23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
בחירות 2013

סקר קול ישראל: היחלשות של הליכוד ביתנו

נורה היורה למבול סקרי סופ השבוע – סקר קול ישראל של רפי סמית פורסם הבוקר ומראה על כי הליכוד ביתנו בירידה

 

 

כבכל סופי השבוע האחרונים, גם סוף השבוע הזה נפתח בסקר שעתיד להיות יריית הפתיחה של סקרי סוף השבוע. השבוע האחרון היה עמוס באירועים החל מכתב האישום וההתפטרות של שר החוץ אביגדור ליברמן, דרך סאגת חנין זועבי ומאמציהם העילאיים של ח”כ דנון וח”כ אקוניס וכלה בשאלת E1, רמת שלמה והחשש מפני “דו”ח גולדסטון גירסא 2.0”. עומס האירועים, יש בו כדי להשפיע על יחסי הכוחות בסקרים וכמו גם על כוחה של הליכוד ביתנו.

 

כאמור, סקרי סוף השבוע מתחילים לטפטף לכלי התקשורת וליכודניק מעדכן. הסקר הראשון שפורסם היה סקר “קול ישראל-רפי סמית”, וייתכן וממצאיו הם סימן לדאגה לליכוד ביתנו.

 

אליבא דהסקר, כוחה של הליכוד ביתנו שעד כה פילרטטה ארוכות עם גבולות הארבעים מנדטים, הולך ונחלש וכעת כוחה משוער בכ-36 מנדטים. לא ברור מהי סיבת הדברים, אך יש לשער שפרשיית השגריר וכתב האישום כנגד שר החוץ יש השפעה גדולה. למרות, שעיון בממצאים מגלה שיחסי הכוחות בין הגושים (ימין-דתיים מול שמאל-מרכז) נותר על קנו, כך שבסופו של הדבר המנדטים שאיבדה הליכוד ביתנו “נשארו במשפחה”, קרי עברו לבית היהודי, ש”ס ועם שלם.

 

הסקר מראה, כי יחסי הכוחות בין הגושים מוסיפים על לעמוד על יחס של 64 מנדטים לגוש הימין-דתיים לעומת 56 מנדטים של גוש השמאל-מרכז.

 

 

סקר קול ישראל - רפי סמית בחירות ישראל 2013

 

גוש הימין-דתיים:

 

ההייפ הגדול סביב נפתלי בנט והבית היהודי יש לו תרגום גם לסקרים, וכוחה נעמד על 11 מנדטים. כמוה כן ש”ס, שלמרות המחלוקות הרבות והמאבקים היצריים בין מחנותיהם של דרעי-ישי-אטיאס בכל זאת מוסיפה לשמור על כוחה ומשוערת ב-11 מנדטים גם כן.

 

התחזקות קלה ניכרת ביהדות התורה, שכוחה מאמיר לכדי 6 מנדטים, עלייה של מנדט משלושת השבועות האחרונים. במגמה דומה מתבשרת גם מפלגתו של הרב אמסלם, “עם שלם”, אשר לא עברה בשבועות האחרונים את אחוז החסימה וכעת כוחה נאמד ב-3 מנדטים.

 

המפסידה הגדולה של הסקר היא עוצמה לישראל, מפלגתם של אריה אלדד ומיכאל בן ארי, שדווקא בשבוע בו נפסלה מועמדותה של חנין זועבי מוצאת עצמה לישראל מחוץ למפה ולא עוברת את אחוז החסימה.

 

גוש השמאל-מרכז:

 

מפלגת העבודה ממשיכה שלא לנפץ את תקרת הזכוכית של גבול ה-20 מנדטים, ונעמדת כעת על 19 מנדטים. מפלגת התנועה של ציפי לבני כושלת אף היא ולא מצליחה להתעלות מעל ל-9 מנדטים.

 

מנגד, בשורת השבוע היא התחזקותו של יאיר לפיד שעומד כעת על 11 מנדטים ולצידו מתחזקת אף מרץ שלראשונה עוברת את גבול שלושת המנדטים ונעמדת כעת על 4 מנדטים.

 

מפלגות הערבים, אפילו ב-“שבוע של זועבי” לא מצליחים לעבור את עשרת המנדטים המסורתיים של ערביי ישראל. כאן יש לציין, כי היסטורית שיעורי ההצבעה בקרב ערביי ישראל מאוד נמוכים ולא עוברים את גבול ה-50%. כך שיש להסיק שאילו שיעורי ההצבעה בקרב בעלי זכות ההצבעה במגזר תעלה, כוחם עתיד להתחזק משמעותית.

 

 

יחסי הכוחות:

 

כאמור, גם לפי סקר זה כוחו של גוש הימין-דתיים נשמר ויציב והבשורה שגם את הממשלה הבאה ירכיב ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, יש לציין כי על המחנה להתעורר ולפעול בכל הכוח להצלחת הליכוד ביתנו. כי לולא מפלגת שלטון גדולה וחזקה, יהיה ראש הממשלה נתניהו נתון לאיומי סחטנות ממפלגות קטנות המשמשות לשון מאזניים.

 

 

ליכודניק קורא לחברי הליכוד להצטרף לעשייה למען ליכוד ביתנו חזקה שמשמעותה ממשלה חזקה וישראל חזקה!!!

 

ליכודניק יביא סקרים נוספים לכשיתפרסמו.

 

לסקר המקורי שפורסם באתר “וואלה!”, לחץ כאן.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כוח גילה

אלי חזן

אקוניס הוביל את המהפך במוסינזון

אלי חזן

דנון כבש את ראשון לציון

אלי חזן

סקר סופ”ש: הליכוד ביתנו ממשיך להוביל

אלי חזן

לבנת הלאומיות היהודית

אלי חזן

הפלוגה המסייעת

אלי חזן
דילוג לתוכן