13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

עוזי כהן ז"ל חברים מתגעגעים

במקומון זמן השרון פורסמה כתבה לציון שלוש שנים למותו של עוזי כהן ז"ל החברים מעלים קווים לדמותו

השבוע פורסמה כתבה במקומון 'זמן השרון' כתבה נרחבת לציון שלוש שנים למותו של עוזי כהן ז"ל החברים ספדו לו וסיפרו על האיש המיוחד בחרנו להביא את דברי החברים על עוזי ז"ל כל מילה מיותרת
 
האיש המזוהה ביותר עם פעילותו הציבורית של כהן ושותפו העיקרי לעשייה הוא זאב ביילסקי, ראש עיריית רעננה לשעבר וכיום חבר כנסת מטעם סיעת קדימה. "הכוח העיקרי של עוזי היה אהבת האדם שבו", אומר ביילסקי על סגנו לשעבר.

"הוא פשוט אהב אנשים והקדיש 24 שעות ביממה כדי לפגוש אנשים ולנסות לעזור להם. בצורה הזאת הוא התחבב על הרבה מאוד אנשים. לא היה כמעט רגע שלא ישבו אצלו במשרד ארבעה וחמישה אנשים יחד. הגישה הישירה הזאת היא משהו שהיה רק לו".

הוא חסר לך?
"כן. הוא היה איש ציורי, יזם בנשמתו והיה הרבה חן בשיגעונות שלו". היוזמות השאפתניות – ולומר את האמת גם לא מעט הזויות – של כהן כללו הקמת רכבל שיחבר את המרכזים המסחריים של השרון כדי להפחית את נפח התנועה באזור הפקוק. יוזמה נוספת הזכורה לטוב היא הקמת מרכז לספורט חורף בשטחים הפתוחים שמצפון לעיר. עם זאת, היו לכהן גם יוזמות מציאותיות שזכו להתממש.

"עוזי שיגע אותי לא פעם עם הנושא של הדירות לזוגות הצעירים", נזכר ביילסקי. "הרבה בזכות הלהט שלו הצלחנו להוציא אל הפועל פרויקט של מאות יחידות דיור לזוגות צעירים בשכונת לב הפארק
"עוזי היה ציר חשוב מאוד בתנועת הליכוד", נזכר ח"כ דני דנון, המשמש כיו"ר הליכוד העולמי. "הוא עסק רוב זמנו בעזרה לזולת ברעננה. היה ניסיון מתמשך מצד התקשורת להכפיש את מרכז הליכוד, ועוזי הוא דוגמה לכך. הוא איש ציבור חרוץ שהקדיש את מרבית זמנו לטובת הציבור. ההתייחסות אליו הייתה רק באנקדוטות כאלה ואחרות במרכז הליכוד. העשייה שלו לא באה לידי ביטוי בציבור".

אז מה אתה אומר בעצם, שנעשה לו עוול?
"כן. היה עליהום תקשורתי לא מוצדק על המרכז ונעשה עוול לחבריו. 99.9 אחוז מחברי מרכז הליכוד דאגו ודואגים לתנועת הליכוד ולציבור".

לח"כ דנון אין ספק מי יורש דרכו של כהן. "האח של עוזי, אילן, הוא היורש שלו. הוא יו"ר סניף הליכוד ברעננה".

הוא מצליח להיכנס לנעליו של עוזי?
"אי אפשר להיכנס לנעליים של עוזי. הוא היה דמות ייחודית. אילן מצליח לבנות מנהיגות משלו".

גם השר כחלון עבד לא מעט עם עוזי כהן. עיקר עבודתם המשותפת, אומר שר התקשורת, היה בפעילויות חברתיות שונות. "אמנם הכרתי אותו במסגרת הפעילות הפוליטית, אך מה שמשך את תשומת לבי זה בעיקר פעילותו החברתית", אומר כחלון.

"מבחינתנו, כחבריו, מה שנותר מעוזי זו הדרך של העזרה והסיוע לנזקקים. הוא הכניס לליכוד את כל הנושא של הבאת חבילות לנזקקים. בעצם, כל הפעילות החברתית של הליכוד רשומה על שמו. אני ער לכך שהדימוי שלו היה כוחני, וכאן הטרגדיה הגדולה. האיש היה הפוך לחלוטין מהדימוי. הוא היה מסביר פנים, מעולם לא התלהם. הוא דיבר בכבוד רב לנבחרים".

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, מתגעגע לעוזי כהן: "הוא חסר לנו בליכוד, ואני בטוח שהוא חסר גם לתושבי רעננה. נכון שלעוזי הייתה השפעה על רבים מחברי תנועת הליכוד, אבל אני לא חושב שלהגדיר אותו כוחני יהיה נכון. הוא היה אדם רגיש שפעל לטובת הזולת, בניגוד לדימוי שיצא לו כאילו הוא פועל לטובת עצמו. אני חושב שהוא התנהל בצורה גלויה יותר מאנשים אחרים, ולכן התקשורת עשתה ממנו דמות צבעונית". 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ארנון הקפלניסט

הרויזיוניסט

פורסם בסרוגים : ככה ייעשה האיש אשר ההתיישבות יקרה לליבו

אריק זיו ויזר

אירועי ארץ ישראל של מטות ערים במהלך חג הסוכות

אריק זיו ויזר

כשאלדד פגש את יפעת

הרויזיוניסט

כרמל שאמה יושב על הגדר רגל פה ורגל שם

אריק זיו ויזר

עוזי דיין בקרב בטכניון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן