20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ איוב קרא סגן השר

סגן השר קרא בישיבת הממשלה: קיומו של משרד לענייני מיעוטים מדגיש את השוני והאפליה בין המגזרים

על פי בקשתו של סגן השר איוב קרא, המגזר הדרוזי והצ’רקסי יהיו תחת משרד רה”מ ולא יכללו תחת המשרד לענייני מיעוטים. כמו כן הממשלה הסכימה לבקשת סגן השר קרא לצרף את הישובים דאליית אל כרמל, עוספיא ומרר – הנמצאים כיום בטיפול הרשות לפיתוח המגזר הערבי – אל תוך התוכנית שאושרה היום בישיבת הממשלה. סגן השר קרא: “זהו יום היסטורי וחשוב מאין כמוהו למגזר הדרוזי והצ’רקסי ולכל אלו המאמינים בעיקרון השיוויון. הממשלה בהחלטתה חיבקה בחום וברגישות מיוחדת את המגזר הנושא בנטל החובות וכעת גרמה לו להיות שווה גם בקבלת הזכויות הבסיסיות. שיעור המתגייסים לצה”ל במגזר עומד על 83% ורובם לשירות קרבי. החלטת הממשלה מהווה גושפנקא שמגזר זה שווה זכויות ולא רק שווה חובות”.

הממשלה אישרה היום תוכנית מיוחדת למגזר הדרוזי והצ’רקסי בעלות של 681 מלש”ח. בתוך כך התגלעו חילוקי דעות על אופי שיוכם של המגזרים הדרוזים והצ’רקסים ואל הקצאת המשאבים המיוחדים הדרושים למגזרים אלו.

 

הממשלה אישרה היום תוכנית מיוחדת לפיתוח וקידום המגזר הדרוזי והצ’רקסי בעלות כוללת של 681 מלש”ח.

בתוכנית הטבות מיוחדות לרכישת קרקע  ע”י חיילים משוחררים, הטבות לקידום התעסוקה ואזורי תעשייה, הטבות לקידום החינוך, התחבורה והתיירות. כמו כן, הוקצו תקציבים לקידום תוכניות מתאר ותכנון בישובים השונים.

סגן השר קרא עם משרד רה”מ לפתור את בעיית שילובם בתוכנית של הרשויות דאליית אל-כרמל, עוספיה ומע’אר אשר החליטו בזמנו להצטרף לתוכנית לפיתוח המגזר הערבי על אף הפצרותיו של סגן השר קרא שלא יעשו זאת.

סגן השר קרא אמר: “התוכנית שתאושר תיתן מענה לכול אלה שמשמיצים את הממשלה, ואת חוסר רגישותה החברתית כביכול. הודעתי על כוונת הממשלה לאשר תוכנית זו לפני כמה שבועות והותקפתי על ידי האופוזיציה בצורה הבוטה ביותר, באומרם שאין סיכוי שתוכנית זו תצא אל הפועל. אני מקווה שיהיו הגונים הפעם ולהתנצל על ההתלהמות המיותרת. אנחנו ממשיכים בעשייה למען הציבור והם ימשיכו לדבר ולקטר, הציבור איננו מטומטם ויכול להבדיל בין עשייה לברברת”.

מאחורי הקלעים היו מאבקי כוחות בין השר שלום שמחון המעוניין להמשיך ולכלול את המגזר הדרוזי תחת הכותרת “מיעוטים”, לבין סגן השר איוב קרא המעוניין לנתק את הדרוזים והצ’רקסים ממשבצת “המיעוטים” ולהכניסם כשווים לכל דבר ועניין לכלל אזרחי מדינת ישראל ובכך גם יגזרו ההשלכות התקציביות למגזרים אלו.

עוד הוסיף סגן השר קרא: “המגזר הדרוזי מששתף בכל החובות הלאומיות ונושא בנטל ככל האזרחים במדינה. הכללתו בתוך משבצת “המיעוטים”, הכוללת מגזרים שאינם משתתפים בחובות האזרחיות במדינה – סותר את עיקרון השיוויון. אני מתנגד עקרונית להצדקת קיומו של משרד לענייני מיעוטים המנציח את הפערים בין האוכלוסיות השונות ומדגיש את השוני והאפליה בין המגזרים השונים בתוך אזרחי מדינת ישראל”.  



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פיתרון היסטורי לבעיית החמשל במגזר הדרוזי

אלי חזן

על “עובדה” ושקרים אחרים…

אריק זיו ויזר

מוכתר חברון: אין בסיס להקמת מדינה פלסטינית

אריק זיו ויזר

מאסד ועד איוב קרא

אלי חזן

נפילת אסד ימוטט את אויבי ישראל

אלי חזן

איוב קרא, על קוצים וקיצונים

אלי חזן
דילוג לתוכן