24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי בליכוד

סיכום עשייה : שר האוצר ישראל כ”ץ

מתוך: חוברת חגי תשרי של “ליכודניק”, שתופץ בקרב חברי מרכז ומועצות סניפים לרגל ראש השנה תשפ”א

 

 

עם כניסתי לתפקיד שר האוצר, החלטתי לקצץ 10% ממשכורתי לאות הזדהות עם המצב במשק שבו כמיליון אזרחים נמצאים ללא מקום עבודה ופרנסה בעקבות משבר הקורונה.

בשעה קשה זו עלינו להוות דוגמא אישית כנבחרי ציבור.

כפי שהתחייבתי, הקציתי 250 מיליון ש״ח כדי לבטל את נושא כפל הקצבאות ואת קיזוז דמי האבטלה מכ-40 אלף מקבלי קצבאות שיצאו לחל״ת בתקופת הקורונה ובכך נעשה צדק עם השכבות המוחלשות ביותר. צעד זה תואם את השקפת עולמי ואת הדרך אותה אוביל גם בעתיד: תחרות וכלכלה חופשית עם רגישות חברתית.

 

הוצאתי לדרך, יחד עם רה״מ בנימין נתניהו, את התוכנית לעידוד התעסוקה, להחזרת מיליון מובטלים לעבודה לפני שיהפכו למובטלים כרוניים.

לצד זה, קיבלנו צעדים שיקלו על הציבור: ביטלנו באופן *קבוע* את המכסים ומיסי הקניה על שורה רחבה של מוצרים בהיקף 1.45 מיליארד שקלים בשנה ובנוסף סיכמנו על הענקת 35 ימי זכאות אבטלה נוספים, לזכאים.

 

נפגשתי עם נציגי ה”שולמנים” שהעלו בפני את עיקרי בעיות העצמאיים בישראל. אני רואה בציבור זה מנוע צמיחה מרכזי למשק הישראלי. סיכמנו על המשך עבודה משותפת לגיבוש צעדים להפחתה חדה ברגולציה ובחסמים השונים תוך מציאת פתרונות ישימים ומהירים. אמשיך לפעול למענכם ולתת תקוה אמיתית לסקטור זה.

 

החלטתי יחד עם רה״מ בנימין נתניהו, על תוכנית חדשה לסיוע למגזר העצמאים והמגזר העסקי. התוכנית, שהיקפה 2 מיליארד ש״ח, כוללת מענקים מיוחדים עד לגובה 400 אלף ש״ח, לעסקים שמחזורם עד 20 מיליון ש״ח, שנפגעו בהיקף של 60% לפחות בחודשים מאי – יוני, עד לגובה 15-10% מהמחזור.

כמו כן, החלטנו להוסיף עסקים עד למחזור של 100 מיליון ש״ח, שנפגעו בהיקף של 80% לפחות בחודשים אלה.

עצמאים עד למחזור של 300,000 ש״ח בשנה יקבלו גם הם מענק נוסף כפול בהיקפו ביחס לפעימה הקודמת.

בנוסף לכך, שונו הקרטיריונים לקבלת מקדמות מ 20% ל 40%, ביחס לפעימה הקודמת.

כמו כן, הוחלט להמשיך ולתת מענק גבוה יותר לעסקים ששימרו עובדים למרות הפגיעה הקשה.

תוכנית זו היא חלק מהמדיניות הכוללת לניהול המשבר, כאשר לצד האצת המשק אנו מוודאים כי השכירים, העצמאים והעסקים שנזקקים לכך יקבלו את המענה המתאים.

מטרת התוכנית היא לאפשר הזרמה מיידית של סכומי כסף משמעותיים, לעצמאים ולמגזר העיסקי, ללא עיכובים וחסמים מיותרים, ובכך לסייע להם לעבור את תקופת המשבר.

כל זאת לצד המשך קבלת המענקים בסך 7,500 ש״ח על כל עובד שיוחזר לעבודה

 

בנוסף, גיבשנו “רשת בטחון כלכלית 2020-2021”, חבילת צעדים שמעניקה ודאות וביטחון כלכלי למשך שנה לשכירים, עצמאיים ועסקים בתקופת הקורונה.

