19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

נתניהו : “נכבד החלטת בית המשפט בנושא מגרון”

תגובות מעורבות בליכוד לנוכח החלטת בית המשפט העליון לפסול את הסדר מגרון. נתניהו ובגין מכבדים, אדלשטיין ודנון אינם מרוצים

 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באזכרה הממלכתית לנשיאים וראשי ממשלות שהלכו לעולמם כי : “ממשלת ישראל, כמו גם כל אזרחי המדינה, מכבדת את החלטת בית המשפט ופועלת על פי חוקי ישראל. לפעמים גם המובן מאליו צריך להיאמר”.

השר בני בגין, מי שניהל את המשא ומתן עם תושבי המאחז מגרון, אמר בתוגבה לפסיקת בית המשפט העליון: “בית המשפט לא קיבל את בקשתנו, אך הממשלה מכבדת את החלטת בית במשפט ותקיימנה”. הוא הוסיף ואמר : “בתוך כך, תקיים הממשלה גם את ההסכמות הכלולות בפנייתה לבית המשפט, כפי שנקבע בינה לבין תושבי מגרון, כולל לגבי בניית בתי הקבע של התושבים בגבעת היקב”.

ואילו סגן יו”ר הכנסת, ח”כ דני דנון פנה היום (ב’) לרה”מ נתניהו, וליו”ר הכנסת, רובי ריבלין בכדי לכנס את הכנסת באופן מיוחד במהלך פגרת החורף ולהעביר את החוק להסדרת מאחזים: “בג”ץ מנסה למנוע מהממשלה לממש את תפקידה- נעביר את הסדר מגרון באמצעות חקיקה ראשית ונבהיר לבית המשפט- הממשלה היא הריבון במדינת ישראל”, אמר דנון. לדבריו, נאספו מספר חתימות בדרך למכסה הנדרשת בכדי לכנס את הכנסת באופן מיוחד בפגרה. אין שום סיבה שבתקופת ממשלת הליכוד יהודים יפונו מביתם. עלינו לממש את האחריות שניתנה לנו על ידי העם ולהנהיג את המדינה ואת ההתיישבות ביהודה ושומרון על פי ערכיהם של זאב ז’בוטינסקי ומנחם בגין”.

השר יולי אדלשטיין הביע אכזבה רבה ואמר : ״החלטת בג״ץ היא שערורייה שאין כדוגמתה! בג״ץ מאשר את הטענה ששופטי ישראל חיים במגדל השן ומנותקים מהשטח. החלטתם משחקת לידי הקיצוניים ובמקום לברך על הפשרה שהושגה הםהחליטו לצדד בטענה של הפלסטינים שיש להם בעלות על הקרקע – דבר  מופרך שלא הוכח עד עתה למרות ניסיונותיהם!״



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בוגי: “פני הפלסטינאים לא לשלום”

אלי חזן

ומה חושב בוגי על המפגינים בדרום תל אביב?

אלי חזן

יובל שטייניץ, נועד עם סגן מזכירת המדינה האמריקאית, ג’ייקוב לו

אריק זיו ויזר

“להשיב את השליטה המלאה של מדינת ישראל בקבר יוסף”

אלי חזן

ההברקה של דרעי : נתנאל איזק מונה לראש המטה של שר הכלכלה

אריק זיו ויזר

ריבלין: “המערכה על ירושלים מתחילה במעלה אדומים”

אלי חזן
דילוג לתוכן