20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

עוזי דיין ערך במצודה ערב התיחדות במקום מסיבת חנוכה

כהרגלו בשנתיים האחרונות המשיך עוזי דיין את מסורת חגי ישראל

עשרות חברי ליכוד מכל רחבי הארץ ומקבוצות רבות בתנועה השתתפו בכנס של עוזי דיין במצודת זאב לכבוד חג החנוכה. הכנס אורגן מלכתחילה כמסיבת חג ומפגש רעים לפי המסורת של עוזי בחגי ישראל. בגלל אסון השריפה בכרמל שקלו לבטלו, אבל בסוף הוחלט לקיים ערב התייחדות עם הרוגי האסון במקום מסיבה חגיגית.

עוזי דיין הקדיש את נאומו לדמיון הרב במצב המדיני הבינלאומי של ישראל בימי החשמונאים ובימינו. בימים ההם וגם בזמן הזה ניטש המאבק על הזהות הלאומית והתרבותית של עם ישראל, ועל הזכות של היהודים למדינה ריבונית עצמאית, ועל גבולותיה של מדינה זו. “זה מאבק על מהות הקיום שלנו. לא פחות” הכריז עוזי דיין.

טקס הדלקת הנרות נערך בהשפעת השריפה בכרמל. ראשון המדליקים היה מאיר כהן מסניף הליכוד בטירת הכרמל, שחלק עם הקהל את חוויותיו ממראות השריפה ליד ביתו ואת ריחות העשן שאפף את משפחתו ושכונתו. אחריו הוזמנו כבאים להדליק נר, ובדבריהם ציין הכבאי בכור בועז כי הוא רגיל לכבות אש ולא להדליק אש, אפילו אם מדובר ב”נר לי דקיק”. הוא ריתק את הקהל בסיפורים על מעשי הצלה בתחנת הכיבוי של תל אביב. גם ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחיאני, הוזמן להדליק נר עקב הקשר של הבקעה לארועי החנוכה. בימים ההם חלק מהצבא היווני פלש לישראל דרך בקעת הירדן, ומשם ניסה להתקדם ולכבוש את ירושלים. עוזי דיין ציין שמבחינה טקטית גם בעתיד יכולים להיות ניסיונות של אויבי ישראל לכבוש אותנו בפלישה מכיוון הבקעה. “זה יכול לקרות אפילו בדורנו בגלל חוסר היציבות בעיראק ובאיראן שנמצאות בחזית המזרחית, ובודאי שעלול לקרות בדורות הבאים. גבולות של מדינה קובעים לדורות, ולא בהשפעת תוכנית החדשות השבועית בטלויזיה” אמר דיין.

שאר מדליקי הנרות ייצגו קבוצות ומגזרים בליכוד. קטי שטרית ודני כץ הדליקו נרות בשם הפעילים ואנשי השטח. יוסקה נחמיאס הדליק נר בשם קבוצת המייסדים, וריתק את הקהל בסיפורו כיצד הציל את מנחם בגין תחת אש כשזרק אותו מסיפון אוניית אלטלנה אל הים, ואח”כ גרר אותו במים למקום רחוק מטווח היריות. בשם צעירי הליכוד הדליק מתן שיינברג את הנר האחרון. הזמרת הדסה באו שרה שירי חנוכה כשהקהל מצטרף אליה לשירה בציבור.

רוב הקהל היו  חברים מאזור המרכז, אולם ראינו גם אורחים שבאו מרחוק. מהצפון הרחוק הגיעו מרמת הגולן, וגדעון עבאס בא מפקיעין. מהדרום הגיעה שוש הלוי מאופקים. אחרים באו מירושלים ומבקעת הירדן.

בסוף הערב ציינו רבים שזה היה אחד הערבים התרבותיים והאיכותיים של הליכוד. הקרדיט להצלחה שמור לשירלי אונגר ושמעון שלוש ואבי צור שארגנו את האולם והכיבוד. טל בורשטין טרח על משלוח ההזמנות לקהל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האמת מאחורי סאגת דיכטר חוטובלי

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף ת”א יד אליהו

אריק זיו ויזר

היערכות מיידית לבחירות מקדימות בתנועה/מאת:עו”ד יוסי פוקס

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף כרמיאל

אריק זיו ויזר

מתמודד שאולי יהווה הפתעה ? הרצל עכו הגיש מועמדותו ליו”ר המרכז

אלי חזן

מי המנצח במפקד בליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן