17.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

“ספר תורה, שעליו יהודי כתב בדמו את המילה ‘נקמה’ רגע לפני שנרצח, מהווה עדות חיה לעילוי הרוח היהודית בשואה”

כך אמרה סגנית השר לענייני גמלאים, ד”ר לאה נס, אשר הגיעה עם צוות משרדה לסיור מקצועי במכון לחקר השואה “שם עולם” שבמושב כפר הרא”ה. הסיור נערך בליווי ראש המכון הרב אברהם קריגר, מנכ”ל מפעלות הציונות הדתית, צבי צויבל ומנהלי המחלקות של המכון.
 
עם כניסתה למוזיאון הוצגה בפני סגנית השר לענייני גמלאים מוצגים, ששרדו את התופת, ובהם תרשימים, ספרי תורה, כתבי קודש ותשמישי קדושה, כשלכל אחד מהם יש סיפור מרגש על שייכותו ועל הדרך שאותו מוצג עבר עד שהובא למכון. אחד מהרגעים המרגשים של הסיור היו כשהוצג בפני סגנית השר ספר תורה, כשעליו אחד מהיהודים שהיו במחנה בוכנוולד כתב באותיות מדמו לפני שנספה את המילה “נקמה”.
 
סגנית השר לענייני גמלאים, ד”ר לאה נס: “ייחודו של המכון הוא בהצגת ההיבטים הדתיים והערכיים, שליוו יהודים רבים ברגעיהם הקשים ביותר. סיכת בני עקיבא, סביבון שנבנה בגטו, פמוטים מפח, כל אלה ועוד מהווים עדות חיה לעילוי הרוח היהודית במהלך השואה“.
 
לאחר מכן הוצג ארכיון מרשים של עשרות אלפי מסמכים, הנוגעים ברוח ודת בימי השואה. לדברי הרב קריגר,
מוסדות שונים בארץ לזכר השואה לא עסקו בתחום זה וכדוקטורנט, בחיפושיו אחר מסמכים, איתר רק כ- 400 מסמכים מסוג זה בארכיון “יד ושם”. “מכון ‘שם עולם’ יוצק תוכן נוסף לתודעת השואה שלנו כעם”, אמר הרב קריגר.
 
במהלך הסיור העלתה סגנית השר את מה שחוותה בעברה כבת לניצולי שואה וציינה כי “הזיכרונות אינם מרפים, לא מניצולי השואה ולא מילדיהם. סגנית השר סיכמה את הסיור כשאמרה: “בכוונתי להרחיב את שיתוף הפעולה של מכון ‘שם עולם’ עם המשרד לענייני גמלאים, המרכז את הטיפול בניצולי השואה ובצרכיהם, כדי שגם הדור הצעיר יכיר את עוצמתה של היהדות בשואה”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נחתם סיכום לשיפור שכר השוטרים והסוהרים

אריק זיו ויזר

שר ההסברה : “למרות ציר הרשע, לא יהיה עוד באבי יאר”

אריק זיו ויזר

הכנסת אישרה את הצעת שר האוצר להנהיג כלל פיסקאלי חדש

אריק זיו ויזר

האם כחלון ישדרג את דבוש/ כתב ליכודניק

אריק זיו ויזר

סגנית השר לאה נס בגוש עציון: עם הפנים לאזרחים הוותיקים

אריק זיו ויזר

אמנת הצעירים של העיר ירושלים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן