20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

עבודת השטח מנצחת /מאת:מיכאל פואה

אחת הטענות המרכזיות כנגד ניהול קמפיין הבחירות של הליכוד הייתה שלא ניתנה מספיק תשומת לב והקצאת משאבים לעבודת השטח. במסגרת הפקת הלקחים אין מנוס מלהודות שהייתה זו טעות חמורה. כמי שנחשף לעבודת הסניפים במקומות רבים בארץ, אין לי ספק שבמקומות בהם הייתה עבודת שטח התוצאות באו לידי ביטוי באופן ברור בקלפי. אין בכוונתי לבקר מקומות שבהם לא הייתה פעילות מכיוון שלא הייתה שום התארגנות ממשית ממנהלי הקמפיין ליצור פעילות שטח או אפילו לעודד אותה, ההיפך הוא הנכון. אולם במקומות בהם ראשי המטות המקומיים לקחו יוזמה, והפעילו מתנדבים כי כסף כידוע לא היה, התוצאה הייתה חד משמעית.
הדוגמא הבולטת היא מחוז יו”ש. העבודה הייתה קשה דחיקתו של פייגלין למקום ה-36 גרמה לרבים מרירות קשה, ורצון להעניש את ביבי. המודעות של נתניהו עם אפי איתם יצרו חוסר אמון מוחלט, “אם הוא כל כך רוצה אותו למה הוא לא נתן לו להתמודד?” נשאלנו אין ספור פעמים. אבל אנחנו לא ויתרנו. בראש המטה עמד בועז העצני יחד עם אריאל ונוגובר ושי מלכה אשר זכו ללווי צמוד ומצוין מגבי קדוש. השלשה גייסו פעילים מיו”ש ומרחבי הארץ והביאו לעליה של מאות אחוזים בתמיכה במחל בבחירות אלו לעומת מערכת הבחירות גם של הכנסת ה- 17 וגם של הכנסת ה-16. הפעילות כללה פניה אישית לבוחרים בשיחות אישיות ובמכתבים אישיים שפעילים כתבו והפיצו בתאי הדואר בישוב בו הם גרים, ושיאה הייתה בעמידה על יד הקלפיות על אף מזג האוויר הסוער. סך כל ההצבעות ביו”ש הוא מעל הממוצע הארצי ובלא מעט ישובים הוא מכפיל את המוצע הארצי הדבר בולט במיוחד בישובים שבעבר אחוז ההצבעה לליכוד היה נמוך מאוד.
רק כדי להמחיש נביא כמה דוגמאות:
כדי לא ליצור תמונה מעוותת ההשוואה תהיה לא לבחירות הקודמות בהם בכל הארץ הליכוד קיבל אחוז הצבעה נמוך, אלא לממוצע של הבחירות לכנסת ה-16 בהם זכה הליכוד בגדול יחד עם הכנסת ה-17, לבין הבחירות הנוכחיות לכנסת ה-18.
בישוב בת עין הצביעו בעבר (ממוצע כנסת 16-17) 14 קולות ועתה 71 קולות פי 5 מהעבר. חשוב לציין שההצבעה למחל בישוב זה הייתה בשעור של 24% כלומר מעל הממוצע הארצי.
בישוב שערי תקווה בו עמד משה פייגלין יחד עם פעילים ההצבעה בעבר הייתה בממוצע 602 קולות ובבחירות אלו 948 כלומר פי 1.5. הליכוד קיבל 47% מהקולות ואילו ליברמן קיבל בישוב זה רק 7%.
בישוב טלמון הצביעו בעבר 19 בממוצע והפעם 118 קולות לליכוד, פי 6 מבעבר. כך גם בחשמונאים שבעבר הצביעו 128 עבור הליכוד והפעם 474 קולות מחל, כמעט פי 4.
יש עוד עשרות דוגמאות שאין טעם לפרט כאן. המסקנה המתבקשת היא שאם נתעלם מהטעויות הגדולות של המאבק בפייגלין והפזילה שמאלה, ניתן היה בכל זאת לנצח עם הייתה נעשית עבודת שטח נכונה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יותר נשים יותר טוב/מאת:אריק זיו

חברת ליכוד זוכה באות אומץ לשנת 2012

אריק זיו ויזר

בירושלים מחפשים דחליל/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

פורום מדברים מהשטח תוכניות ושינויים

אריק זיו ויזר

רוכבים ברצינות לקראת המפקד

אריק זיו ויזר

מאות חברים הגיעו למפגש והרמת כוסית בלב בני ברק

אלי חזן
דילוג לתוכן