40.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נתניהו לא רוצה הפתעות בועידה

הבטלה של דגן מוציאה אותו מדעתו, מדוע שמולי עזב את דפני, שלום עכשיו מוותרת על ירושלים, ענת קם יצאה בזול, נתניהו לא רוצה הפתעות בועידה, כרמל מנווט את המחאה החברתית  לשוק ההון והבנקים, אקוניס והמאחזים, התנצלות קטנה לשטייניץ

האיום האירני
ב”ידיעות אחרונות” נמשך מסע ההכפשות כנגד נתניהו וברק בנושא התקיפה באיראן. כמה צפוי. המקראה של שליט הוכיח כי מה שלא ייעשה נתניהו הוא תמיד יבוקר מהכיוון השני.  ובכלל, חבל שבנושא כזה קיימת התערבות בוטה של התקשורת. בעניין זה אוסיף ואומר כי גם המעורבות של “ישראל היום” לא במקום. מה שמעניין יותר מכל הוא שכולם מזכירים שמאיר דגן מתנגד , ראשי מערכת הביטחון נגד התקיפה, ציפי לבני נגד התקיפה רק שצריך לזכור כי גם בגיןכאשר החליט על תקיפה מסביבו הייתה התנגדות. ראשי מערכת הביטחון התנגדו,ויצמן התנגד, ראש האופוזיציה התנגד. אבל בגין, כמו בגין, גילה מנהיגות ונתן הוראה להפציץ. ההמשך ידוע.

ועידת הליכוד
מתברר כי במקומות רבים יש תהליך של הסכמות בסניפים. הסכמה מורכבת שהקבוצות המתמודדות על מוסדות הסניפים מגיעה להסכמה של חלוקת הצירים לועידה ולמועצת הסניף, מה שברור כי במקרים של הסכמה אין תהליך בחירות. לדוגמא, ביש”ע הגיעו להסכמה כאשר הקבוצות הליכוד שלי ,והמטה הלאומי בליכוד יצרו רשימה מוסכמת עם מנהיגות יהודית. סניפים נוספים שיש בהם הסכמה הם רחובות ונתניה.
אבל על רקע המאבקים וההסכמות מתחילות הערכות מי יהיה נשיא הועידה. בהערכות קודמות הוערך כי השר כץ יהיה מועמד לנשיאות הועידה, כן הוזכר שמו של השר כחלון. שני המועמדים היו יכולים להיות טובים לראש הממשלה מכיוון שהם יכלו לנווט את הועידה ללא זעזועים, אך מתברר כי בחוקת הליכוד יש כפי הנראה מניעה שמי שמחזיק בתפקיד במוסדות המפלגה לא יכול להתמודד לנשיאות. השמות שרצים בשבועות האחרונים על התמודדות הם השר מיקי איתן וח”כ דני דנון. שמו של דנון נדחף ע”י פעילי השטח. שני המועמדים לא הצהירו על התמודדות ובסביבת נתניהו לא אוהבים את המצב שבראש הועידה יעמוד איש שלא היה מועמד של ראש התנועה. נתניהו לא שכח את הועידה של 1997 שם נבחר ישראל כץ כאשר הוא נישא על גל שינוי שיטת הבחירות למרכז. בועידה זאת, נתניהו שהתנגד לשינוי השיטה, לא יכל למנוע את החלטת הצירים. לכן בסביבת נתניהו הועלה הרעיון שכדי להגיע לשליטה בועידה נתניהו עצמו יעמוד בראש הועידה ובכך ישלוט על סדר היום, ולא יופתע ע”י מהלכים שאינו רוצה שיקרו.

 

המציאות המדומה של דפני ליף  
מתברר כי את דפני ליף לא מעניינת מדינת ישראל, את דפני מעניין עולם אנרכיסטי בלבד, דפני רוצה מהפכה, דפני נגד פתרונות, היא נגד נתניהו, היא נגד טרכטנברג. וכמו שאומר קונדסון מהדרדסים : “הפתעה”. היא גם נגד השותף שלה למאבק, איציק שמולי. איציק רצה רק דבר אחד קטן בהפגנה – הימנון ודגל ישראל. אך דפני לא רוצה. כפי הנראה היא צעירה ששכחה מה התרחש עם שמש העמים של רוסיה – סטלין.
אז דפני, צדק חברתי כן -אנרכיזם לא. נורא נחמד שאנרכיסטית באה מכפר שמריהו ומספרת לנו שלא גומרים את החודש.

