27.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

סגנית השר גילה גמליאל האחראית על קידום הצעירים, הסטודנטים והנשים במשרד ראש הממשלה

יזמה והובילה הצעת חוק ממשלתית מהפכנית שתובא מחר לאישור הממשלה וזוכה לתמיכת ראש הממשלה נתניהו !
על פי ההחלטה החל משנת הלימודים מהבאה (תשע”א) תוענק שנת לימודים אקדמית חינם לחיילים וחיילות משוחררים ולבוגרי שירות לאומי או אזרחי במוסדות להשכלה גבוהה בנגב ובגליל וביהודה ושומרון !
סגנית השר גמליאל (שהינה בעצמה בעלת 3 תארים אקדמיים):

” בשנים הקרובות אלפי חיילים וחיילות משוחררים ובוגרי שירות לאומי או אזרחי, שתרמו את מיטב שנותיהם למדינה ושידם אינה משגת, יזכו לקבל הזדמנות לרכוש השכלה אקדמית.
אני מאמינה כי רק על ידי השקעה בקידום ההשכלה הגבוהה בחברה הישראלית נוכל לצמצם באופן משמעותי את הפערים בחברה, לקרב את הפריפריה למרכז ולחזקה, לבנות חברה יצרנית ולא נתמכת ובכך לבנות ישראל חזקה ומשגשגת ! החלטה זאת תחולל שינוי ומפנה אמיתי ברמה הלאומית ותחזק משמעותית מבחינה אקדמית, כלכלית וחברתית את הנגב והגליל, יהודה ושומרון ! ”
תקציר החוק: החל משנת הלימודים תשע”א ואילך, תעניק המדינה מלגת שכר לימוד לשנת הלימודים הראשונה לחיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי-אזרחי.
ניתן יהיה לממש את המלגה במוסדות האקדמיים המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה באזורי הפריפריה- עדיפות לאומית (נגב וגליל, יהודה ושומרון).
מתן מלגת שכר הלימוד יתבצע באמצעות קרן ייעודית שתוקם למטרה זו במסגרת “הקרן לקליטת חיילים משוחררים במשרד הביטחון”. ניתן יהיה לממש את ההטבה בפרק זמן של עד 5 שנים ממועד השחרור או סיום השירות האזרחי-לאומי, לכל היותר. לא יהיה ניתן לפדות הטבה זאת בדרך כלשהיא ויהיה ניתן לנצלה אך ורק לצורך לימודים אקדמיים. גובה המלגה יהיה בסך 9700 ₪ .בנוסף, נקבע בהחלטה, כי יוקצו משאבים לתוכניות אקדמיות שתכליתן עידוד חיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי-אזרחי המגיעים מהפריפריה/אזורי עדיפות לאומית לרכוש השכלה גבוהה במוסדות אקדמיים בכל רחבי הארץ.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“ההסלמה במתקפות ההאקרים יכולה להפוך לאיום ממשי”

אריק זיו ויזר

תגובת סגנית השר גילה גמליאל ‏(נשים)‏ לדברי הרבצ”ר

אריק זיו ויזר

מגדילים את התקציב, מפחיתם את הגרעון

אריק זיו ויזר

נס בני המאה

אלי חזן

השר פלד בחשיפה לשומרון

אריק זיו ויזר

“המכרז יאפשר לצרכן לקבל אינטרנט מהיר יותר במחיר זול יותר”

אלי חזן
דילוג לתוכן