19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

נתניהו, שבור שתיקה

עד לא מזמן, התפתלה הרכבת הקלה בינות בתי האבן המפוארים של רחוב יפו וגרמה לנו להרגיש, לו רק לרגע, כאילו היינו באירופה הקלאסית. והנה, המציאות טפחה על פנינו בעוצמה כאשר ערבים הציתו את פסי הרכבת בזעם, כחלק מגל האלימות הנוכחי שהתחיל ברציחת שלושת ילדינו.

 

 

אין צורך לציין שאלימות וטרור צריכים להיות מטופלים ביד קשה ביותר. יש לדכא באכזריות כל ניסיון לפגוע במדינת ישראל ולא- האכזריות תופנה כנגדנו.

 

כחובב טכנולוגיה אני חבר בקבוצות פייסבוק ו-וואטסאפ רבות הקשורות למחנה הלאומי. לצערי, השמועות על גל עכור של גזענות, קריאות לנקמה אלימה והכשרת מעשי שנאה- התבררו כנכונות. הצעות “לכסח את הערבים” מתחרות בהצעות מפורטות יותר על עסקים ערביים שיש להחרים. מחוץ לגבולות הדיגיטל חווים נאמני כהנא “אביב” של ממש בהפגנות בהן עולה אחר הכבוד הדובר ברוך מרזל, בהתפרעויות ספורדיות בעיר הבירה ואף במקרים אלימים בפועל כנגד בני מיעוטים.

 

לא זו דרכו של הליכוד ולא זו דרכה של הציונות. כך פשוט.

 

אמנם, הקרקע שמאפשרת צמיחתם של “עשבים שוטים” אלה אשר מכסים חלקות טובות ורבות מדי, קשורה במישרין לחוסר המנהיגות של ממשלת ישראל. שחרור המחבלים הסיטונאי בשנים והתגובה הרפה לטרור בקבוקי התבערה, האבנים והירי שהופעל כנגד יהודים ביו”ש בשנים האחרונות- שחקו את האמונה של ישראלים רבים ביכולת המשילות וההתמודדות עם טרור של המדינה. אך מציאות זאת, בעייתית ככל שתהיה, אסור שתאפשר אווירה ציבורית מתלהמת כנגד ערבים והתרת רסן לפריקת זעמם של קיצוניים שבאים מקרבנו.

 

זה הזמן שבו ממשלת ישראל צריכה לשבור את השתיקה שלה בנושא. לא עוד אמירות כלליות וחלשות כנגד לקיחת החוק בידיים. יש לנקוט יד קשה כנגד יהודים המסיתים לאלימות וחלילה גם מבצעים כזאת. ראוי שנתניהו ושריו יגיעו לכל פינה בארץ ישראל, חמושים בצו המוסרי של זאב ז’בוטינסקי (“שם ירווה מנחת ואושר בן ערב, בן נצרת ובני”) ובמורשת המכילה של מנחם בגין (שלחם נגד הממשל הצבאי על ערביי ישראל) וישימו קו אדום כנגד גזענות ואלימות. זוהי רוח הליכוד כתנועה לאומית-ליברלית, זהו המעשה הראוי למפלגת שלטון.

 

ברק הרשקוביץ, פעיל ליכוד מתל אביב וממייסדי “פורום מנוף”- חוג הצעירים הלאומי-ליברלי בליכוד.
הכתוב במאמר זה על דעתו של הכותב בלבד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צו השעה – הכשרות מקצועיות

אבי נחמני

איפה אלביס פרסלי?

אריק זיו ויזר

בוגי ופוליקר – ילדות קשה בקריית חיים של המערך

אריק זיו ויזר

כזוהר הרקיע ”מאירים ומזהירים”

אלי חזן

הסדרת הזנות – אלימות במסווה של נאורות

אלי חזן

זהירות מנדרים ושבועות – פרשת מטות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן