26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

סער: פליק פלאק לאחור

גיל מ-שפר מעמדו   לוקח צמוד את בית ראש הממשלה, מלחמה על תיקים בליכוד, ועדת חקירה על מטה הבחירות, חרדים לאן

ימים רעים עוברים על הפוליטיקה הישראלית. זה לא נראה כפוליטיקה חדשה בדיוק וחבל. בבית היהודי פרשיית ניסן סלומיאנסקי, בעבודה פרשת קבלני הקולות, בליכוד פרשת המכתב המזוייף.
ובכלל, בעבודה אצה רצה לה שלי יחימוביץ בעודה יורה ישירות על עמיר פרץ. זאת כאשר רוב בכירי העבודה אמרו כי לא נראה להם שעמיר היה מעורב במהלך של קניית קולות. מה גם שבמערכת הבחירות האחרונה היה לעמיר כיפת ברזל מעל ראשו.
פרשת קניית הקולות בבית היהודי עוברת לחקירת משטרה וכך גם פרשת המכתב המזוייף בליכוד. זאת כאשר המשטרה כבר הודיעה כי הוא מזוייף. עכשיו עוברת החקירה לבדיקה מי זייף את המכתב ועל מהות התוכן. בכירים בליכוד אמרו כי היה רצוי שהמשטרה תפעל בכל החקירות האלה במהירות, כדי להוריד את החשדות והאשמות שיש מסביב לכל הפרשיות המדוברות.


בימים האחרונים עסקנו בתהליך הקמת הממשלה. התברר כי מול הקומבינות של סביבת נתניהו התגבשה ברית של לפיד ובנט. כך נכשל מי שעומד בראש הלשכה של נתניהו. כבר נאמר כי תפסת מרובה לא תפסת כך כאשר שפר חשב שהוא מנווט את המערכת פשוט הgps איבד את הדרך ועבר לחישוב מסלול מחדש.

גיל שפר, שהעדיף חברות עם שרים מסויימים וכן עם גורמי חוץ שהם לא בדיוק הכוס תה של נתניהו, פשוט גרם נזק בלתי הפיך, אמנם הוא מחזיר את מעמדו כאשר הגדירו אותו שעבר מלנהל את הלו"ז של נתניהו להשקות עציצים בבית של ראש הממשלה. המצב היום הוא ששפר משקיע שעות נוספות כדי לתקן את המצב שיצר . אך מה שברור כי בסופו של יום תקום ממשלה, אומנם הייתי מבין המובילים של הקמת ממשלה אזרחית אך גם בנט וגם לפיד צריכים להבין כי עד שמגיעים להסכמה מתנהלים במטרה להשיג את התוצאה הטובה ביותר אך ביום של הקמת הממשלה הדרך
היא ארוכה וחייבת שיתוף פעולה.


בליכוד

 

אין ספק כי אלה הבאים להתמודד על התפקידי שרים נמצאים כעת בהמתנה הכי מורטת עצבים. כך כאשר גדעון סער הודיע כי הוא יהיה שר החוץ או שר האוצר ועכשיו פתאם עשה פליק פלאק לאחור ודורש את תיק החינוך.

אך סער שיצא במקום הגבוה בבחירות המקדימות וקיבל את מטה הבחירות ראה את הארץ הטובה נפרסת לרגליו ואין מה שיעצור אותו.
הוא כבר הקים את צוות הרכבת הקואליציה. החיים חייכו אליו והכל היה ורוד. את הסימנים ראינו תוך כדי מערכת הבחירות.

זה כבר לא היה סער שהיה קשוב לעצות של חברים זה היה סער שדרס כל מה שהופיע בדרכו, גם כאשר לא היה צריך. מספר ימים לאחר שנגמרו הבחירות המקדימות נפטרה אימא של קטי שטרית. פגשתי אותו בהלוויה, שם בזחיחות הדעת פתח ואמר : "נו איך מרגישים הקולגות שלי"? הסתכלתי עליו ואמרתי לו כי הוא חייב למצוא את הדרך לעבוד איתם במטה.

סער ענה בשחצנות : "מי שרוצה לעבוד שהתייצב". ואז התערב בשיחה יואב דבוש שאמר לו : "אתה עומד בראש מערכת אתה חייב לשבת עם השרים ולראות כל אחד מה יכול לתרום". סער הסתכל בזלזול ואמר : "מי שרוצה שיעבוד". לאחר מכן אמר יואב דבוש כי מה שהוא רואה זה רק מטה שמאבד כיוון והליכוד יפול מאזור השלושים מנדטים.
ללא ספק במערכת הבחירות האלה סער וארדן עסקו בירי לעבר כוחותנו במקום להפנות את המאבק ביריבים מבחוץ.

על התפקידים שנותרו לליכוד נאבקים בכירי הליכוד. מה שמסתמן הוא כי על תיק הבטחון מתמודדים סער, סילבן, שטייניץ ובוגי יעלון כאשר לבוגי יש יתרון משמעותי לקבל את התפקיד.
על תיקי התחבורה והתמ"ת מתמודדים שאר השרים כאשר בתחבורה יש יתרון ברור לשר המכהן ישראל כץ, כאשר הוא הודיע כי הוא רוצה להמשיך בתפקיד עוד לפני מערכת הבחירות. על שר התמ"ת מתמודדים שטייניץ,סער,ארדן וסילבן שלום. נראה על פניו כי למרות מקומו הנמוך ברשימה יש יתרון מסויים לשטייניץ אך כל החלטה של נתניהו יכולה להיות אפשרית.
על שאר התפקידים מתמודדים השאר כאשר על תפקיד שר התיירות מתמודדים דנון ושאר הבכירים שנותרו.
מסתמן כי מי שתכהן כשרה תהיה לימור לבנת אך ברור כי תפקידה לא יהיה בעל משמעות.
אל תפקיד השר המקשר עם הכנסת מתמודדים דנון,יריב לוין ואלקין.
גילה גמליאל כנראה תמשיך לכהן כסגנית במשרד ראש הממשלה ותחומי האחריות שלה יהיו המשרד לגימלאים ומעמד האשה.
גלעד ארדן כפי הנראה יקבל את התקשורת, או כמו שכבר דובר שהוא יחליף את השגריר בוושינגטון. ישנה הצעה נוספת כי הוא יהפוך להיות סגן שר החוץ עד שליברמן יחזור.
על תיק השר להגנת העורף מתמודדים צחי הנגבי ושאר השרים שלא יקבלו תפקיד.


ועדת חקירה
זאת הדרישה שתהיה בליכוד על מה שקרה במטה הבחירות. ראשי סניפים כבר אמרו : "לא נשב בשקט עד שיתברר לאן נעלמו 60 מיליון שקל הרי לא יעלה על הדעת כי סכום כזה התאדה ונעלם".
מיד לאחר הקמת הממשלה תבוא דרישה מלמטה להקמת ועדת בדיקה. מה שברור הוא כי יהיה נסיון להתעלם מהקמה של ועדת בדיקה , אך כפי הנראה גם אם לא יקימו ועדה שכזאת באופן מסודר, מתכוננים חברי התנועה להקים ועדה ברשות מבקר חיצוני ותכלול הרכב של אנשי כלכלה וכספים. והם יציגו את הממצאים שלהם על לאן הלך הכסף.


חרדים
השבוע לבשו החרדים את חליפות האיומים והם המטירו את האיומים שלהם על חבריהם בעלי הכיפות הסרוגות כי הם יקבלו פייט כאשר יבואו לחלק את הארץ הם יצביעו עם השמאל על הורדת ישובים. השלב הבא היה נחרים לכם את המוצרים מההתנחלויות , וההמשך ארוך, כאילו שכאשר הייתה להם הזדמנות הם לא עשו זאת באוסלו ובהתנתקות.
אין ספק כי ימים לא קלים עוברים על החרדים, אך האם הם לא הביאו את המצב עליהם? דיברתי השבוע עם בכיר ביהדות התורה ושאלתי אותו אתם תמיד כאלה חכמים מדוע כאשר הייתם בעת שבג"ץ אמר שצריך חוק חדש מדוע לא הייתם מסוגלים להגיע להסכמה בעת ההיא האם בעת שהיה אפשר להגיע למתווה מוסכם לא היה יותר טוב מהמצב היום.
הוא הביט בי ואמר הבעיה אצלנו שאי אפשר להסביר לרבנים, וכל פוליטיקאי אצלנו מפחד להראות שהוא מסכים למהלך כזה ולכן אמרנו כי נפיל את הממשלה אם יובא חוק חדש, וכן זאת הייתה טעות שעוד תעלה לנו ביוקר.


רחוב הולנדי
זהו סיפור קטן ויפה שיראה כיצד החילוני ממן את החרדי. חבר שלי גר באזור חרדי. הבית עוד היה של סבו. יום אחד ריצפו את הסמטה שבה גר כרחוב הולנדי. לאחר מספר שבועות קיבל בדואר בקשה לתשלום אגרה על סך 180 אלף ש"ח. אץ רץ המסכן לעירייה ואמר מה הדבר הזה, לקח הפקיד את הבקשה ובדק במחשב ואז התברר כי באותו הרחוב יש רק שנים העובדים ומשלמים ללא הנחה את הארנונה המחשב חייב רק אותם בעלויות, וכל אחד קיבל סכום כזה.
ברור שאז תיקנו אך זה מראה איך ציבור שלם שלא עובד הופך לנטל על החברה.

הסנדלר
הלכתי לגוגל ורשמתי את המקצוע סנדלר. ומה קפץ ראשון? רבי יוחנן הסנדלר. והשני, הרב משה יעקב הכהן רביקוב. האם הרב יוחנן הסנדלר היה יהודי רע, האם הרב משה יעקב רביקוב שהיה מקובל ביפו היה גוי? מדוע לא יכול להיות תלמיד חכם גם בעל מקצוע? מדוע בניו יורק הולך האברך לעבוד וכאן הוא בא לקופה הציבורית שתממן אותו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בנט טרחן קטן

אריק זיו ויזר

נתניהו אסף חפץ מיותר – יומן פוליטי -מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

הדחלילים ועמידרור בלשכת נתניהו

אריק זיו ויזר

הדורון של האוצר רע לעם

קדימה לימין שור

אריק זיו ויזר

האדם שהאשים את אנשי הליכוד בצ'חצ'חיזם ב – 1981 התברר כצ'חצ'ח של 2009. – יומן פוליטי-אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן