22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נתניהו מקדים תרופה למכה:משאל מתפקדים

פליטי השררה של קדימה מחפשים קרש הצלה, דמעות התנין של ערוץ 10, משאל מתפקדים בעת בחירת מוסדות, חוק לשון הרע מה חסר בו, הטלביזיה החינוכית צורך או מקום למשכורות,מאבק שאמה וכץ לאן, הבולדוזר הגיע לכביש הערבה, יריב לוין דואג ללוחמי השייטת שנפגעו בקישון.

ההתקפה על אלקין ולוין – מצג שווא

 

המתקפה התקשורתית על יריב לוין וזאב אלקין נועדה להציג מצג שיראה כי הימין משתגע אך המצג הזה הוא מצג שווא שכן מי שהשתגע זה כבר בפועל זהו השמאל הישראלי. כאשר חברי השמאל הפגינו בקיץ האחרון הם רתמו את אמצעי התקשורת למען המחאה. גם אני הייתי בעד המחאה אך הם רצו בהפלת הממשלה. לגיטימי ? בוודאי שכן אך בוודאי לא שווה. ומה דורשים בסופו של דבר מתנגדי אלקין ולוין ? שוויון. אך את השוויון לא ראיתי התגיסות בעת המחאה כנגד  ההתנתקות. בהשוואה למחאת 2011 שוויון בסיקור לא היה. הרי אז היו ימים שחורים לדמוקרטיה. אלו היו ימים שכדי שאג'נדה של מישהו תתקבל היה אפשר לקמט את הדמוקרטיה. שרון הכריז על משאל המתפקדים, התקשורת הציגה סקרים כי שרון מנצח בקרב המתפקדים, הסבירו כי מרכז הליכוד הוא ימין קיצוני, מה שלא היה נכון, והמתפקדים הם "המתונים". אך בפועל בקלפי התברר כי המתפקדים ראו מה ששרון לא ראה, שהתקשורת הסתירה מהציבור כי ההתנתקות מסוכנת, כי מהלך שלא בהסכמה לא מחזיק מים. בתקשורת עכשיו מתבכיינים ומקיימים כנס להגנת התקשורת. בהצלחה לכל הצדדים.

 

קדימה

קדימה היא עוד תזכורת כאובה לתקשורת שהעצימה את מפלגת פליטי השררה. הרי כל בר דעת ידע כי בקדימה חוגגים על הקופה של המפלגה. שם קיימת המסורת של שרון ובניו שקופת המפלגה היא קופת תשלומים פוליטים למקורבים או לכאלה שצריך לתגמל אותם, כפי שהיה עוד בליכוד. כל אחד הפך להיות רכז בליכוד ויועץ משפטי נוח קיבל שכר מופקע כך גם אצל ליבני "מלכת הפוליטקה האחרת". בכירים בקדימה הוחזקו ע"י המפלגה גם כאשר עזבו את הכנסת. רמון והנגבי וצוותיהם מוחזקים אע"י המפלגה. אז לליבני אין פוליטקה אחרת יש לה פוליטקה רעה וישנה אך עכשיו שלליבני יש אלטרנטיבה לבנה מהשמאל כמו שלי, סר חינה בתקשורת ועולות כל מיני פרשיות שקשורות לקדימה. גם מעצרו של הגזבר של קדימה עוד יפתח שם תיבה פנדורה לא קטנה. חבר כנסת מקדימה אמר השבוע : "לא ציפי ולא מופז ישקמו את המפלגה. צריך ללכת לבחירות במפלגה, לקחת את הנגבי שיעמוד וישקם את המפלגה כי מופז הוכיח כבר שהוא לא מנהיג. ברח פעמיים : פעם מהליכוד ופעם כאשר הפסיד ללבני הודיע כי הוא פורש. לכן צריך לשים את הנגבי כדי לשקם את המפלגה וטובה שעה אחת קודם. במידה ולא יטופל הנושא קדימה תגמור כמו שינוי".

 

ערוץ 10, שוב

מזכירים את ערוץ 10 שוב. רוצים שהממשלה תשלם את החוב שלו אך ערוץ 10 מתחמק מתשלום החוב כבר שנים. אז כפי שכבר כתבנו הציעו לבעליו לשלם את החוב בתשלומים והם לא הסכימו, הציעו לבעלים של הערוץ פתרונות גבייה אחרים אך הם מיאנו לשמוע.

 

לשון הרע על חוק לשון הרע

למעשה לי אין בעיה מהותית עם החוק אך יש לי הסתיגויות מהחוק כפי שהוא מופיע היום.  האיום בתביעה הוא גם היום יותר מכשיר לנסות למנוע פרסום גם כאשר הנתונים מראים כי חשוב לפרסם והרבה גורמים משתמשים בכוח הזה להפחדה. כך מתקבלות תביעות שרבות מהן תביעות סרק שלא מגיעות לידי מיצוי הדין בסוף, ולכן כאשר מעלים חוק גורף מצד אחד צריך גם ליצור תהליך של ענישה מול מי שישתמש בחוק רק כדי למנוע חשיפה או פרסום ע"י שימוש בהפחדה של תביעה.

 

הועידה שבפתח

מכתב ששלח עו"ד יוסי פוקס על שינוי שיטת הבחירות לחזרה חלקית למרכז כאשר הציע לבטל את המחוזות, חברי המרכז יבחרו את החדשים והמתפקדים יבחרו את המכהנים, הדליק נורות אדומות בהנהגת הליכוד שמתנגדת לשינוי בשיטת ההצבעה. מקורבים לראש הממשלה בודקים היום את האפשרות לקעקע את המהלכים לשינוי שיטת הבחירות בליכוד ולבצע מהלך של משאל מתפקדים בעת ההצבעה לועידה. כך הערכה כי כל מתפקד שיגיע להצביע למוסדות יצביע בפתק נוסף האם הוא רוצה או מתנגד לשינוי השיטה.

בשיחה הסבירו לי שמהלך כזה ימנע מחטף בועידה של הליכוד. בכיר בלשכה של נתניהו הגיב כי לא היו דברים מעולם ונתניהו לא מתעסק בביצה הפוליטית.

 

הטלויזיה החינוכית

בלשכת ראש הממשלה לא אהבו את הסיבוב שעשה עליהם שר החינוךכאשר החליטו כי הטלויזיה החינוכית תעבור לרשות השידור במסגרת הרפורמה שמתבצעת כדי ליצור חיסכון בהוצאות. אין ספק כי חשוב מאוד לשמור על השידור הציבורי, ואין ספק כי יותר מכך צריך למנוע ביזבוזים אך מה באמת החשיבות של הטלויזיה הלימודית?

צריך לזכורש הערוץ החל לשדר ב-24 במרץ 1966, תחת השם "נאמנות הטלוויזיה הלימודית" והופנה לתלמידים מגן הילדים ועד לבית הספר התיכון, כשהוא מקנה חומר לימודי בתחומים כגון מתמטיקה ואנגלית, כמו גם בתחומי העשרה שונים. מנחי התכניות היו מורים שעברו הכשרה להנחיית משדרי טלוויזיה.

אז מה שהיה מתאים לאמצע המאה הקודמת נראה היום מיותר.

אז יותר נכון היום להתמקד בקיום שידור ציבורי טוב וחזק מאשר כל מיני פלסטרים על מוגלה. כולי תקווה כי למרות החיכוכים ברשות השידור ישכילו כל הגורמים שבאמת אחראים על השידור הציבורי וחרדים לקיומו לשלב ידיים ברפורמה שלמה שתיתן עתיד לשידור הציבורי.

 

אביב ערבי

אין ספק כי העולם עמד נפעם ונרגש מול ההמונים שיצאו להפגין באביב האחרון מול הנהגה המושחתת במדינות הערביות. אך כפי שבעבר הם לא הבינו כי המהפכה תהפוך למהפכה איסלאמית רדיקלית כמו שהיה באירן וטורקיה. מצרים וטוניסיה, שהייתה סמל החילוניות והפתיחות, הופכות להיות חוד חנית איסלאמי. גם אם במצרים יעמוד בראש המדינה מנהיג חילוני כמו עמר מוסא הוא יהיה מריונטה של האחים המוסלמים. הרי כבר בימים האחרונים הותקפו שוב עיתונאיות בכיכר תחריר. בהפגנות אתה לא רואה נשים. בסופו של יום הדמוקרטיה האיסלאמית היא הנשים בבית והעולם הערבי יחזור לעוד הרבה שנים של דיכוי נשים ועבדות של ילדים.

 

אגו בגרוש

המאבקים המתוקשרים של חברי הכנסת כרמל שאמה וחיים כץ מיותרים. אין ספק כי הרבה דם רע עבר בין השניים.

חיים כץ חזק בשטח וכרמל חזק בפייסבוק. כרמל לקח את המאבק לזירה הציבורית מול חיים שמוביל במתפקדים. מעניין איזו זירה תנצח בסופו של יום? לדעתי שני הצדדים יפסידו במלחמה המיותרת הזאת, אך הם חייבים להפסיק את המלחמה הזאת. אפילו אולי ברמה של נתניהו לקרוא לניצים ולדרוש מהם להפסיק את המלחמה ביניהם, בכל מקרה טוב כבר לא יהייה מהמלחמה הזאת.

 

כביש קטן בערבה

בשבוע שעבר נסעתי לאילת לחופשה ואחד הדברים הלא נעימים בהם נתקלתי הוא כביש הערבה. כביש ארוך מונוטוני וצר בעל שני נתיבים. כאשר עברנו את יטבתה נפתח לנו כביש שתענוג לנהוג בו. רעייתי אמרה לי : "תגיד לחבר שלך שכל כביש הערבה צריך להיות כך". אז אמרתי לו והתשובה של ישראל הייתה : "כל הכביש כבר בתכנון וגם שר האוצר יותר משותף לצורך של הרחבת כביש הערבה. אין ספק כי כץ ממשיך דרכם של בולדוזרים כמו שרון ופואד.

 

צוללי הקישון

אריק בנדר העלה במעריב את בעיית לוחמי השייטת שנפגעו באימוני צלילה בקישון המזוהם. כבר שנים שהם נלחמים על השיקום וההכרה של משרד הביטחון אך הם ניצבים מול קיר אטום. חבר הכנסת יריב לוין הוא חלק מחקיקה למען הלוחמים מהשייטת. חבר כנסת חסון מקדימה מנסה להוביל הסכמה ללא חקיקה אך חברי הכנסת הבהירו השבוע כי במידה ולא ינתן פיתרון הוא יגיע בחקיקה. לא יעלה על הדעת שלוחים שנפגעו לא יטפלו ע"י מערכת הביטחון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יומן פוליטי: האם יאיר נתניהו בדרך לפוליטיקה?

אריק זיו ויזר

בן כספית שכח מה זה להיות עיתונאי !

אריק זיו ויזר

למה ליכוד משה פייגלין מקור ראשון

אריק זיו ויזר

גילה OUT מירי IN

אריק זיו ויזר

ממשלת נתניהו הרביעית : משקד ועד בית שאן

אדלר : בוז'י נראה כמו מחזיק מפתחות של לבני

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן