21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

סוף עידן גרוטאות הרכב/מאת אריק זיו

המשרד להגנת הסביבה: התוכנית לגריטת כלי רכב ישנים יוצאת לדרך – מכרז להפעלת אתרים מורשים יפורסם בימים הקרובים השר גלעד ארדן: הורדת מכוניות ישנות מהכביש תסייע לצמצם את זיהום האוויר, תעלה את רמת הבטיחות בכבישים ותמנע השלכת פסולת רכב ברחבי המדינה. הכסף לתוכנית נמצא ואין סיבה שלא נצא לדרך.

המשרד להגנת הסביבה יפרסם בימים הקרובים מכרז ארצי לבחירת אתרים מורשים לגריטת כלי רכב ישנים. פרסום המכרז הינו שלב נוסף ביישום התוכנית לעידוד גריטה (הפיכה לגרוטאה) מוקדמת של כלי רכב שגילם 20 שנה ומעלה באמצעות תשלום של 3,000 ש”ח לבעל הרכב.

אמיר זלצברג מ”מ ממונה זיהום אוויר מרכב במשרד להגנת הסביבה מסר כי התוכנית לעידוד גריטה צפויה להוריד מהכביש מדי שנה אלפי כלי רכב ישנים, הפולטים כמויות גדולות של זיהום אוויר ושבטיחותם נמוכה.
לדברי אמיר הורדה מסודרת של כלי רכב אלו מהכביש תצמצם את זיהום האוויר בערים, תקטין את מספר גרוטאות הרכב המושלכות בערים ובצידי הדרכים ותביא להגדלת מחזור חומרי הגלם של הרכב.

במסגרת המכרז לבחירת אתרים מורשים לגריטת כלי רכב ישנים, יבחרו שישה אתרים בפריסה ארצית אשר יספקו את שירותי הגריטה. על מפעילי האתרים יהיה לעמוד בדרישות סביבתיות מחמירות כגון: העברת המנוע והשלדה להתכה, מחזור של המצבר, איסוף ומחזור של שמן משומש, דלק, גז מזגנים ועוד.

כיצד זה יעבוד:
האתרים שיזכו במכרז יפורסמו ברשימת האתרים המורשים לגריטת כלי רכב. בעל רכב ישן, יוכל להגיע לאחד מהאתרים המורשים לאחר שביטל את רכבו במשרד הרישוי. בתמורה לגריטת הרכב, בעל הרכב יזוכה ב- 3,000 ₪. התוכנית מיועדת לכלי רכב מגיל 20 שנה ומעלה.

התוכנית לעידוד גריטה מקודמת על ידי המשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם משרדי התחבורה, האוצר ומשטרת ישראל. לתוכנית הוקצו 20 מליון שקלים והתכנון הוא להפעילה בתחילת שנת 2010 לכל המאוחר. תוכניות מסוג זה הופעלו בעבר בהצלחה באירופה ובצפון אמריקה, והמשרד מקווה כי ניתן יהיה לראות תוצאות חיוביות תוך שנה ממועד התחלת התוכנית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הילולת בושאייף של ל”ג בעומר

אריק זיו ויזר

השר סילבן שלום ברעננה

אריק זיו ויזר

“כול עאם וואנתום בח’יר”

אריק זיו ויזר

דודו גולן מזמין לכנס חברתי בקטמונים

אריק זיו ויזר

מפגש צעירי הליכוד עם השר דן מרידור וסגנית השר גילה גמליאל

אריק זיו ויזר

דיון פתוח עם ח”כ אופיר אקוניס ותא לביא גלעד באוניברסיטת תל אביב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן