22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הפסקול של מלחמת השחרור

עובדים זרים ומציאות/ מאת יאן כהן

בכנס שדרות, הוציא שר האוצר את שד ההפחדה מבקבוקו. הרי ידוע לנו כי תרגיל הגברת הפופולריות היא הדרך של המנהיגים לחזק את מעמדם על ידי יצירת שנאת חינם מול שכבות חלשות. השר אמר "העובדים הזרים הם שאחראים לאבטלה ולפערים החברתיים בישראל…" הייתכן שקבוצה של אנשים חסרי כל כח חוקי ואלקטורלי יכולים להשפיע ולהיות אחראים על האבטלה בישראל? בוא נבחן את המסר שלו.

א. רוב הישראלים אינם מעוניינים לעבוד בעבודות שחורות עם שכר נמוך. חקלאות, מלצרות, שטיפת כלים במסעדות, עובדי בניין תמיד היו נחלתם של קבוצות שונות וחלשות כדוגמת פלסטינאים, סטודנטים ועובדים זרים.
ב. מי שהתיר לייבא עובדים זרים הם ממשלות ישראל לדורותיהם, כי רק ממשלת ישראל והכנסת נתנו תוקף חוקי למשרד הפנים לתת אשרות כניסה.
ג. הישראלי הממוצע "השכבה החלשה" כפי שמגדיר השר, אינו מעוניין לעבוד בעבודות שבהם עוסקים העובדים הזרים כי השכר נמוך היחס מזלזל והמעסיקים זכאים על פי חוק להעסיק כל אדם שיש לו אשרת עבודה בישראל. כל מעסיק יעדיף להעסיק את העובד החרוץ, השקט והזול. הישראלי הממוצע אוהב חופשות, רוצה פלאפון, אוטו, תוכנית פנסיה, קרן השתלמות ושי לחג. העובד הזר רוצה מספיק כסף שיכול לשלוח בחזרה לביתו ולמשפחתו בחו"ל.
ד. אינני מצדד בצד העובדים הזרים, אך אינני יכול לעמוד בצד בשקט בזמן ששר האוצר מאשים קבוצה כה חלשה בכל צרות המדינה…הרי יש כל כך הרבה דוגמאות של מדינות עבר שהאשימו קבוצות כאולו ואחרות בצרות המדינה שסחף אחריו שנאת העם כלפי הזר…שהוביל בסופו של דבר ובמקרים למקרי אלימות המוניים כלפי הזרים!
ה. עם השר כל כך מעוניין לסדר את בעיית האבטלה, אז א: שיפסיק להאשים את העובד הזר, ב: שישנה את חוק יבוא עובדים מחו"ל, ג: שיזרים הטבות ומשאבים שיאפשר למעסיק הישראלי להעדיף להעסיק ישראלים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כלכליסט – אקוניס צריך ללכת

אריק זיו ויזר

יוסי ורטר | האיום האסטרטגי החדש של נתניהו

אריק זיו ויזר

ערך ביום : שמואל כץ

אלי חזן

תעודת עניות ליוסי שריד

אריק זיו ויזר

מגינים על ישראל היום | החוק למען מוזס ונמרודי /מאת:צבי ציקי אבישר, מו"ל יאללה-קדימה

אריק זיו ויזר

מדוע התקשורת הזרה כל כך אנטי ישראלית?

אלי חזן
דילוג לתוכן