27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

סגירת תוכניות הלילה בקול ישראל – בטלו את רוע הגזירה /אתר עבודה שחורה

מאזינים כותבים לשר יצחק הרצוג הממונה על רשות השידור, לח”כ מיכאל מלכיאור יו”ר וועדת החינוך והתרבות בכנסת, וגם – נוסח מכתבם החריף של עיתונאי הרדיו להנהלת רשות השידור. אם אתם מזדהים – כיתבו את המכתב שלכם

זיוה כותבת לחה”כ הרב מיכאל מלכיאור

שלום רב, אני בדרך כלל לא פונה או כותבת מכתבים, גם כשאני חושבת שמשהו דורש תיקון, אבל התכנית האווילית להוריד תכניות אהובות על כל כך הרבה אנשים , ממש פוגעת בנו ומצערת אותנו.

אפנה את תשומת ליבך לתכנית מוזיקלית נפלאה ומרגיעה “כאן, שם ובכל מקום“, של יהודית בן יעקב, שדווקא אותה לא מזכירים הרבה, ששום מחשב לא יכול להחליף אותה.

אנא, עשה מה שצריך לבטל את רוע הגזירה!

בבקשה!

זיוה ורדי חביליו

****

עלי מקופנהגן שבדנמרק כותב לשר יצחק הרצוג

כבוד השר יצחק הרצוג

אני כותב אליך מאחר ואני מאמין שאתה תוכל למנוע שואה תקשורתית אמיתית. אישית אני מאזין היושב בחו”ל לתכניות הלייליות הנהדרות של משה (”מושיק”) טימור והתכנית העלאת שירים ישנים ‘מן האוב’ של נתיבה בן-יהודה. החלטה אומללה של רשות השידור להוריד דווקא תכניות חשובות אלה “בשל “אילוצים תקציביים” היא החלטה, שיש לעשות הכל כדי שלא תתממש. למי שקרוב לעבר, לנוסטאלגיה, להיסטוריה ולגילויים שאין להם תחליף חשוב ביותר שהתכניות לא תרדנה ושהקיצוצים ייערכו – אם בכלל – בתכניות שיש להם תחליף או שממשלת ישראל תמצא את הכספים המשמשים כרגע כתירוץ שדוף.אני מקווה שפנייתי תזכה אצלך לאוזן קשבת ולהבנה מלאה.

בברכה – עלי כהן

******

והנה מכתבם של עיתונאי הרדיו

6 ביולי, 2008

אל: מנכ”ל רשות השידור, מרדכי שקלאר

מאת: ועד עיתונאי הרדיו, ירושלים ותל אביב

הנדון: תכנית ה”חרום” לרדיו

שלום רב.

לפני כניסתם לתוקף של צעדי ה”חרום” שעליהם החליט הועד המנהל, אנו שבים וקוראים לך ולהנהלת הרשות לחזור בכם מן התכנית הזאת.

1) לא היה שום דיון עם העובדים לפני קבלת החלטות גורליות ומהותיות כגון אלה.

2) העובדים וההנהלה נמצאים בתקופה של משא ומתן נמרץ לקראת רפורמה ושינוי מבני ברשות. צעדים אלה, כצעדים קודמים רבים של ההנהלה, נעשו באופן חד צדדי, פוגעים במאזינים משלמי האגרה ובעובדים, ומהווים ניסיון ציני של ההנהלה לקבוע עובדות חדשות בשטח, בעיצומו של משא ומתן.

3) גם אם נכונה הטענה שמצבה הפיננסי של הרשות קשה, ברור לכל ש”קול ישראל” רווחי, מקיים את עצמו ואינו מהווה מעמסה על הרשות. לא ברור מדוע יש צורך בקיצוץ שיביא לחסכון שולי בלבד, אם בכלל, כשהתמורה לקיצוץ הזה תהיה פגיעה אנושה בשידורי “קול ישראל”. בשונה מתחנות רדיו מסחריות, שידור ציבורי מקצועי ואיכותי, לא מתנהל באמצעות מחשב אוטומטי, בלא נוכחות עיתונאי באולפן המשדר והמפקח על השידור, ובלא עבודת עריכה ראויה הקודמת לשידור. שידור מעין זה מועל באמון שנותנים בנו מאזיני “קול ישראל”, הרגילים לשידור איכותי וראוי, כמצופה מתחנת שידור ציבורית.

4) אנו שבים ומדגישים שביטול השידורים במסגרת “צעדי חרום” פוגע ישירות בעובדים העיתונאים, במשכורותיהם, שאינן מן הגבוהות ברשות השידור, בשיגרת העבודה ובמעמדם המקצועי.

5) אנו שבים וקוראים להנהלה לבטל לאלתר את כל הצעדים החד-צדדיים שנקטה ושהחליטה לנקוט, להמשיך להידבר עמנו, ולהימנע מצעדים חד צדדיים נוספים, ולא — נאלץ לשקול את צעדינו.

6) לוועד המנהל אין סמכות חוקית ומוסרית לפגוע בשידורי “קול ישראל”. תפקידו לקיים את השידורים ולממש את חוק רשות השידור, להרחיב את השידורים ולהשביח אותם. ביטול רצועות הלילה ברשת ב’, פגיעה במהדורות החדשות בלילה, והפעלת שידורים ממוחשבים ברשתות הרדיו בסוף השבוע, פוגעים פגיעה קשה בשידור הציבורי. השידורים בסוף השבוע ובלילה, כשהרייטינג אינו מן הגבוהים, הם נשמת אפו של הרדיו.

אנו מקווים שבשיתוף פעולה של כולנו – הנהלה ועובדים, נצליח לא רק לשמור על הקיים בשידורי “קול ישראל”, אלא גם לשפר ולפתח.

בכבוד רב,

ועד העיתונאים ברדיו, ירושלים ותל אביב.

העתקים:

יושב ראש הוועד המנהל, משה גביש

חברי ועדת הרדיו של רשות השידור

מנהל הרדיו, אריה שקד

יושב ראש אגודת העיתונאים בירושלים, אחיה גינוסר

מנכ”ל אגודת העיתונאים בתל אביב, יוסי בר-מוחא

עו”ד אופיר טל

עו”ד דיצה רפאלי



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שתי גדות לירדן/מומלץ הגיע במייל

אריק זיו ויזר

שינוי בשביל השינוי/ מיכאל מירו

אריק זיו ויזר

רה”מ על משבר שכונת האולפנה בבית אל: “לא אתן את ידי לפינוי”

אריק זיו ויזר

איוב קרא מציג את עמדותיו בנושא 20 שנה להסכמי אוסלו בכלי תקשורת ערבי

אלי חזן

צחי הנגבי בטוח שיש עתיד תיעלם מהפוליטיקה

אלי חזן

עומדים לצד ישראל בוושינגטון

אלי חזן
דילוג לתוכן