שלום עכשיו
בעת האחרונה מתברר כי שלום עכשיו מנהלת קמפיין נגד מעמדה של ירושלים כבירת ישראל המאוחדת. הדבר מוכיח למעשה כי חברי שלום עכשיו מנותקים מהעם. עכשיו הם נגד ירושלים, הם מנהלים קמפיין נגד ההגדרה שירושלים בירת ישראל. מעניין האם שלי, ציפי ומופז מקבלים את ההסתה של שלום עכשיו?

ענת קם
מאז ומעולם צדק היה צריך לא רק להיעשות אלא גם להיראות  אך במדינת ישראל אין מידתיות של עשיית הצדק. כך בפרשת מסמך אשכנזי המערכת המשפטית עברה לסדר היום. המריחה הגדולה התבצעה לאור יום. , מעניין אותי אם ענת קם הייתה גונבת מסמכים מלשכתה של השופטת בינייש האם היו מקלים איתה בעונש כפי שהקלו עימה עכשיו או שהיו לוקחים את ענת כסמל שפגעה בביניש כפי שעשו לזורק הנעל. הגיע הזמן שבמערכת המשפט והאכיפה יבחנו את עצמם האם הם לא מנסרים את הענף כאשר הם יושבים עליו. הרי בתהליך שאנחנו נמצאים המחאה עוד תגיע אליהם.

אורן הלמן
אתמול חגגו חברים להלמן מסיבת יום הולדת בגילדה בתל אביב. הלמן חגג במשותף עם ליכודניק נוסף – יונתן יבור.  אל הבר הקטן זרמו עשרות חברים כך שבשלב מסוים הבר לא הכיל את כל הבאים ורבים עשו סיבוב בבר ויצאו החוצה ששם נוהלו רוב השיחות.

מחאה חברתית
הבנקים ושוק ההון על הכוונת. יו”ר ועדת כלכלה לא שקט על שמריו בפגרת הכנסת, כרמל שאמה כבר סימן את היעד הבא שלו לתיקון שוק ההון והבנקים. לטענתו של כרמל שוכב שם הרבה כסף שנגזל מהציבור. בשבועות הקרובים אנו נראה קרבות לא קטנים של אלה שעושקים את הציבור.

האחריות המאחזית של אקוניס  
במהלך יום שני האחרון הבחין סגן יו”ר הכנסת אופיר אקוניס כי מי שעונה מטעם הממשלה על הצעת אי האמון בנושא המאחזים הוא לא פחות ולא יותר השר להגנת העורף מתן וילנאי מסיעת עצמאות ששמה לה למטרה ל]גוע בהתיישבות ביו”ש.  דווקא בזמן שבו מתקיים דיון ציבורי נרחב והצהרה של שר בנושא המאחזים היא הצהרה מחייבת בבית המשפט שלחה הממשלה את וילנאי לתשובה. חישבו לעצמכם מה היה קורה אם וילנאי היה אומר שהמאחזים הם לא חוקיים. הפרקליטות הייתה חוגגת. אקוניס במידה רבה הציל את המאחזים מכיליון. בינתיים ? אולי כן ואולי לא.
שטייניץ ופרופר
בשבוע שעבר הטלנו על שר האוצר את כל האשמה כי הוא האחראי הבלעדי על המינוי של פרופר. מתברר כי האחריות היא של נגיד הבנק וראש הממשלה נתניהו. אז שטייניץ, לא הייתה כוונת זדון בפרסום, אך אתה ונתניהו חייבים למשול, האם הייתם חותמים על מינוי של דפני ליף למשל? אז לפעמים צריך לדעת לא למנות סוס טרויאני כמו פרופר הגזלן.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האוניברסיטה העברית – הגולם קם על יוצרו

אריק זיו ויזר

האם הסולחה בין ביבי וסער קורמת עור וגידים ?

אריק זיו ויזר

אם בארי נפלה שלהבת

אריק זיו ויזר

אלקין וסער – מבשרי הרודנות הפרלמנטרית בכנסת

אריק זיו ויזר

סער: פליק פלאק לאחור

ללבני האיום האירני הוא מופז

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן