23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

סופת טורנדו בספל אספרסו / כתב: נרי אבנרי

אחרי שהקניבלים סיימו את הארוחה שהכין להם השף הקשיש חיים יבין, נשארנו עם השאלות. מה קרה?! על מה ולמה, חוו צרכני התקשורת בסופת טורנדו, בתוך ספל של אספרסו קצר?! בסדר- ביבי טעה!!- מה קרה??

אפרופו “פליטת הפה” של ביבי, כמה מילים על חיים יבין. האיש נחשב לאחד מקשישי העדר. מי ששם לב לראיון, יכול היה לראות איך המראיין מנסה להכשיל את המרואיין. בסוף הוא הצליח להוציא מנתניהו מחמאה כלפי ראש הממשלה. מיד לאחר שהסתיים הראיון, התקשורת כולה התגייסה לבשר לקניבלים: השף חיים יבין, הכין לכם לקראת ערב יום הכיפורים, ארוחה מפסקת.

 

משהו דפוק בדי.אן.אי. של מנהיגי הימין. תמיד לפני פעולה צבאית חשובה, יש להם נטייה חזקה לתמוך בראש הממשלה. התמיכה הזאת תכליתה: חיזוק רוחו של מקבל ההחלטה, והבטחה גלומה, שאם הפעולה תיכשל, “אנחנו בעניין הזה ביחד”.

 

ב-76, מנחם בגין הענק, אז יו”ר האופוזיציה, הביע את תמיכתו ביצחק רבין, בטרם קיבל את ההחלטה הקשה והמורכבת, על חילוץ החטופים באנטבה. לאחר שהפעולה הסתיימה, בדומה לביבי, גם הוא החמיא לראש הממשלה. חבל ששמעון פרס לא גמל לו באותה מטבע, כאשר שבו טייסנו עטורי תהילה מהפצצת הכור העיראקי.

 

באפריל 96, במבצע “ענבי זעם”, הרגו תותחני צה”ל בשוגג, מאה ושישה אזרחים לבנונים בכפר קנא. כל העולם התנפל על ישראל. הראשון להתייצב לצד ראש הממשלה שמעון פרס (אפילו לפני סוניה), היה הטוען לכתר, יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו. אילו הסיטואציה הייתה הפוכה, היו מתייצבים חמישים אלף שמאלנים בכיכר רבין (התקשורת הייתה מדווחת על ארבע מאות אלף), ומוציאים דיבת ישראל רעה.

 

אחרי שהקניבלים סיימו את הארוחה שהכין להם השף הקשיש חיים יבין, נשארנו עם השאלות. מה קרה?! על מה ולמה, חוו צרכני התקשורת בסופת טורנדו, בתוך ספל של אספרסו קצר?! בסדר- ביבי טעה!! זה לא מקובל שיו”ר אופוזיציה מברך או מחמיא בשידור חי לראש הממשלה. ובכל זאת, מה קרה?

 

מיד אחרי הראיון עם מר נתניהו, הגיחו דוברי השמאל ממחילותיהם, כדי לגנות. “קפץ לו הביבי”, הסבירו. דווקא חוקר הדי.אן.אי. חיים רמון, האיש הראשון שזיהה את הרדאר הדפוק בלווייתני העבודה רוצה את ביבי בממשלה!! איך זה? כנראה שהוא חש, שגם הרדאר של הסרדינים מקדימה דפוק, וזה רק שאלה של זמן, עד שהם יכניסו את עצמם, מיוזמתם, לקופסאות שימורים.

 

גם חוקר הדי.אן.אי הידוע, ח”כ איתן כבל הזהיר: “ביבי מסוכן לישראל”! שמעתי ושאלתי את עצמי: מה יש בה בפתטיות, שהיא מטריפה אותם? כנראה לא במקרה, נזכרתי בסיפור ששמעתי בטלביזיה מהעיתונאי הוותיק שייקה בן פורת, שהיה בידידות עם משה דיין. וכך סיפר: יום אחד אני שותה קפה במזנון הכנסת עם דיין. פתאום נכנס למזנון יצחק שמיר. “אתה רואה את האיש הקטן הזה?, שאל דיין, “מקרוב, הוא עוד יותר קטן”.

 

ולמה ביבי מסוכן? מפני שהוא חשף סוד ביטחוני. ומהו הסוד? הלכתי לגן ילדים בכפר-סבא, ושאלתי את הפעוטות, אם הם יודעים לאיזה סוד התכוון ביבי? תתפלאו!- כל הילדים בגן ידעו. שאלתי אותם אם הם שמעו את הסוד מההורים, ואלה השיבו, שכל הפגים בפגייה של ביה”ח מאיר סיפרו להם. הכול יודעים במה מדובר, אז על מה המהומה?

 

בערב, בכנס פעילי קדימה, הצהיר ראש הממשלה: “יש לנו פרטנר פלשתיני”. כולם יודעים שזה שקר. הרי היינו בסרט הזה. מדובר בסרט המשך לאוסלו. בסרט הראשון, שמעון פרס הצהיר את אותה הצהרה:  ”יש לנו פרטנר”, ובמקום אבו-מאזן, היה את ערפאת. הצ’ק שנתן הראיס חזר, בטענה ש- “חסרה חתימה”. אלה שלא חתמו- החמאס- פוצצו את ההסכם. חתימה של אבו-מאזן בלי החתימה של החמאס, שווה כקליפת השום.

 

וההצהרה ש”יש לנו פרטנר”, כמו הארוחה שהכין השף חיים יבין לקניבלים, יש לה תכלית: שיפור מעמדו הציבורי, של ראש הממשלה. בוגי יעלון היה מכנה זאת, מתקפת ספינים על אזרחי ישראל. ואם ניתן לומר שתושבי שדרות נתונים למתקפת קסאמים שבע שנים, הרי שאזרחי ישראל נתונים למתקפת ספינים, מאז ימי אוסלו האדומים (93).

 

תקשורת אחראית הייתה מספקת לצרכניה ידיעות אמת ופרשנות הוגנת. והאמת היא, שמה שאמר ביבי לחיים יבין, זה “כלום”, ומנקודת מבטם של אנשי החמאס, מה שנראה בעיני אולמרט כ”פרטנר”, בעיניהם ניראה כ”משת”פ”! זאת האמת! ומי שמסתיר אותה, או מתעלם ממנה, יהיה אחראי לתוצאות. זה יגמר בבכי…



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

משה לדור, זה בשבילך

אלי חזן

(אל) תקשיבו למאיר דגן

אריק זיו ויזר

לך לקדימה, משה פייגלין / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

אם לסבתא של רבין היו גלגלים

אלי חזן

אבי דיכטר לך הביתה! / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

…”כמו לחרבן על ונטילטור” / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן