23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

סער משיב למבקריו : ליהודים קשר היסטורי למערת המכפלה

דברי שר החינוך גדעון סער אתמול (ד) במליאת הכנסת בתשובה לדב חנין וחברי כנסת נוספים שביקרו את החלטתו לביקור תלמידים במערת המכפלה

 

אדוני היושב ראש, כנסת נכבדה, היה מצער מבחינתי לשמוע את חבר הכנסת דב חנין, שאני רגיל שיש נושאים שאנחנו לא מסכימים ויש נושאים שאנחנו כן מסכימים ויש הרבה נושאים שאנחנו לא מסכימים, אבל מדבר על חברון, מדבר הרבה על הנושא שנוגע לסכסוך, שזה בסדר, אבל לא אומר מילה אחת מה זה מערת המכפלה לעם היהודי. מילה אחת.

דב חנין שגה גם בדברים אחרים.הוא אמר, הציבור מצביע ברגליו. אתה יודע מה הוא מצביע ברגליו ? בכל שנה יש יותר מחצי מיליון יהודים שמבקרים במערת המכפלה.

עם כל הקושי ועם כל ההפחדות שאתם מפחידים אותם, יותר מחצי מיליון בשנה. אז עם ישראל מצביע ברגליים. הוא מצביע ברגליים הפוך ממך וגם כשהוא מגיע לקלפי פעם בארבע שנים או שלוש שנים הוא גם מצביע הפוך ממך.

אתם הרי כל פעם מנסים וכל פעם לא מצליחים ולא תצליחו עד שלא תיתן את הדעת בדיוק לדבר הזה, של מה הקשר שלנו הרגשי, ההיסטורי, הדתי, הלאומי לחברון ולמערת המכפלה. ועדיין אפשר שאחרי זה אנחנו נחשוב בצורה שונה על פתרונות מדיניים. אבל נקודת המוצא היא כל כך משובשת וכל הבהלה הזאת של – מה יקרה אם ילכו, יבקרו שם תלמידים, היא בעיניי ניסיון למחוק היסטוריה, ניסיון לטשטש, ניסיון לעקור אותנו מההיסטוריה שלנו בארץ הזאת.

אני מצטער שהיום לא הבאתי, אבל אני אביא את זה לג'ומס, ידידי, תכתובת שהייתה בין אלישע שפירא לבין בחור מ"השומר הצעיר" לפני 28 שנים על ביקורים של "השומר הצעיר" מעבר ל"קו הירוק" ומה נאמר על ידי אלישע שפירא, עם העמדה המדינית. כי הרי אתה לא היית מעלה על דעתך אם היו מבקרים במקום קדוש למוסלמים, שיש בו רוב יהודי, להסתייג אפילו את ההסתייגות הכי קטנה.

ואי אפשר לתאר את ההיסטוריה של העם היהודי בלי לתאר את חברון. אי אפשר, גם אם מאד מאד רוצים. מקום שמלך בו דוד המלך לפני יותר מ-3,000 שנה, לפני שמלך בירושלים ושם נמשח למלכות. דיבר חבר הכנסת אורי מקלב גם בהזדמנות קודמת שקראתי עכשיו בפרוטוקול וגם עכשיו על רכישת אחוזת הקבר במערת המכפלה על ידי אברהם אבינו מעפרון החיטי. באמת, הסיפור מסופר באריכות כל כך גדולה עם הצעה אחרת – בוא תקבור את שרה אמנו בינינו. והסיפור חוזר במהלך ספר בראשית, למשל, אצל יעקב אבינו. ומה הוא מבקש? "ועשית עמדי חסד ואמת, אל נא תקברני במצרים". ואחר כך, פעם נוספת בפרק

 

 

מ"ט, בצוואה על השבטים. הוא חוזר ומזכיר גם את בקשתו וגם את רכישת מערת המכפלה. "ויצב אותם ויאמר אליהם אני נאסף אל עמי, קברו אותי אל אבותיי, אל המערה אשר בשדה עפרון החיטי, במערה אשר בשדה המכפלה אשר על פני ממרא בארץ כנען אשר קנה אברהם את השדה מאת עפרון החיטי לאחוזת קבר".

כשהייתי שם עם ידידי, סגן שר החינוך הרב מוזס, פגשנו בכניסה קבוצה של סטודנטים יהודים, אגב חילונים, כמעט כולם מאנגליה, שהגיעו לביקור במקום. הם הגיעו מאנגליה. יהודים מכל העולם במשך דורות כספו למערת המכפלה. עכשיו אנחנו כאן, אנחנו לא נבקר במערת המכפלה.

לאיזה עם בכלל יש היסטוריה כזאת, שהוא יכול לגעת ממש בהיסטוריה שלו, באותם מקורות שבהם נוצר, והוא יגיד: אנחנו מוותרים על זה, אנחנו מוחלים על זה, כי יש ערבים שיש לנו אתם סכסוך על הארץ. והסכסוך הוא רק על חברון? הוא גם על ירושלים. הוא גם על העיר העתיקה.

אני חושב שהגישה הזאת, בדרך כלל, שמענו אותה מהפלסטינים והיה אותו ויכוח, אדוני היושב ראש בוודאי מכיר, בקמפ-דייוויד בשנת 2000, עם יאסר ערפאת, שגם הכחיש את הזיקה של העם היהודי להר הבית. הרי זה מאבק על הנרטיב שהעם שהיה פה והיה ריבון פה והוא העם היחידי בהיסטוריה של הארץ הזאת שהיה כאן ריבון, חוץ מאימפריות זרות. הרי גם אלה שמשתייכים לתנועה הלאומית הפלסטינית הם לא יכולים להצביע על פרק זמן אחר בהיסטוריה, שהיתה כאן מדינה פלסטינית כי פשוט לא היתה. פלסטין, זה היה השם שנתן בזמנו אדריאנוס לארץ ישראל כדי לנסות למחוק את הקשר של עם ישראל לארץ ישראל. למחוק את מה שמאפיין אותה, שאפילו כל מי שיקרא בקוראן יוכל להיווכח.

לא שאנחנו מסתמכים על הקוראן, לנו יש את התנ"ך.

על כל פנים, היהודים, חבר הכנסת דב חנין, חיו בחברון במשך כל הדורות כאחת מארבע ערים קדושות, גם בשנים שעם ישראל היה בגלות, למעט תקופה קצרה של פחות מארבעה עשורים אחרי הטבח בתרפ"ט עד מלחמת ששת הימים במשך כל הדורות. לא עלה בדעתם, גם כשהם הוגבלו על ידי שלטון זר 700 שנה מהמאה ה-13 עד אחרי מלחמת ששת הימים והיו יכולים להגיע אך ורק עד המדרגה השביעית, לוותר על הזיקה הזאת כי זה יסוד היסודות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם כחלון ישדרג את דבוש/ כתב ליכודניק

אריק זיו ויזר

לימור לבנת אשר שוחחה עם אליזבט פיינגולד, אמה של אלופת ישראל לנשים בחתירה על קיאק, יסמין פיינגולד.

אדלשטיין : הח"כים הערביים לא למדו את לקח קדאפי

בוגי: "הדור הצעיר ברשות מתחנך לשנאה לישראל"

אלי חזן

האם כחלון ישדרג את דבוש/ כתב ליכודניק

אריק זיו ויזר

סגנית השר גילה גמליאל מובילה מהפכה בתפיסת השילוב של הורות וקריירה במשרדי הממשלה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן