24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

סיעת הבלהות של נתניהו

הליכוד במילכוד

עכשיו זה ברור: סיעת החלומות של נתניהו מהקדנציה הקודמת הולכת להתחלף לסיעת הבלהות. זאת ועוד, נכון עכשיו הכל נראה עוד רך. רך כמו שמיכת פוך. כולם, אבל כולם בהמתנה ליום של הקמת הממשלה.

 

מיד לאחר הקמת הממשלה יישלפו הסכינים הארוכות. כבר היום מתחילים להכין את היום שאחרי. מקורבי גדעון סער מתכוננים להכין את הקריאה להתמודדות בליכוד על ראשות הליכוד. אל דאגה, גדעון יתחפש לשמעון פרס. הוא לא יעמוד בראש המורדים אך יהיו מי מטעמו שיריצו את הדרישה, בדיוק כמו שישנם תמיד אנשים מטעמו של פרס למנות אותו לנשיא ואף לשנות את החוק לשם כך, או אפילו למשנה לראש הממשלה. ברגע שתיפתח הקריאה לבחירות מקדימות אנחנו נראה שיתנהל מאבק על הנושא בתוך התנועה.

 

הדי תופי המחוללות ממערכת הבחירות שקראו “הנה בא ראש הממשלה הבא” מהדהדים בראשי אלה שגם חותרים להחליף את נתניהו.

ברגע שתיפתח התמודדות נראה את פייגלין מצטרף וכפי הנראה אל המערכה ייכנסו מועמדים וותיקים כמו סילבן שלום בוגי יעלון.

קרוב לודאי כי יהייה קשה להפיל את נתניהו כאשר הוא מכהן אך הנסיון מוכיח כי זה בדרך.

ללא ספק עד החלטת נתניהו על חלוקת השרים ישרור השקט שלפני הסערה.

אחרי שנדע מי משרי הליכוד יקבל תפקיד ואיזה אז ייפתח עידן המורדים החדש כי חברי הכנסת שהגיעו למקום גבוה ויראו כי נשאר להם רק הועדות, וכל זה במקרה הטוב, יחלו לנוע באי נוחות מתפרצת בכיסאם.

לא נראה את הממורמרים מתאבדים בועדות הכנסת למען הקואליציה. אז נגלה שלכמה חברים “פורץ השד החברתי מהבקבוק”. אנו נראה גם שכאשר יגיעו הדיונים על המערכת המדינית או אז חברי הכנסת יישרו קו עם מפלגתו של בנט ונתניהו עוד עלול לפגוש את חבריו מהסיעה שמיישרים קו עם בנט.

הפתרונות של נתניהו היא איחוד עם ליברמן עכשיו, הודעה כי בבחירות הבאות לא יהיו בחירות מקדימות בליכוד אלא ועדה מסדרת, כמו בישראל ביתנו.

הפתרון הנוסף הוא החוק הנורבגי. אכן, זהו החוק הכי מדובר בכל כנסת נכנסת אך אולי הפעם יבינו כי החוק הנורבגי הוא תוספת חיובית להפרדת הרשויות. כך שרים צריכים להתמקד בעשייה של הרשות המבצעת וחברי הפרלמנט יתמקדו ברשות המחוקקת.

בארה”ב חבר סנט או קונגרס מתפטר לאלתר מכהונתו באחד הבתים.

בחוק הנורבגי משאירים לשרים רשת ביטחון שהיה במידה ופוטרו הם לא מתנתקים מהפוליטיקה אלא חוזרים לכנסת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סקר ליכודניק : שר האוצר כ”ץ במקום הראשון

דניאל נחמיה

ישראל כץ: “מברך על מינוי כחלון”

אלי חזן

הרחקת יאיר גבאי מתנועת הליכוד

אריק זיו ויזר

סגן מזכ״ל מפלגת העם האירופי במפגש מצומצם עם חברי ׳גאווה בליכוד׳

אריק זיו ויזר

איפרגן: להחזיר את הכח למתפקדים.

הרויזיוניסט

כבר 65 שנה ואנחנו מושיטים יד לשלום.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן