19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

סגירת מעגל של ביבס

*תג מחיר הפוך * מדינת כל מסתנניה* התרחישים של נתניהו * הלוקש שאורי אכל מליברמן * המחסום של נתניהו * סל קליטה לחוזרים בשאלה[divider]

לפרוש בשיא
אחד מראשי העיר הותיקים בישראל, שלמה בוחבוט, מי שכיהן כיו"ר השלטון המקומי גילה כי הוותק לא תמיד עומד לצידו וצריך לדעת מתי לפרוש. האיתות הראשון היה כבר בבחירות במעלות. הניצחון שלו היה בנקודות ולא בהכרעה. אם היה קורא את המפה היה מבין כי חיים ביבס שעבד כבר בשנתיים האחרונות על התפקיד והצליח ליצור מסביבו תמיכה מקיר לקיר, גם במגזר הערבי, נושף בכבדות בעורפו. היה ברור כי ביבס שבר את ההגמוניה של בוחבוט וכך כבר כשעתיים לפני סגירת הקלפיות לחש " ניצחנו".

אך ביבס עמד בכניסה לקלפי נחוש עד לרגע האחרון. עם גמר הספירה היה ברור כי ביבס הביס את בוחבוט .
מה שמדהים היה לראות הוא כיצד כל עובדי קומת היו"ר היוצא עובדים בגלוי נגד ביבס. רק צריך לזכור כי זה לא חוקי שעובד ארגון נוקט עמדה  ומנסה להשפיע על בחירות.
ביבס, שהחל את דרכו כעובד בשלטון המקומי, חזר והגיע לצמרת עת סגר מעגל.

ביבס שייך לדור חדש של מנהיגות מקומית שמחליפה את הבכיינות בעבודה. ביבס הוא איש ארגון מהמעלה הראשונה וגם איש אמונו של בנימין נתניהו. ביבס, שניהל את מערכת הבחירות המקדימות של נתניהו, התגלה כמי שהצליח להיות מנהל טוב. יש לזכור שבכל מערכות הבחירות נתניהו התגלה כמי שלא יודע לנהל אותם.
הוא אמנם נבחר, אבל כברירת מחדל. מערכת אחת שהייתה מנוהלת כמו שצריך היא המערכת שביבס ניהל.
כך שוב הוכיח הניצחון של חיים ביבס בבחירות לראשות השלטון המקומי כי מי שטרח בערב שבת אכל בשבת.

מדינת כל מסתנניה – הרעיון היצירתי

שמאל רדיקאלי הנהנה מהזרמת כספים ממדינות אירופה דורש ממדינת ישראל התנהגות יותר טובה ממה שאלה באירופה נוהגים שמזרימים את הכסף. כך מובילים האנרכיסטים מדיניות אצל "הפליטים" שידרשו החלטה קולקטיבית. הפליטים מקבלים הוראה לא להגיש בקשה לבדיקת מצב פליטותם. הרדיקאלים טוענים
שהממשלה לא בודקת וכך הם מיצרים מצב שלוחצים את הממשלה שיתנו אישור קולקטיבי למסתננים שהם פליטים. אחרי שיקבלו אישור יגיע השלב הבא של הדרישות : שלב איחוד המשפחות. ואחרי השלב הזה הם נמצאים כאן כבר אז בואו וניתן להם אזרחות.

השבוע כאשר ליברמן העלה את דעתו כי תושבי המשולש יועברו למדינה הפלסטינית במסגרת החלפת שטחים, העלה מישהו את הרעיון שגם את מהגרי העבודה אפשר להעביר לרשות הפלסטינית.

מבחן התרחישים של נתניהו

תרחיש א:
נתניהו מגיע להסכם ומודיע על הליכה לבחירות על בסיס ההסכם. זהו התרחיש הכי טוב מבחינתו אך גם הבעייתי ביותר כי הוא מגיע להסכם אך אין לו רוב בכנסת לפיזורה. כך, הוא עוד יכול למצוא את עצמו עם הסכם בלי גיבוי בפרלמנט. מזכיר את שלהי כהונתו של ברק כראש ממשלה אז היה ראש בלי כוח.
תרחיש ב
נתניהו מגיע להסכם והולך להקמת ממשלה חלופית כאשר הוא מבצע מהלך של החלפת הבית היהודי במפלגת העבודה. מכאן, יש ממשלה התומכת בהסכם אך נשארת הבעיה מבית בליכוד. לטעמי, היא פחות משמעותית.
תרחיש ג
נתניהו לא מגיע להסכם. יש לחץ תקשורתי על לפיד ולבני לחבור לב'וזי הרצוג להקמת ממשלת שלום ביחד עם החרדים. מוקמת ממשלה על בסיס הכנסת הזאת ללא חלקים מהליכוד והבית היהודי.

כרגע, נראה התרחיש הכי פחות ריאלי.
תרחיש ד
נתניהו מגיע להסכם אך לא הולך למפץ. הוא מדשדש עם הליכוד שמפסיד את הימין ליברמן שאיבד את האפשרות לחבור לליכוד. ליברמן פונה ללבני ופרס וקורא להם ללכת על מפלגה על בסיס גבולות 67 עם חילופי שטחים ומסירת השכונות הערביות בירושלים. ישראל ביתנו והתנועה מהווים את בסיס מפלגת השלום כאשר יובילו אותה ליברמן, לבני ופרס הפורש מהנשיאות. כבר השבוע שמענו את פרס מגדיר את ליברמן כמבוגר האחראי וליברמן משבח את ההסכם שקרי הביא.
הסרט של בנט וחוטובלי

בנט וחוטובלי חיים בסרט. הם מדברים על נתניהו כמי שהולך להידברות רק כאסטרטגיה. כפי הנראה כבר ויתר נתניהו על הרבה יותר ממה שנראה. הקולות שמדברים על איך ייראה גבול הביטחון והאם ישראל תישאר על הגבול או בעצם האמריקאים או כל דיבור על פתרון אחר מאשש את ההרגשה כי נתניהו כבר ויתר על רוב השטח ביו"ש. כפי הנראה, מה שהיה בקדנציה הקודמת הפך להיות ממשי ולא מריחה. קרי לא נותן לנתניהו ואבו מאזן למרוח אותם, הוא מפרק אותם בכל פעם שהם מעלים קושי.

מצב זה מזכיר כי הציבור הימני קיצוני מהבית היהודי וחלקים מהליכוד עומדים להיות מופתעים כמו שהופתעו כאשר בגין חתם על הורדת ישובים בסיני, כשרבין חתם על אוסלו ושרון קיבל את מפת הדרכים וביצע את תוכנית ההתנתקות.

אורי אריאל
אין ספק כי אורי אריאל אכל מליברמן לוקש גדול. בעת מערכת הבחירות בירושלים הודיע אורי אריאל על תמיכתו במשה ליאון, זאת למרות שהציבור שלו רצה ותמך בניר ברקת. כאשר נשאל בזמנו מדוע הוא נוקט בעמדה הזאת הוא הסביר שליברמן הבטיח תמיכה בנו מול נתניהו, אך ליברמן הודיע השבוע "כי לא יהיה
הסכם טוב יותר ממה שקרי מגיש לנו".

אז אורי אריאל אכל לוקש גדול מליברמן.
החוק של גלאון
לח"כ זהבה גלאון, יו"ר מר"צ, יש הצעת חוק שתעניק "מענק קליטה" לחרדים היוצאים בשאלה. זאת בדומה לסיוע שמקבלים עולים חדשים ממשרד הקליטה. הצעת החוק של גלאון מבקשת לפתור חלקית את הבעיות הכלכליות העומדות לפתחם של היוצאים בשאלה, במיוחד מהמגזר החרדי, לאור העובדה כי הניתוק שלהם
ממשפחותיהם מביא אותם למצוקה כלכלית קשה.

היה והצעת החוק הזאת תעבור נגלה כמה מהחרדים נוטשים את הגטו החרדי לטובת חופש.
המחסום של נתניהו

יש לנתניהו מחסום אחד : הכיפה האדומה שהשמאל עשה לו בעת שכיהן בממשלתו הראשונה אז הודיעו כי יתנו לו רשת ביטחון וכאשר נתניהו חתם על הסכם וואי פלנטיישן התברר לו לדאבונו כי הוא איבד את תמיכת הימין ומצד שני רשת הביטחון של השמאל הייתה מחוררת וכך הגיע נתניהו לנפילת ממשלתו ואיבוד כיסא ראש הממשלה.

לכן כאשר נתניהו שומע את זמירות רשת הביטחון מהעבודה והשמאל, הוא נזכר
כיצד חתם ונחתם גורלו.

תג מחיר

אל"מ ירום נפגש עם המנהיגים המקומיים לפגישה תקופתית, וזו עסקה בדרכי ההגנה על היישוב ועל פעילות רכזי הביטחון באזור. כשחזר ירום לג'יפ שלו בתום הפגישה גילה כי צמיגי רכבו שחנה בתוך ההתנחלות, נוקבו. הוא העביר דיווח על כך למשטרת מחוז ש"י וזו פתחה בחקירה. גורמים צבאיים גינו את המעשה והגדירו אותו חמור מאוד. "בדומה לאירועים האלימים של פעילים קיצוניים כלפי פלסטינים במהלך השבוע בשומרון". יחד עם זאת ציינו הגורמים כי קיצוניים אלו אינם מייצגים את מרבית המתיישבים באיו"ש והם פועלים על
דעת עצמם.

צריכה להיות מדיניות של תג מחיר הפוך : על כל פעילות של תג מחיר הורדת מאחז. אני בעד התיישבות אבל העשבים השוטים האלה צריכים לדעת ולהבין שיש מחיר לפעילות כזאת. כך הם תוקפים ערבים ואחר כך את קציני וחיילי צה"ל. רוב תושבי יהודה ושומרון לא כאלה אך מתברר כי יש ימין סהרורי שמוכן לפגוע בקציני צה"ל כתג מחיר. צה"ל חייב להגיב בתג מחיר כואב הורדת מאחזים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המפץ של גבעת האולפנה

אריק זיו ויזר

מי יחליף את יריב

התחיה שנולדה בהפגנת הענק

אריק זיו ויזר

נתניהו לא שרון, ארדן לא כחלון, בנט לא כץ!

אריק זיו ויזר

מי הרעיל את אובמה

אריק זיו ויזר

בלי חרות ומק”י – יומן פוליטי מאת:אריק זיו

דילוג לתוכן