18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נתניהו מחזק את הליכוד

חילופים בלשכה – חזרה לליכוד, כץ מביא לשקט במזכירות,סמינר הליכוד בהסתדרות, קולות חדשים בעבודה, לפיד ובנט – ממש לא פוליטיקה חדשה, ושוב ארדן לאו”ם?

 

 

משמעות חילופים בלשכת נתניהו

עם סיום תפקידו של אייל חיימובסקי, שמסיים את תפקידו בלשכת ראש הממשלה, וכניסתו של דוד שרן לשם במקומו, מתבצע השלמת מהלך חזרת הליכוד לסביבת נתניהו. מהלך החל עם כניסתו מחדש ללשכה של ליכוניק ותיק : ארי הרו, שהיה פעיל עוד במערכת הבחירות ב – 96′ במטה של נתניהו ומאז הפך להיות התומך מספר אחד של האיש והיה מי ששאף לחזק את הליכוד ונתניהו.

על זה יש להוסיף את כניסתו של קובי צורף לתפקיד היועץ הפוליטי של נתניהו. צורף הגיע לשם מלב הביצה הליכודית כאשר כיהן כיועץ פוליטי ליו”ר הכנסת. צורף הוא בן של חבר מרכז ותיק : מנשה צורף מקרית מוצקין.

בחודשים האחרונים הם מנצחים על תזמורת חיבורו של נתניהו לליכוד. אליהם הצטרף כאמור דוד שרן, חבר ליכוד ותיק וביביסט בכל נשמתו. דוד עזב תפקיד מצויין ובא לחזק את הליכוד בסביבת נתניהו.

עכשיו אפשר לומר בוודאות כי פליטי המפד”ל נדחקו מסביבת נתניהו ומסביב נתניהו יש ליכוד. ללא ספק: הצוות שסובב את נתניהו הוא ליכוד.

אין ספק כי חזרו הימים שהליכוד ונתניהו חד הם : הליכוד הוא נתניהו ונתניהו הוא ליכוד.

שקט בליכוד

מזכירות הליכוד התכנסה בשבוע שעבר ביום חמישי באשקלון. הכינוס כונס בצל מאבקים שהתנהלו בחודשים האחרונים בין גורמים דומיננטים בתנועה והמאבקים הללו הסתיימו בהסכמה על הרכב הועדות בניגוד לצפוי התנהלה ישיבת המזכירות בשקט ושלווה.

סמינר הליכוד בהסתדרות

בהמשך, סוף השבוע היה שייך לסיעת הליכוד בהסתדרות כאשר התקבצו חבריה לסמינר באילת. אל מקבץ הפעילים הצטרפו השר גדעון סער , חברי הכנסת לוין, דנון ומירי רגב, וכן ראשי ההתסדרות – היוצא והנכנס.

קולות חדשים בעבודה

מפלגת העבודה מתארגנת לבחירות ? ייתכן אך עם או בלי קשר כך הוקם ארגון חדש שפעיליו העיקריים מגיעים ממפלגת העבודה. קוראים לו “שמאלה” ובהגדרה שלו הוא מיועד לכבוד את הפריפריה. תחת המותג של שמאל ציוני המטרה היא להגיע לבחירות עם מטריית תמיכה של שמאל שפוי מול מה שעטף את מפלגת העבודה – שמאל רדיקלי כמו סתיו שפיר ואדומי שלי יחימוביץ. בכיר בעבודה אמר : “אנחנו ניצור מפלגה חיובית ונעצור את הכיבוש של האנרכיסטים בעבודה”.

אין זה מתחבר לפעילותו של אראל מרגלית שלקח קומץ תושבים מהדרום והם פוצצו את ישיבת ועדת הכספים.

זאת אותה גברת בשינוי אדרת : זאת התחלת הפעילות במסווה חברתית שבאה לכרסם בלגטימיות של ההתישבות שכל המטרה היא להראות כאילו אין השקעות בדרום.

מתי ראינו זאת? כאשר ברק רצה להפיל את נתניהו. אז הופעלו עמותות ברק פרשה שנחקרה אך מוסמסה על ידי הפרקליטות כפי שמהאי היוני נשאר רק סלט.

בעמותות ברק הופעלו פעילים חברתיים תחת מסווה של עמותות. אדריכל משפטי שלהם היה אז בוז’י הרצוג ששמר על השתיקה בחקירות.

היכן זה לעומת מכתב השמיניסטים? בעבר, נשלח מכתב הטייסים ועכשיו מכתב של יוצאי 8200. זהו אותו נוסח שחוזר בזמן. הנה שוב הקרן החדשה לישראל בונה את הבחירות הבאות

כאשר יש כאן סרבנות ליד הפאן החברתי זאת הקרן שממומנת עי מדינות רק למען החלשת המדינה היהודית ציונית.

 

ובינתיים בממשלה

יאיר לפיד עושה קולות של “תחזיקו אותי”. אין ספק כי מעמדו נשחק ציבורית וזה עוד לפני שכחלון פותח מנועים . נילי רייכמן, מי שהייתה הדוברת שלו, משמיעה קולות של רוגז, כנראה בגלל כניסתה של איילת פרייש הדוברת המיתולוגית של פרס שהצטרפה לצוות של לפיד.

צריך להבין כי נילי היא סוליסטית שבאופיה אינה מסוגלת לעבוד עם עוד דובר. במיוחד שהיא אישה.

כחלון השבוע כבר הזכיר לנו וליאיר כי מה שהוא עשה לממשלה הקודמת הוא עושה לו ליאיר שר האוצר.

ללא ספק, כחלון שלף את הציפורן השבוע והוכיח כי לא נס ליחו. כחלון במשפט אחד הסביר את הפיתרון ולמה מע”מ אפס יתן אפס תוצאות ביוקר המחייה.

לכן בקואליציה לא לוקחים את לפיד ברצינות וגם אם יחליט ללכת אף אחד לא יזיל דמעה .

נשאר רק ליברמן שעכשיו עושה שרירים ואומר שהוא לא מוכן להכניס את החרדים. אז כאשר יגיע המבחן נראה אותו הולך לבחירות ומאבד את השרים שלו.

הרי בכל קואליציה עתידית אין לליברמן 5 שרים ולכן ליברמן ימשיך לשחק במשחק עד הדקה ה90

בנט ואפס

בנט רוצה ליכוד ב’ והמפד”ל ההסטורית רוצה ציונות דתית. אמנם רצונו של בנט להיות ראש ממשלה אך ללא ספק בנט מורח את המפדלניקים. אין ספק כי בתעמולה הבית היהודי מספר אחד אך בעשייה הם כמו מע”מ אפס.

אפס עשייה – אפס תוצאות.

נתחיל במשרד של בנט : התחיל בהבטחה גדולה של הורדת יוקר המחייה ומה קרה? אין תוצאה. בשיחות עם מקורבים שלו הם מסבירים כי קמה ועדה והם מנסים להגביר תחרות. אך מה התוצאה? אפס.

מעניין אם בנט היה ראש ממשלה מה הייתה התוצאה של צוק איתן? כפי הנראה אפס.

המשרד השני של הבית היהודי הוא משרד השיכון. מתברר כי גם שם כל ההישג של אורי אריאל היה בהתגנבות יחידים לקבינט הבטחוני. זוכרים איך בנט ניסה להגניב את חבר מפלגתו שר השיכון לישיבת קבינט ? נו אורי, לא היה עדיף שתוריד את יוקר הדיור מאשר להתגנב לקבינט בטחוני.

מה אתה שר חסמבה?

כך הבית היהודי אולי עולה בסקרים כי בנט עובד עם מסרים לפי סקרים מה הציבור אוהב.

אך בקטע הביצועי הוא מביא תוצאה אפס.

ארדן לאו”ם

יש לשר ארדן חלום : ללכת לאו”ם ולחזור כמו נתניהו להנהגת  הליכוד. אז כמו ריטואל קבוע : ארדן מרמז שהוא נוסע ובפועל נשאר בארץ. מתברר כי ארדן רוצה אך חי בפחד שמה היציאה הזאת תוציא אותו מהמעגל הפוליטי.

בכל מקרה מה שברור הוא שאם לא יתפטר שר מישראל ביתנו אז החלום של ארדן להגיע לאו”ם ישאר בתור חלום מתקתק.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בשחצנות לא משקמים כלכלה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

כבל חדש

אריק זיו ויזר

הציונות IN פוסט ציונות OUT

אריק זיו ויזר

המקרתיזם של סתיו שפיר

אריק זיו ויזר

מרכז הליכוד התפורר לפרורים.

אריק זיו ויזר

לשלי יצא הציפי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן