19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

סער אל תלך במתווה ליברמן

השבוע הקשה של פילבר, טעות נוספת של סער, הגיבנת של העליון, גיא רולניק שכח את רבין

מראשות הממשלה יהום הסער

בחדרי חרדים פורסם כי גדעון סער יחזור רק כדי להיות ראש ממשלה. סער אינו רוצה להיות שר או חבר כנסת. כך לפחות פורסם. הדבר איננו מפתיע וזאת משום שסער תמיד ראה את עצמו רק בהנהגה או כמספר 1. כך היה כאשר כיהן כיו”ר הקואליציה כחבר כנסת צעיר. אז קרא לו ראש הממשלה דאז אריאל שרון ורצה למנות אותו לסגן שר האוצר נתניהו. סער סירב. כאשר נשאל למה, השיב : “אני לעולם לא יהיה סגן של מישהו”.

כך גם עכשיו : סער מוכן לחזור רק אם יקבל את הבכורה. כלומר, יקרא לעמוד בראש הליכוד. כעת נראה כי סער לא יתמודד מול נתניהו. עכשיו נצטרך להמתין ולראות מה יהיה ביום שאחרי נתניהו ומי יהיו השחקנים מולו.

להערכתי, סער עושה טעות נוספת על זאת שנקט בה כאשר יצא להפסקה מהחיים הפוליטיים. סער היה צריך ללמוד כי הדרך להגיע לטופ זרועה בהרבה מכשולים. דווקא הוא היה צריך לנשום עמוק ולחזור אל הגלגל הפוליטי. סער חייב לעשות הערכה מחדש שתכלול חזרה לפעילות עד להתמודדות הבאה – בין אם לכנסת ובין אם לראשות הממשלה.


מנגד – ליברמן הזגזגן 

 

ללא ספק ליברמן למד אצל מרטין שלאף. כמו סער, ליברמן רוצה רק להיות ראש ממשלה ולכן הוא מהמר בז’יטון האחרון שלו : או שהוא מפיל את נתניהו והופך למנהיג הימין או שהוא גמר עם הפוליטיקה הישראלית. 

השבוע שמענו אותו מדבר על נתניהו והממשלה המזגזגת אז בואו נראה את הזגזגן מי שרץ בבחירות עם אריה אלדד ורץ לחיקו החם של אולמרט כאשר זה היה בתהליך התרסקות לאחר מלחמת לבנון השניה. מי שהודיע בלי חובות אין זכויות נמצא עכשיו בחיקה החם של חנין זועבי. מי שחבר לבנימין נתניהו כשותף מלא חבר לנוני מוזס השונא את נתניהו. הוא ממשיך בשלו – לזגזג.


מגש הכסף

 

גיא רולניק כותב  במאמר נוקב : “בן אליעזר יביא שלום, ליברמן ביטחון ואולמרט ראש ממשלה מצוין”.

“אליטה קטנה המקורבת לעמדות הכוח, הכסף והתקשורת יודעת שלהתנהגותם של מקבלי ההחלטות אין לרוב שום קשר לשמאל וימין, אבל מיליוני ישראלים שלא מסוגלים לעקוב אחרי הפרטים המורכבים – מורדמים”.

רק מה שמדהים הוא שגיא רולניק מתעלם מהעובדה שזה בסיס הקשר שהיה לרבין, פרס , וכן ליברמן, פואד, רמון, שרון. כל אלה ינקו מאותו חור בסיסי. ולכן, כאשר אנו מזכירים את בסיס הקשר של ההון והשלטון ראוי לזכור כי מאז סוף שנות השמונים ועד ימים אלה עובר חוט שני שאליטת ההון התחברה למועמדים לראשות הממשלה והמשותף לכולם הוא : רק לא נתניהו.
לחבורה זאת נשאר כעת רק ליברמן כענף שבו נתלים רק להגיע לשלטון שוב.

גיא רולניק מתעלם כנראה מכך שפואד זכה לתמיכה של השמאל כולל מר”צ. כלומר, זרעי השחיתות בשם השלום והביטחון זרועים עמוק עמוק.