0-80 זהו הרוב בו אישרה הכנסת את הצעת החוק שהובלתי למתן רשת בטחון כלכלית לתקופת הקורונה לשכירים, עצמאים ובעלי העסקים וכן לציבורים נזקקים.

אני גאה בתמיכה הנרחבת ובערך הערבות ההדדית המלכד את כולנו. אוסיף להוביל את כלכלת ישראל לחוף מבטחים.

 

הצלחתי להביא לסיום השביתות של שני ציבורים חשובים: האחים והאחיות והעובדים הסוציאליים, ולאפשר להם לבצע את עבודתם בתנאים מיטביים. במקביל המשכתי לקדם בכנסת את החוק המרכזי למתן רשת בטחון כלכלית לשנה שלמה לשכירים, לעצמאים ולעסקים נפגעי הקורונה. החוק הושלם ויצא לביצוע למרות ניסיונות בעלי אינטרס לעכב את קידומו.

 

אישרנו בממשלה את תוכנית הסיוע בסך 8.5 מיליארד ש״ח להאצת הצמיחה במשק וסיוע לציבורים מיוחדים.

אני שמח שכשר אוצר הצלחתי לכלול בתוכנית, מעבר להשקעות בהייטק, בתשתיות דיור, בתיירות ובתחומים חשובים נוספים, גם את חידוש ביצוע הכבישים בפריפריה: בית שאן – עפולה, כרמיאל – מרום הגליל, אשל הנשיא – בית קמה, שהוקפאו עם עזיבתי את תפקיד שר התחבורה, וכעת יצאו לביצוע מיידי באמצעות משרד התחבורה.

 

כעת אנחנו מגבשים תוכנית נרחבת לטובת הכשרה מקצועית והסבת מובטלים מקבלי חל״ת למקצועות מתקדמים ובעלי שכר גבוה.

מידי יום אני מקבל את החלטות הנדרשות בתקופה קשה זו- וכך בכוונתי להמשיך ולעשות.

 

בתאריך 13.9 בכוונתי להביא את מסגרות ותוספות התקציב לשנה זו לאישור הממשלה, כפי שהוטל עלי בחקיקה שהתקבלה.

זה הזמן למימוש מחויבותו של המגזר הציבורי, שזכה להגנות נרחבות, לשותפות ונשיאה בנטל- לטובת מימון מקורות תקציביים לסיוע לשכירים, לעצמאים ולבעלי העסקים, לנכים ולציבורים רבים שנפגעו פגיעה קשה במשבר הקורונה.

מקבלי השכר והפנסיות הגבוהות של 20, 30, 50 וגם 100 אלף שקלים, חייבים לתרום את חלקם לטובת המובטלים, העצמאים, בעלי העסקים, הנכים ויתר נפגעי הקורונה. אין בכוונתי לגעת במקבלי המשכורות הרגילות. יו״ר ההסתדרות מבין זאת היטב, אבל פוחד להתעמת עם בעלי הכח.

בכוונתי להוביל בתקופה הקרובה מאבק חד וברור מול יו״ר ההסתדרות ולטובת הציבור, כפי שעשיתי בהצלחה מול ההסתדרות וראשיה ברפורמות השמים הפתוחים, התחרות בנמלים, פיתוח הרכבות, תשתיות הכבישים ורפורמות נוספות.

 

אני מבקש לאחל לכל בית ישראל שנה טובה ומתוקה!

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יום הולדת לאסוואן אבו חמוד – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

יום הולדת שמח ליואב דבוש – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

זה מה שהיה בישיבת הלשכה באריאל

יפת צדקה

הוגשה תלונה במשטרה על זיופים בבחירות בליכוד

אלי חזן

מתוך הסיטואציה

אמיתי שיף

ליכודניק מאחל מזל טוב לסבתא חגית ולאמא קארין ממשפחת אלמגור

עינר אביב
דילוג לתוכן