34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

עו”ד יוסי פוקס איננו שבע רצון מהמניפולציות הקשורות לפרס

האם מעורבותו של שמעון פרס במערכת הבחירות חורגת מהראוי לגבי מי שנושא בכהונת נשיא המדינה?
08/11/12, 18:48

ירעם נתניהו

לשאלון המקורי מערוץ בשבע לחצו כאן 

התערבות פסולה

עו”ד יוסי פוקס

מתמודד בפריימריס לליכוד, מחוז דן

בתפקידו כנשיא חרג שמעון פרס מכללי הטקס, ולמעשה מאז נבחר לתפקיד הרם של האזרח מספר אחת, הוא שקוע עד צווארו בהתערבות פוליטית ומדינית בוטה בענייניה של ממשלת ישראל.

נשיא המדינה, בדמוקרטיה הפרלמנטרית שלנו, איננו פוליטיקאי. תפקידיו וסמכויותיו הוגדרו בסעיף 11 לחוק יסוד נשיא המדינה, והמכנה המשותף להם (לבד מסמכות החנינה) הוא היותם נושאים סמליים, טקסיים וייצוגיים בלבד.

אך נשיא המדינה ממשיך להתנהל כאילו הוא עדיין חלק מהמערכת הפוליטית. הוא הביע בפומבי דעה נחרצת נגד תקיפה באיראן, וזאת בניגוד לעמדת ראש הממשלה. פרס אינו מחמיץ הזדמנות לומר שיו”ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן הוא פרטנר לשלום, בזמן שממשלת נתניהו הגיעה למסקנה הפוכה, לאחר שאת כל המחוות והוויתורים שעשתה ישראל אבו מאזן דחה.

בשבועות האחרונים, בעיצומה של מערכת בחירות, נפגש הנשיא בארבע עיניים עם ציפי לבני, ונשאלת השאלה לשם מה נפגשו שני האישים הללו. ככל הידוע, לבני אינה מכהנת בתפקיד רשמי כלשהו במדינה, וניתן רק לנחש שמטרת הפגישה היתה ניסיון של מחנה השמאל להציג מועמד נגדי לראשות הממשלה, אולי את פרס עצמו. זה נראה רע מאוד.

בסוף השבוע האחרון ניתן היה להבין מדברי אבו מאזן כי הוא זנח את דרישת הפלשתינים למימוש זכות השיבה. ההכחשה שלו לא איחרה לבוא והוא הבהיר כי אין כל שינוי בעמדה היסודית של הפלשתינים בנושא. אך הבהרה הזו לא מנעה מנשיאנו הנכבד להלל ולשבח את אבו מאזן על היותו “פרטנר אמיתי” לשלום, ופרס אף התקשר אליו במהלך ביקורו בירדן ובירך אותו על דבריו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אדלשטיין: “לאסור תעמולה אם יידחו הבחירות!”

אלי חזן

ביבי לא הצליח לעצור את בנט

אריק זיו ויזר

לקראת פריימריז 2012: מידע חיוני למועמד והמועמדת

אלי חזן

סגנית השר ד”ר לאה נס: המצב בדרום ממחיש עד כמה מסוכן להקים מדינה פלשתינאית ביו”ש

אלי חזן

“כיפת ברזל” חברתית

אלי חזן

דברי בוגי הבוקר בכנס “רוסיה וישראל במזרח התיכון המשתנה”

אלי חזן
דילוג לתוכן