הבחירות ליו”ר מרכז הליכוד

 

הכל נפתח. אין ספק כי המאבק הוא על התפקיד שממנו מגיעה המקפצה לכל תפקיד מרכזי. דני דנון כדוגמא. 
המועמדת המובילה היא השרה מירי רגב אחריה נמצאים אמסלם, הנגבי, ומזוז. אחרי השלישיה נמצא חבר מרכז דורון אטיאס.


לא נאורה 

 

השבוע עלתה בסערה פרשת בית המשפט העליון. רבים יצאו נגד ההתקפה על בית המשפט שפסק כנגד הריסת בתי המחבלים. בהמשך השבוע בעת המשך דיון על הנושא היפנוזה השופטים את האשמה אל הממשלה שהיא הגורם שמגיש מאוחר מידי, ולבזבז את הזמן.
אז בואו ונבחן את זריזות בית המשפט העליון. כבר ב – 2009 הוגש ערעור על החלטת ועדת הבחירות שהחליטה למנוע את מפלגת בל”ד  מלהתמודד בבחירות. בית המשפט קיבל את הערעור ואישר למפלגה שחרטה על דגלה את השמדת המדינה היהודית להתמודד. זאת, לאחר שכבר בעבר בית המשפט אישר את לעזמי בשארה לרוץ לכנסת. הוא כזכור, ברח לאחר מכן מהארץ כדי שלא יישפט על ריגול.

רק ב – 2011 מפרסם בית המשפט העליון את הסיבות מדוע אישר את בל”ד. כמה זמן עבר מאז והאם לא נשאלת השאלה האם בית המשפט העליון עושה זאת בכוונה כדי שהציבור ישכח שהם אלו שהכשירו את הצוררים האלה?
ואם צריך, בכל שבוע נביא על עינוי הדין שעוברים אזרחים בעליון. 
בשבוע הבא סקירה על התעללות בתי המשפט בבדש מפיקנטי .


מתווה הגז

 

אם הזכרנו את ליברמן המזגזג אז במתווה הגז הדבר בא לידי ביטוי באופן בולט. כך ליברמן שהופיע ערב ההגשה להצבעה אמר שהוא בעד מתווה אך לא יתמוך בהעברת הסמכויות מדרעי שסרב לחתום על המתווה. גם הפרשה הזאת מגיע לסיום כאשר דרעי הודיע שהוא עוזב את משרד הכלכלה. המשרד יעבור כעת לידיו של ראש הממשלה ראש הממשלה יסיים את המהלך.

כפי שכבר נתניהו הבטיח שגם עם ממשלה של 61 הוא יכול להצליח עכשיו נראה כיצד הזגזגן יצביע בכנסת על מתווה הגז.


מומו פילבר

 

אין ספק שהשבוע ירד האסימון בלשכת נתניהו כאשר מנכ”ל משרד התקשורת מומו פילבר התבטא כמי שתומך במחיקת רפורמת כחלון בסלולרי. פילבר, כך משתמע מדבריו, רוצה לייקר את מחירי הסלולר.

לשכת נתניהו הוציאה במהרה הכחשה גורפת. זאת למרות שמאז שפילבר נכנס לתפקיד הוא מונע את פתיחת שוק האינטרנט לתחרות. כפי הנראה, או שהוא טועה או שהוא משרת את בעלי ההון בתקשורת.

השבוע נזכרנו בעוד פצע של מומו פילבר. ועדת בדיקה בליכוד הוציאה הודעה כי מומו שעמד בראש מערכת הבחירות חייב להחזיר את שמונה מיליון השקלים שנשארו כגרעון שיצר במערכת הבחירות. האם זהו הפתח לעתיד שימנע מכך מיני שרלטנים לשחק בכסף של המפלגה?

מה שברור כי פילבר שהתעלם בעבר מהנושא כולל כאשר פורסם בליכודניק עומד לגלות שהיה עדיף לעבוד ביושר ולא בשקר.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אהוד בנה ברק הרס את תמיר – יומן פוליטי

אריק זיו ויזר

סילבן, אברמוביץ ואלון ליאל, בקשו סליחה

אריק זיו ויזר

סגירת מעגל של ביבס

אריק זיו ויזר

מצביעים רמי לוי

אלי חזן

מירי על המפה

הרויזיוניסט

שלי בחסות השטאטל החרדי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן