27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

עכשיו המפתח בידו

מי שמתרכך מחיוכים מקבל נשיכות, התרחישים על פי ליברמן, מבחן טייב, למה עיני הלך

 

 

המשמעות העיקרית על הכרעת הדין בנושא איווט ליברמן היא שהפרקליטות משלמת את פרי הביאושים של עשרות שנים של התנהלות מגזרית פוליטית. במשך שנים הם צעקו זאב זאב והתברר כי לא היו דברים מעולם. אולי אף יותר גרוע : אם היו דברים אז הם נכשלו. האם הם שם לא צריכים לשלם על אוזלת היד בזבוז כספי מיסים ? האם יש מי בפרקליטות שישלם את מחיר הכישלון?
איני מאלה שמוקיעים את ווינשטין שעכשיו הוא יועץ משפטי רע. יש שטענו כי הוא הגיע כסנגור ולכן נכשל. רק אם ניקח את סיפור תיק הזיכוי אז החשיבה שלו הייתה כקטגור ולא סנגור.
לפעמים נדמה לי כי גם ווינשטיין היה צריך להקשיב למספר 2 שלו רז ניזרי כי אם הוחלט לעזוב את התיק הגדול של ליברמן יש לעזוב גם את התיק המזערי והקטן.

ליברמן עומד בפני מספר תרחישים לקראת עתידו הפוליטי :

  • הראשון – החלטה על פילוג מהסיעה המשותפת ובניה מחדש של מפלגתו כאשר הוא הולך לדרך ארוכה של מאבק על ראשות הממשלה. מהלך זה טומן בחובו סיכון שהרי על אותו נתח שתמך בישראל ביתנו יש שותפים בקטע האזרחי. כך למשל, יאיר לפיד נמצא שם ואם ליברמן ישים את מלוא יהבו על הקטע הלאומי האח בנט נמצא שם, ואם על הקטע החברתי כחלון יהיה שם.
  • המהלך השני הוא איחוד עם הליכוד – הדבר היה נראה היה נכון עד לבחירות הכלליות אבל הרבה דברים השתנו. בתוך הליכוד יש התנגדות ברמת ההנהגה וברמת השטח ולכן מהלך של איחוד עם קבלת שליש במוסדות לא יעבור ולכן אין סיכוי לאיחוד.
  • המהלך הבא הוא השתלטות על הליכוד על ידי מפקד גדול ומאורגן. מהלך זה הוא יצירה של מעגל מתפקדים משהו משודרג של חיים כץ או מנהיגות יהודית עם מעגל של מתפקדים גדול ליברמן הופך להיות בעל הבית בליכוד. לדוגמה אנחנו ראינו את חברי הכנסת והשרים שברכו על הזיכוי רק מה שברור שבתוך תוכם הם רואים בו שחקן חזק מולם. אם ניקח את גדעון סער שרוצה להיות הדבר הבא בליכוד כלומר להחליף את נתניהו עכשיו יש לו שחקן חזק שיוכל להביס אותו, לליברמן יש ברשימת הליכוד הרבה שותפים לדרך. אם ניקח את העולים שברשימה הם שותפים טבעיים ונוסיף את ארדן שהוא פיון של ליברמן. אמנם, בתקופה האחרונה גלעד עשה קולות של עצמאות אך מי כליברמן יכול לסנג’ר בן סורר. עוד נראה כיצד העצמאי חוזר להיות חייל. ליברמן שחקן מרכזי בתוך הליכוד נקודה.
  • האפשרות באה היא ליברמן ונתניהו מובילים מפץ פוליטי שישנה את פני הימין מרכז במדינה, בסגנון של קדימה משודרג כאשר מוקמת תנועה המורכבת ממספר מפלגות וזרמים כאשר נתניהו וליברמן יקבעו את הרשימה ביחד. ברשימה זאת אנו יכולים למצוא את ציפי לבני צחי הנגבי ועוד חלק משרי הליכוד. מספר חברי כנסת שיובטח מקומם ברשימה החדשה וכך הם יצרו מצב חדש במערכת. מה שברור הוא כי המותג ליכוד איבד מערכו כבר בבחירות האחרונות. ראינו זליגה מסיבית למפלגות אחרות ועכשיו בבחירות המוניציפאליות כאשר הליכוד נתן לחבריו חופש מרוץ ראינו כי הנאמנות למחל פחתה וההצבעה היא יותר אישית. גם ליברמן איבד לישראל ביתנו הרבה מהתמיכה המסורתית וברור כי גם הציבור מברית המועצות לשעבר מצביע לפי מי שנמצא ברשימה ולא לפי המותג ישראל ביתנו. הציבור הרוסי מוטמע בישראלי והדור הצעיר מתנהג כמו חבריו הצברים . אם ניקח בירושלים את התעוררות לדוגמא אז נראה שהסיעה של הצעירים קיבלו 4 מושבים מצעירים שלפחות אחד מהם הוא העולים מרוסיה, בדיוק כמו הילדים של אלה שהצביעו מחל גם הם הלכו לנציגים שלהם שהם צעירים .  כל מפלגה שלא תיתן לצעירים מקום מכובד ברשימה שלה לכנסת, תגלה שהם איבדו מקומות כפי שכל רשימה חייבת להיות מאוזנת עם המגדר הנשי. המשחק השתנה כבר לא אישה בעשיריה אלה שיוויון ברשימה.

לכן בכל רשימה שתרצה להצליח חייב להיות מגוון ופרצופים חדשים .ללא ספק אנחנו נמצאים בפתחו של מצב חדש שכל הקלפים טרופים. נראה כיצד יחולקו מחדש.

יורם שמעון, אחד משלנו, נבחר לראש המועצה במבשרת ציון. הוא ללא ספק ניהל מאבק עיקש והצליח להדיח ראש מועצה אריה שמם שבזמנו עבר לקדימה ויורם נשאר בליכוד ונלחם להדחה שלו. אריה שמם אשר נפגע, העביר את התמיכה למי שיצא מקום שני. אל יורם בסיבוב השני הצטרפו חברים מכל עוטף ירושלים הם פנו לכל מי שמכירים כד לעזור ליורם להבחר, מבית שמש חברי הליכוד נתנו כתף החברים ממטה יהודה, מירושלים מכל הקשת גם אלה שהיו עם משה ליאון ובעיקר אלה מהליכוד שתמכו בניר ברקת, החברים ממעלה אדומים נרתמו לעזור, מתברר כי כאשר האחים בליכוד מתאחדים אחרי מועמד הוא מנצח.

מבחן טייב

בבחירות בעפולה שלום שלמה מול רמי טייב. שלום שלמה הביא את הצוות שהכפיש את כרמל ברמת גן, את דדי סוויסה הרכז הזר של מטה הבחירות לכנסת בליכוד, איש מפלגת עבודה שהפך להיות קבלן בליכוד, וכך שלום שלמה עמד בראש המטה של אלקבץ, ראש העיר אליו הצטרפו הטורקים הצעירים של הסניף איציק אשכנזי ואופיר כץ .

זה היה הסיבוב הנוסף שאחרי המפלה שחטפו בבחירות בועידה האחרונה. רמי טייב שוב הוכיח כי הוא שולט בסניף  ושלום שלמה הוכיח כי כאשר אין לו מטריה של נתניהו או בנט הוא לא שווה אלקטורלית כלום. ואם עסקינן בשלום, יש הרבה דיבורים מסביבת שלום שלמה כי ימיו ספורים בלשכת האח בנט, שלום כפי הנראה רוצה לחזור לזירה העסקית.

אולי נראה אותו חוזר להיות לוביסט.

השבוע הייתה תוכנית על הרוב החרדי המתגבש במדינה. ללא ספק תחזית מייאשת כי כאשר אנחנו משווים את התהליכים המוניציפאלי למשל בית שמש אנו עדים לרמיסת כל מה שלא הולך בתלם שלהם אנחנו נראה תהליך של נטישה של הציבור החילוני את המדינה שתהפוך להיות מדינת הלכה כך הציבור שהנטל עליו פשוט ירים ידיים וילך למקומות שירצו בו לא כעבדים לחרדים כאשר ראינו את אותו חרד שאמר למצלמה אנחנו רוצים שיויון בנטל של לימוד התורה.

אז בא נראה האם הציבור שמתגייס לצבא יקבל את ליצמן שר ביטחון או את אריה דרעי שר המשפטים, ופורוש יהפוך להיות השר לבטחון הפנים.

זה לא רחוק. זה ממש נמצא בפתח.

סעודיה גרעינית

החולשה של אובמה מביאה עידן רע למזרח התיכון -מזרח תיכון מגורען. אחרי שסעודיה ראתה את התקפלות המערב למסכת החיוכים שהגיע מטהרן, אין באפשרותה לסמוך על המערב ולכן החליטה כי היא לא מוכנה להיות בשר התותחים של חולשת המערב. עכשיו היא הצטרפה למרוץ החימוש הגרעיני. בעיית הגרעין האירני היא בעיה לא רק של ישראל הבעיה היא כלל אזורית עם השלכות עולמיות ולכן הניסיון להפיל על נתניהו שהוא רואה שחורות הייתה טעות של אובמה והמערב. עכשיו סעודיה תהייה מגורענת והיא לא האחרונה במזרח התיכון מי שמתרכך מחיוכים מקבל נשיכות.

מעניין היכן אלה שלא עמדו לצד נתניהו בעת ההיא. היכן דגן שמכר את נשמתו לשינאה לנתניהו והיכן דיסקין שהאשימו את נתניהו בהקצנה? האם אנחנו לא משלמים את מחיר הפה הגדול?

עופר עיני

עיני היה תופעה שונה מאשר קודמו בתפקיד. עופר עיני העדיף הישגים על השבתות אך בתקופה האחרונה תש כוחו במיוחד כאשר ראה כי התנהלות בועדים הגדולים הופכת להיות עצמאית. כך בנמלים עיני ידע שהמהלך בלתי הפיך אבל מול הבריונות של חסן מה יעשה לכן אמר תמות נפשי עם פלישתים נתן לחסן לחזור ואחריו המבול.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הקסמים של הקוסמים לא עבדו הפעם

אריק זיו ויזר

בלי חרות ומק”י – יומן פוליטי מאת:אריק זיו

אתיופי לאתיופי סיכינאי – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

שמעון פרס ז”ל חתר לעשייה

אריק זיו ויזר

ברקת – ממש, אבל ממש, לא מה שניסו למכור לכם

אריק זיו ויזר

הרעם היכה את הברק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן