22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

נתניהו מפנה את הכנסת

השארת שכונת האולפנא על תילה, הינה מתברר משימה בלתי אפשרית עבור ראש הממשלה.

הממשלה בראשותו הצליחה בהחלטתה מיום- 11.9.11 להלבין כ-60,000 מבנים לא חוקיים של הבדואים בנגב ולהסדיר מאות אלפי דונמים של תביעות פיקטיביות לבעלות על הקרקע שם. חמישה מבנים בבית אל זה הרבה יותר מסובך. המצב מורכב אומרים בלשכת רוה"מ. יש פסק דין של בג"ץ. ניחא, פעמים שאין פתרון לרשות המבצעת.

 

אבל היא כידוע אינה הרשות היחידה במדינה דמוקרטית. על שולחנה של הכנסת יעלה ביום רביעי חוק ההסדרה. חוק שיסדיר את מה שראש הממשלה הגדיר לפני כשבוע: "גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה", אך לא הצליח במסגרת סמכותו לפתור.

במצב עניינים זה, המעורבות של הפרלמנטרים כנציגי הציבור הישירים היא הכרחית ומתבקשת, איזון ראוי בין שלושת הרשויות. דמוקרטיה במיטבה. אלא שכאן בכנסת – רומזים בלשכת ראש הממשלה – לא תהיה לשרים חופש הצבעה. במילים פשוטות – החברה מהולנד שתוזמן לנסר את בתי האולפנא, יכולה לנסר באותה הזדמנות את הכנסת ולהעתיקה לחניון האחורי במשרד ראש הממשלה.

זו לא דמוקרטיה, מכובדי ראש הממשלה.

לא הצלחת לפתור את הבעיה ?! הנח לרשות המחוקקת ולשרים המשמשים גם כפרלמנטרים לומר את דברם. אמת, בשיטה הנהוגה כיום, הפרדת הרשויות בין הממשלה לכנסת אינה באמת קיימת. אבל הריסת הבתים הזו אינה מדיניות הממשלה ואינה כתובה בקווי היסוד של הקואליציה, לכן ההסדרה בחקיקה היא פעולה סבירה וראויה במצב שנוצר, זו חובתם הציבורית של המחוקקים והיא מחייבת חופש ועצמאות מלאה של כל חברי הבית כולל השרים היושבים בכנסת כנבחרי הציבור .

אם תצליח לאנוס את חברי הממשלה שלא להביע את דעתם, הרי שהבית העיקרי שתהרוס במהלך דורסני זה, הינו דווקא המבנה השישי – בית המחוקקים הישראלי.

עמית הלוי, חבר מזכירות הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תוצאות בחירות בסניף הליכוד פרדס חנה למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

עפיף עבד מירכא חוגג יום הולדת – ליכודניק מאחל מזל טוב

אריק זיו ויזר

פ י צ ו ץ : מאת: מדינה(מדי) אלוני

אריק זיו ויזר

מי שרף דגל ישראל, פלסטינים,נאצים,אירנים,אנטישמים?

אריק זיו ויזר

ניצחון או בזיון /מאת שלמה מדמון

אריק זיו ויזר

שלום במצודה

אלי חזן
דילוג לתוכן