26.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

עוד מהלך חסר אחריות של ברק, על רוה”מ להתערב

ראש מועצת שומרון תוקף הכוונה לבטל כליל מחסומי חווארה ובית פוריק

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה תוקף בחריפות את הכוונות  להסיר לחלוטין את מחסום חווארה, ביציאה הדרומית מהעיר שכם, וכן את מחסום בית פוריק הסמוך.
מסיקה כינה הערב את ההחלטה “חוסר אחריות מינימאלית והפקרות בטחונית עליה ישלמו אזרחים וחיילים משני עברי הקו הירוק בחייהם” ורקרא לרא שהממשלה להתערב ולעצור את המהלך.
מחסום חווארה הוא אחד המחסומים המרכזיים והמשמעותיים ביו”ש. הוא הוקם בעקבות הברחות חגורות נפץ ןמל”ח לפיגועים בערי המרכז, ונתפסו בו בהמלך שנות קיומו עשרות רבות של מטענים, חגורות נפץ, רובים, אקדחים וסכינים שניסו מחבלים משכם להבריח ולבצע בהם פיגועים ביו”ש באזורים שונים בארץ.
מחסום בית פוריק נמצא מס’ קילומטרים ממחסום חווארה, וגם בו נתפסן לא מעט מחבלים, כלי נשק ואמצעי לחימה.
בשנתיים האחרונות, במסגרת ה”הקלות לפלשתינים” נפתחו רוב המחסומים באזור שכם לתנועה ערבית חופשית כמעט לחלוטין, כשהחיילים נמצאים במקום ובודקים כלי רכב בצורה אקראית לפי מודיען או בצורה האקראית.
כתןוצאה מהפסקת  הבידוק הקבוע הפסיקו חיילי צה”ל כמעט לחלוטין לתפוס מטענים, נשק ומחבלים במחסומים.
לפני כשנה נרצח הרב מאיר חי הי”ד, תושב שבי שומרון, ע”י בכירים במנגנוני הרשות הפלשתינית בשכם, שיצאו חמושים ברכב, ביצעו את הפיגוע וחזרו לשכם באין מפריע. חודשים ספורים לאחר מכן, נרצח בצומת תפוח נגד צה”ל איהאב חטיב הי”ד, תושב מראר, ע”י קצין בדרגת סרן במנגנון הבטחון הפלשתיני שיצא מאזור יעבד וחצה את המחסומים שנפתחו עד למקום הפיגוע.
ע”פ הידיעות שהתפשטו בסוף השבוע, נערך כעת צה”ל להוציא מחסום חוורה ומחסום בית פוריק את החיילים לחלוטין ולבטל למעשה את המחסום.
ע”פ הדיווחים, מתוכננת הסרת המחסום בפועל, כולל הסרת אמצעי ביטחון המאפשרים בידוק בזמן אמת, הכוללים בטונאדות, איי תנועה, אמצעי תאורה, מגדלי תצפית וחדרי בידוק.
 בעיתון “הארץ” פורסם כי ביום חמישי כבר הורידו החיילים את התשתית הפיזית במחסום בית פוריק.
 בסוכנות הידיעות הפלסטינית “מען” נכתב בהרחבה על הכוונות להסיר לחלוטין את שני המחסומים. בידיעה  באתר הוצג המהלך הנצחון וכהישג גדול ביותר של הרשות הפלשתינית מול צה”ל.
 בידיעה באתר צוטט מושל שכם הממונה מטעם הרשות הפלשתינית, ג’ברין אל בכרי,  כי “הסרת המחסומים באה בעקבות שמונה חודשים של משא ומתן עם קצינים ישראלים”.
בעקבות הידיעות, תוקף ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה את שר הבטחון וקורא לראש הממשלה להתערב:
“מדובר בעוד מהלך חסר אחרות של אהוד ברק. אם צעדים אלו אכן יקרו, ניתן לקבוע בוודאות ששוב ישלמו אזרחים וחיילים משני עברי הקו הירוק על החלטות חסרות אחריות מינימאלית. אנו מתריעים וזועקים. בשני המחסומים הללו נתפסו עשרות מחבלים ועשרות רבות של חגורות נפץ שיועדו לכלל מדינת ישראל. אני מקווה שצעדים חסרי אחריות לא יצאו לפועל. אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב ולעצור את חוסר האחריות וההפקרות הבטחונית של צעדי שר הבטחון”.

 
 
 
 
 
חוסאם בילל עבדו, נער מחבל מתאבד פלסטיני בן כ-15 או 16 שנים, שנתפס במחסום חווארה ב-24 במרץ (קרדיט: דו”צ):
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/he/d/db/Terrorist-child-hussam-abdu01.jpg
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:Terrorist-child-hussam-abdu01.jpg
 
 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“אינני יכול לקבל התנאים בהם לומדים הילדים”

אריק זיו ויזר

איזבל ודוד המלך לספריית הקונגרס האמריקני

אלי חזן

זעזוע – מבנה הקבר חולל ע”י ערבים בכתובות גראפיטי של צלבי קרס

אריק זיו ויזר

בשבת הקרובה נפתח קמפיין שבת ישראלית

אלי חזן

הציונים הלא-יהודיים רבים מהיהודים

אריק זיו ויזר

בידוד מדיני? שגריר ראשון לישראל בנאטו

אריאל אילוז
דילוג לתוכן