשיו

אריק זיו ויזר

בהיעדר אופק מדיני -הקצוות של הימין והשמאל חופפים

אלי חזן
דילוג לתוכן